Opony

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Awatar użytkownika
farba
Posty: 2639
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 14 czerwca 2014, 09:04

Marka zniechęca :mrgreen:

Ulcer

Postautor: Ulcer » sobota, 14 czerwca 2014, 10:00

w pierwszym momencie też tak pomyślałem - Tajwan; do samochodów robią raczej kiepskie gumy. Ale im dłużej zgłębiam temat tym bardziej się przekonuję:
http://www.motocyklowy.pl/opona-nankang ... e-produktu
http://www.nankang-tyre.com/home.php?fn ... 2=24&no=38
https://www.facebook.com/pages/duszante ... 3169216086
poza tym mamy 25 stron tematu a ja nadal nie jestem przekonany ,które opony wybrać :mrgreen:

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » sobota, 14 czerwca 2014, 10:58

A ja trzeci raz zapodalem PIRELLI DIABLO STRADA , opony taniutkie cena ok 650zl , moze wiekowe , ale nie scierajace sie po kilku tysiach , testowane na codzien, do roboty i nazad ( 68 km serpentyn i zakretow ) . Polecam.
XJR na

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2639
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 14 czerwca 2014, 11:08

Wymyślanie koła na nowo nie ma sensu
Krowa żre gumy bo jest ciężka , więc trza wybierać te które robią większe przebiegi (z6,z8, m5,pr 2,3,4) te na pewno sobie poradzą a oszczędności rzędu 200-300 pln na komplecie mszczą się w pierwszym sezonie ;)

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » niedziela, 15 czerwca 2014, 09:16

I to była kwintesencja esencji. Na PR 2,3,4 nie zawiedziesz się na pewno, kwestia zawartości kieszeni tu tylko zadecyduje. U mnie założony nowy komplet od Ptysiorni (PR2) i nic lepszego nie trzeba.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 15 czerwca 2014, 11:39

ja pobiłem kolejny rekord. Na PR2 po powrocie z EF mam już 23 tys km i bynajmniej opona nie jest łysa. Na to bym sobie nie pozwolił. Bieżnika jest jeszcze sporo. Oczywiście, jest to ich ostatni sezon.
hubertm

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5592
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » niedziela, 15 czerwca 2014, 17:00

Eeee no to nie znowu taki rekord. Pierwsze opony zmieniałem też po 24 tys. Teraz mam drugie i na liczniku 45 tys. i jeszcze pojeżdżą.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 15 czerwca 2014, 17:23

no ja Was proszę :mrgreen:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

ALIGATOR

Postautor: ALIGATOR » niedziela, 15 czerwca 2014, 18:28

napiszę jeszcze raz zazdroszczę takich przebiegów na gumce :) ... ale zastanawiam się w jakim celu koledzy mają pod dupskiem 1300 cm3 :)

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » niedziela, 15 czerwca 2014, 23:40

ALIGATOR pisze:napiszę jeszcze raz zazdroszczę takich przebiegów na gumce :) ... ale zastanawiam się w jakim celu koledzy mają pod dupskiem 1300 cm3 :)


Co by wypełnić prześwit w ramie ... ;)
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 16 czerwca 2014, 09:52

już Ci odpowiadam dlaczego: nie zapierdalam na codzien po 200 km/h, nie zapierdalam w trasach po 200 km/h, bo ja nie mam takiej potrzeby. Nie jeżdżę również 60 km/h non stop, a te 1300 cm3 i te KM i NM mam min. po to, żebym czuł się bezpiecznie podczas przyśpieszenia w różnych sytuacjach. To oczywiście temat woda, bo powodów jest więcej.
hubertm

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 16 czerwca 2014, 14:11

Podpisuję się pod przedpiszcą 8-)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » poniedziałek, 16 czerwca 2014, 19:21

No dziadki, normalnie dziadki :mrgreen:

Żeby po 20 parę tys robić na komplecie. Wstyd!!!


A wracając do tematu: tak jak Farba i Holender napisali - wybierając Z6, Z8, PR2, 3, 4 będziesz zadowolony.

Ja tradycyjnie dorzuciłbym jeszcze Angel GT. Zeszłoroczny pogromca wszystkich testów :evil:


pzdr
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

Bitels

Postautor: Bitels » poniedziałek, 16 czerwca 2014, 20:22

Niektórzy robią 20tys, inni 7 :)
Ja po Alpach, gdzie pozamykałem PR4 zrobiłem się ich za bardzo pewny i zapomniało mi się, że 3 minuty to trochę za mało, zeby się dobrze kleiły do krajowego asfaltu w chłodny dzień. Za głęboki skręt i... zwolniłem od razu znacznie, ale po 15 minutch już było ok.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 16 czerwca 2014, 21:19

No dziadki, normalnie dziadki :mrgreen:


Wystarczy spojrzeć na avatar :-P
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 16 czerwca 2014, 22:13

ptysiornia pisze:Żeby po 20 parę tys robić na komplecie.

Ty tak nie potrafisz :cwaniak:
hubertm

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » poniedziałek, 16 czerwca 2014, 22:17

hubertm pisze:Ty tak nie potrafisz :cwaniak:


Ciamajdo :mrgreen:
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Ulcer

Postautor: Ulcer » środa, 9 lipca 2014, 20:39

odświeżę temat - kupiłem dzisiaj - po długich analizach - Metzeler Sportec Interact M5 wytrzymują mniej niż PR bo ok. 10 tys ale chwalą je za bardzo dobre trzymanie w pochyłach i ogólnie ze wskazaniem na dynamiczna jazdę. Jeżeli ktoś ma ochotę to podeślę linka - 827pln za 2013 dot. Ale to meritum, w moto zmieniałem już gumy 3 razy i dwa z nich wyważane były bez elektr. maszyny a raz dostałem na prawdę brzydko, nieudolnie założone ciężarki na szprychach ( jeszcze w poprzedniej maszynie), stąd pytanie - gdzie w okolicach Katowic założę porządnie i w miarę niedrogo gumy?

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 9 lipca 2014, 20:43

Porozmawiaj z Trollem, jak on to widzi u Ratka Motocykle
hubertm

bukigliwice

Postautor: bukigliwice » poniedziałek, 14 lipca 2014, 21:31

Bry,

3 laćki przekładałem u nich, jak na razie bez wtopy, około 45 pln z wyważeniem za szt.
zadzwoń i zapytaj

http://www.centrogum.pl/dojazd.html

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3538
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 23 lipca 2014, 13:00

Zauważyłem, że przy ok 4,5kkm M5 zaczyna z tyłu znikać :-( .

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2639
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 23 lipca 2014, 13:34

Pewnie dlatego zrobili z8. ;)

Ulcer

Postautor: Ulcer » piątek, 25 lipca 2014, 08:27

i pewnie następne kupię z8 , ale wcale niekoniecznie bo te gumy mają inne zastosowanie tj sportowo-turystyczne a M5 to typowo sportowa guma - ma inny profil i nie trzyma tak precyzyjnie jazdy na wprost, natomiast kapitalnie poddaje się każdemu przechyłowi, zrobiłem już 1kkm i jestem mega zadowolony - totalnie inne prowadzenie moto

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3538
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 13 października 2014, 15:19

No i po 7300km chuuuu go strzelił.

Obrazek

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2639
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 13 października 2014, 15:36

M5 to nie z8 ;)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4215
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 13 października 2014, 16:57

Zdzisław pisze:No i po 7300km chuuuu go strzelił.

Masz jeszcze szmatę. Może dociągnie do końca sezonu.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Ulcer

Postautor: Ulcer » poniedziałek, 13 października 2014, 20:14

no i to zdjęcie wszystko wyjaśnia - opona jest zużyta wyłącznie w środkowym pasie, nawet widać kwadrata u góry, boczki są jak nowe - właściwie to najwyżej 30stopni, na tylnej jest zresztą znacznik pochyłu. Jeżeli jeździsz turystycznie, długie traski, mocne odwijanie na prostej, a nie pochylasz moto i nie zasuwasz na winklach to ta opona kompletnie nie pasuje. Ja mam 3tys nawinięte na nich i oponka równomiernie zjechana od brzegu do brzegu może 0,5mm zniknęło

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » poniedziałek, 13 października 2014, 21:53

Szybko żeś Zdzichu gumę popsuł!

U mnie M5 po 9000 km wyglądała baaaardzo przyzwoicie, bez wypłaszczenia na środku i jeszcze opchnąłem ją jako używaną (miała 4 mm bieżnika).
Ale inna masa...
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3856
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 13 października 2014, 23:07

ptysiornia, stałeś kiedyś obok Zdzisława?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1934
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » wtorek, 14 października 2014, 05:56

...bo to słaba guma była... :lol:


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości