Trzęsie, telepie kierownicą.

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Trzęsie, telepie kierownicą.

Postautor: krzysiek 525tds » czwartek, 3 maja 2012, 20:34

Cześć.

Szukałem i nie znalazłem więc pytam. Dlaczego telepie kierownicą jak ją puszczę - w okolicach 60-80 km/h.

Mam sporą owiewkę, opony ok., olej w amorach nowy, łożyska - chyba tez ok., no nie wiem, telepie nie aż tak bardzo ale jak puszcze to ....

To jest norma czy szukamy nieprawidłowości.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3870
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 3 maja 2012, 20:47

Zdejmij owiewkę - jeśli przestanie, to masz rozwiązanie, jeśli nie, to zajmij się oponami. Potem się jeszcze coś wymyśli.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 3 maja 2012, 21:04

plus pusty kufer czasami też ma wpływ. Piontek dobrze pisze.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » czwartek, 3 maja 2012, 21:08

mariuszdg pisze:plus pusty kufer czasami też ma wpływ. Piontek dobrze pisze.


Kufer często jest - raz pełny raz pusty, ostatnio pełny i telepie.

Owiewka - ok. - poszperam.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2651
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 3 maja 2012, 21:11

Mam sporą owiewkę,

Mało :?:
Ciśnienie w oponie :?:
Za wolno -pow.100 nie telepie :!:
Kufer też :-x
Krzywa rama ;)

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » czwartek, 3 maja 2012, 21:15

Ciś. w oponie - 2,5 bar
Tył - też 2,5 bar
Kufer - zdejmę
Rama - krzywa nie jest :-? mam nadzieję :shock:
Pow 100 km/h jeszcze nie sprawdzałem - ale też sprawdzę.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 3 maja 2012, 21:21

Sprawdzałeś łożyska główki ramy ?
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » czwartek, 3 maja 2012, 21:21

Wyważę jeszcze przednie koło - może ...

Generalnie wszystko wygląda ok. - łżyska główki też.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2651
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 3 maja 2012, 21:26

Generalnie to kierą trzepie jak jest odciążona
W zawieszeniu grzebałeś :?: ustawiałeś pod siebie :?:

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » czwartek, 3 maja 2012, 21:35

farba pisze:Generalnie to kierą trzepie jak jest odciążona
W zawieszeniu grzebałeś :?: ustawiałeś pod siebie :?:


Przodu nie ruszałem - miekko jest ale sprawdzę, tył mam ustawiony najsłabiej.

Jakieś wskazówki - 193cm wzrostu i 80kg wagi :lol:
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 3 maja 2012, 21:35

Każda XJRa przy około 60km/h lekko się "destabilizuje". Można to sprawdzić rozpędzając się na 4 biegu do ~90km/h puścić kierownicę i przeczekać do 40km/h. Przy 60km/h poczujecie różnicę, jak jest wszystko ok, to shima sama minie, jak nie to się pogłębi i trza zareagować. Moja np na nówkach oponach zakładanych do salonówek tak miała, że przy tej prędkości nie mogłem puścić kierownicy. Po wymianie gum i wyważeniu przodu problem się skończył, ale dalej jestem w stanie wyczuć pewne wibracje przy 60-50km/h. Przy większej prędkości teraz jest ok, na nówkach jeszcze jej odbijało przy 160-170km/h ale już o wiele mniej, powyżej tej prędkości szła jak po sznurku do odcięcia.

wyważyć koła, powywalać owiewki i testować. A jakie masz oponki, że tak z ciekawości się zapytam?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 3 maja 2012, 21:36

Jak ktoś jest chętny do przekopania się przez trochę teorii to polecam stronkę :

http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_an ... e_dynamics
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 3 maja 2012, 21:36

krzysiek 525tds pisze:Jakieś wskazówki - 193cm wzrostu i 80kg wagi :lol:

więcej schabowych i mielonych :mrgreen: ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » czwartek, 3 maja 2012, 21:39

mariuszdg pisze:
krzysiek 525tds pisze:Jakieś wskazówki - 193cm wzrostu i 80kg wagi :lol:

więcej schabowych i mielonych :mrgreen: ;-)


No cóż - myślałem że tylko na części pójdzie kasa, a tu masz 8-)

Oponki to Shinko 009 rozmiar fabryczny
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 3 maja 2012, 21:45

krzysiek 525tds pisze:Oponki to Shinko 009 rozmiar fabryczny

mogę się założyć o browary, że po wymianie gumy na nową innej firmy i zważeniu koła problem się skończy :-> :beta: 8-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2651
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 3 maja 2012, 21:45

Na głównej masz linki do skanów "o zawieszeniach..."

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » czwartek, 3 maja 2012, 21:47

Jutro wrzucę na wyważarkę oba koła.
O wynikach napiszę.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 3 maja 2012, 21:49

dużo jeszcze masz mięsa na tej oponie przedniej?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » czwartek, 3 maja 2012, 21:54

mariuszdg pisze:dużo jeszcze masz mięsa na tej oponie przedniej?


Opona jest może w 20% zużyta więc jest ok.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 3 maja 2012, 21:56

szkoda jej wyrzucić, czy ok to się okaże :cool:
jak będziesz wyważał, to poproś by Ci ją obrócili na feldze (tylko nie o 360 stopni ;-) )
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » czwartek, 3 maja 2012, 21:59

mariuszdg pisze:szkoda jej wyrzucić, czy ok to się okaże :cool:
jak będziesz wyważał, to poproś by Ci ją obrócili na feldze (tylko nie o 360 stopni ;-) )


ok.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2651
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 3 maja 2012, 22:24

a ile masz ciężaru od wyważenia :?:

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3870
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 3 maja 2012, 23:19

mariuszdg pisze:
krzysiek 525tds pisze:Jakieś wskazówki - 193cm wzrostu i 80kg wagi :lol:

więcej schabowych i mielonych :mrgreen: ;-)
Wszystko z ziemniakami i piwem popijaj! Żebyś mógł prawidłowo pojazd dociążyć.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3589
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 3 maja 2012, 23:36

krzysiek 525tds piszesz, że z przodu masz 2,5 bara wg. miernika, a czy ten miernik na 100% pokazuje to co jest nadmuchane czy jak mu zawieje :?: :-> :P .

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 878
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » piątek, 4 maja 2012, 08:27

piontek, - i mam receptę na przybranie masy :mrgreen:
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3870
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 4 maja 2012, 10:00

mryc pisze:mam receptę na przybranie masy
To zacznij używać! :P

Zdzisław pisze:czy ten miernik na 100% pokazuje to co jest nadmuchane
Może faktycznie skontroluj z innym miernikiem, ale stawiam nadal na szybę.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

GhostDog
Posty: 2903
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » piątek, 4 maja 2012, 10:15

ja mam szybę i się takie coś nie dzieje-przypakuj trochę KrzysiuTDS-ie :mrgreen:

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » piątek, 4 maja 2012, 13:08

mariuszdg pisze: mogę się założyć o browary, że po wymianie gumy na nową innej firmy i zważeniu koła problem się skończy :-> :beta: 8-)


I tu polecam się uwadze :mrgreen:

A tak poważnie: u mnie trzepało z następujących powodów:
- chujowe opony D252 (Marian DG coś chyba o tym wie)
- załadowana Maxia 52 z tyłu
- wyząbkowany przód w D220 ST

Wnioski:
- wywalić na chwilę kufer
- jak dalej będzie trzepać, zmienić oponę z przodu (mimo, że Twoje mają małe zużycie, może się okazać, że czas już je pogonić. Shinko nie jest delikatnie mówiąc "oponą najwyższych lotów").
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3220
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 4 maja 2012, 19:48

u mnie telepało, ale przy wyższych prędkościach. progresy dały radę, problem się skończył.
bye

balth

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » piątek, 4 maja 2012, 20:00

Zapomniałeś wspomnieć o flaszce :mrgreen:
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości