Przegrzanie silnika
- Pershing
- Posty: 694
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Przegrzanie silnika
Przedmuch przy kolanach. Przy wilgoci widoczne. A to że wyje ssaniu to normalne. Moto się rozgrzało, a obroty na ssaniu sięgają do 3k. Ja odpalam xjr i w miarę kiedy paliwo wszędzie dojdzie i się rozgrzewa nie dopuszczam do przekroczenia 2k obrotow. Cała operacja trwa do minuty. Na początku ma 1.5, i obroty rosną więc ściągam ssanie na pół, i tak dalej. Kiedy wsiadam na rumaka ,ściągam ssanie do zera i jazda. Sprawdź połączenia kolan , sprawdź przykrecenie kolan. Sprawdź czy kolano wchodzi prosto i czy flansza równo dolega do kolana. Nie sugieruj się sama flanszą bo potrafi być przegięta od nadmiernego dokręcania.najlepiej popuścić wszystko na dole i góry. Dokręc odpowiednio kolana. Jak nie pomoże. Wymiana uszczelek pomiędzy kolanem a głowicą.
Kontakt 782267431 

-
- Posty: 2927
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Przegrzanie silnika
Perszing, wyobraź sobie, że uszczelki między kolektorami a głowica wyjebalem z 10 lat temu i nic takiego się nie dzieje. W ogóle się nic nie dzieje.
Właśnie takie obroty dostałem kiedy poszła membrana w kraniku. Z dupy, najpierw strzał z gaźnika a potem obroty, ale po zgaszeniu lało się paliwo z przelewu więc od razu było wiadomo co to.
Właśnie takie obroty dostałem kiedy poszła membrana w kraniku. Z dupy, najpierw strzał z gaźnika a potem obroty, ale po zgaszeniu lało się paliwo z przelewu więc od razu było wiadomo co to.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
- Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Re: Przegrzanie silnika
Pershing pisze:Przedmuch przy kolanach. Przy wilgoci widoczne. A to że wyje ssaniu to normalne. Moto się rozgrzało, a obroty na ssaniu sięgają do 3k. Ja odpalam xjr i w miarę kiedy paliwo wszędzie dojdzie i się rozgrzewa nie dopuszczam do przekroczenia 2k obrotow. Cała operacja trwa do minuty. Na początku ma 1.5, i obroty rosną więc ściągam ssanie na pół, i tak dalej. Kiedy wsiadam na rumaka ,ściągam ssanie do zera i jazda. Sprawdź połączenia kolan , sprawdź przykrecenie kolan. Sprawdź czy kolano wchodzi prosto i czy flansza równo dolega do kolana. Nie sugieruj się sama flanszą bo potrafi być przegięta od nadmiernego dokręcania.najlepiej popuścić wszystko na dole i góry. Dokręc odpowiednio kolana. Jak nie pomoże. Wymiana uszczelek pomiędzy kolanem a głowicą.
Będę teraz wszystko sprawdzał ale faktycznie jedno kolano było pęknięte przy wejściu do puchy, jednak zastanawia mnie też ten biały dym przy odpalaniu o zapachu paliwa, ciężko ma też z odpalaniem i potrafi tak jakby przerywać na zimnym. Myślałem że przez to jak go zostawiłem na ssaniu tak długo to może swiece albo kable sztaucha dostały
- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Re: Przegrzanie silnika
Świece są bardzo prawdopodobne, nie jest to jakaś dzika kasa, więc pewnie od tego bym zaczął.
- daris
- Posty: 177
- Rejestracja: czwartek, 26 października 2023, 16:30
- Model i rocznik moto.: 2002
- Województwo: G-pomorskie
Re: Przegrzanie silnika
GhostDog pisze:Perszing, wyobraź sobie, że uszczelki między kolektorami a głowica wyjebalem z 10 lat temu i nic takiego się nie dzieje. W ogóle się nic nie dzieje.
Właśnie takie obroty dostałem kiedy poszła membrana w kraniku. Z dupy, najpierw strzał z gaźnika a potem obroty, ale po zgaszeniu lało się paliwo z przelewu więc od razu było wiadomo co to.
Nie masz uszczelek na kolektorach?
-
- Posty: 2927
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Przegrzanie silnika
Nie mam, nic się nie dzieje jak napisałem.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
- Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Re: Przegrzanie silnika
Sprawdziłem ciśnienie na tłokach i tak od lewej 8.5 10.0. 8.0. 9.0. Bar. Słabo chyba trochę, ale mam zdemontowany cały kolektor wydechowy i nie wiem czy to może mieć też wpływ na ciśnienie. W garażu też jest 5 stopni. Do tego wyciek oleju jeszcze mam
co myślicie o tym?
co myślicie o tym?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Re: Przegrzanie silnika
Cezi301 pisze:Sprawdziłem ciśnienie na tłokach i tak od lewej 8.5 10.0. 8.0. 9.0. Bar. Słabo chyba trochę, ale mam zdemontowany cały kolektor wydechowy i nie wiem czy to może mieć też wpływ na ciśnienie. W garażu też jest 5 stopni. Do tego wyciek oleju jeszcze mam
co myślicie o tym?
Wydech ma duży wpływ na ciśnienie sprężania, także pomiar trochę nie miarodajny. Zegar masz jakiś dobry? Bo te chińskie przy mały pojemnościach cylindrów pokazują głupoty. Mierzyłeś z przepustnicą otwartą na max?
A co do wycieku to zobacz czy po czymś ten olej nie leci i tam się nie odkłada, np z przewodów chłodnicy, bo jak nie to trochę wygląda jak uszczelka po cylindrem.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
- Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Re: Przegrzanie silnika
gacy666 pisze:Cezi301 pisze:Sprawdziłem ciśnienie na tłokach i tak od lewej 8.5 10.0. 8.0. 9.0. Bar. Słabo chyba trochę, ale mam zdemontowany cały kolektor wydechowy i nie wiem czy to może mieć też wpływ na ciśnienie. W garażu też jest 5 stopni. Do tego wyciek oleju jeszcze mam
co myślicie o tym?
Wydech ma duży wpływ na ciśnienie sprężania, także pomiar trochę nie miarodajny. Zegar masz jakiś dobry? Bo te chińskie przy mały pojemnościach cylindrów pokazują głupoty. Mierzyłeś z przepustnicą otwartą na max?
A co do wycieku to zobacz czy po czymś ten olej nie leci i tam się nie odkłada, np z przewodów chłodnicy, bo jak nie to trochę wygląda jak uszczelka po cylindrem.
faktycznie przepustnica, więc muszę poskładać go i wtedy jeszcze raz sprawdzę, z węży nic nie leci czyli jak uszczelka to grubszy remont mnie czeka. dzięki za podpowiedzi
myślałem już żeby wlać mu ceramizer ale jakoś nie jestem przekonany
- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Re: Przegrzanie silnika
Od ceramizerów to lepiej się trzymać z daleka, zobacz dobrze skąd leci, umyj to miejsce i obserwuj, czasami wycieki są z mega nieoczywistych miejsc 

-
- Posty: 25
- Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
- Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Re: Przegrzanie silnika
gacy666 pisze:Od ceramizerów to lepiej się trzymać z daleka, zobacz dobrze skąd leci, umyj to miejsce i obserwuj, czasami wycieki są z mega nieoczywistych miejsc
oki tak zrobię, a tak wogóle zrobiłem jeszcze jedną próbę ciśnienia tylko na tym niby najsłabszym garze ale z odkręconą manetką i wyszło już 10,2 bara , no tak bo jak człowiek chory to lepiej się nie brać za naprawy

-
- Posty: 25
- Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
- Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Re: Przegrzanie silnika
a może ktoś jeszcze podpowiedzieć bo nie mogę znaleźć w serwisówce schematu podłączenia kabli wn, moto przed tym zdarzeniem z przegrzaniem było u mechanika i właśnie wymieniał przewody na jakieś używane, od tego czasu właściwie niby było ok ale wcześniej wydaje mi się że lepiej jeżdził. muszę wszystko sprawdzić
-
- Posty: 25
- Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
- Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Re: Przegrzanie silnika
Ok, więc poskładałem i uszczelnilem wydech, sprężanie w cylindrach powyżej 10,0 bara, swiece ok iskra jest, kable wn podłączyłem wg serwisowki z tego zdjęcia,
Moto teraz wogole nie chce zagadać, strzelił tylko raz z prawego wydechu
Tylko przypomnę że pod koniec ubiegłego sezonu po tym p4zegrzaniu na postoju zaczął mieć już problemy z odpalaniem i jakby na zimno troszkę przerywal
I jeszce jedno przypomnialo mi sie....raz przy tankowaniu dystrybutor zaczął się krztusić, okazało się że skończyła im się 98 na stacji, ciekawe czy nie zassało czegoś z dna i może być problem z pompką paliwa.
Proszę o jakieś porady
Moto teraz wogole nie chce zagadać, strzelił tylko raz z prawego wydechu
Tylko przypomnę że pod koniec ubiegłego sezonu po tym p4zegrzaniu na postoju zaczął mieć już problemy z odpalaniem i jakby na zimno troszkę przerywal
I jeszce jedno przypomnialo mi sie....raz przy tankowaniu dystrybutor zaczął się krztusić, okazało się że skończyła im się 98 na stacji, ciekawe czy nie zassało czegoś z dna i może być problem z pompką paliwa.
Proszę o jakieś porady
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pershing
- Posty: 694
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Przegrzanie silnika
Wyciek który jest widoczny na zdjęciach to wyciek z pod pokrywy zaworów. Przy cylindrze numer 2 i 3 jest otwór który odprowadza wodę z glowicy. Puściła Ci uszczelka przy świecach 2 i 3 i tym kanalikiem leci olej.
Kontakt 782267431 

-
- Posty: 25
- Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
- Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Re: Przegrzanie silnika
Pershing to widzę że od razu luzy i rozrząd sprawdzę, noo tak myślę bo nie chce zagadać w ogóle że wyjmę gaźniki do czyszczenia i sprawdzę filtr paliwa jeszcze , a miało być tak pięknie , dzięki
-
- Posty: 25
- Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
- Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Re: Przegrzanie silnika
witam, nareszcie znalazłem czas na pogrzebanie w moto. Złożyłem wydechy , przełożyłem kable wn i motong zagadał, pershing - ten wyciek narazie zignorowałem, zrobiłem z 200 km i niestety pojawił się nowy, ale to już chyba będzie grubsza naprawa, proszę rade bo już mi ręce opadają
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości