Oddławienie
Oddławienie
Helou. Mam 98 konny silnik 1300 z 2006 roku. Czy wie ktoś co zrobić by oddławić silnik? Wystarczy wymienić dysze czy jeszcze coś?
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Koniu pisze:Hej też mam taką i z tego co ja wiem to także jest różnica w króćcach ssących o jeden mm są mniejszej średnicy o innych zmianach nie wiem.
Mozliwe ze w kruccach tych blizej silniku ( mozliwe ze tak sie zwa) sa takie blaszki lub przegrody ktore da sie wyjac kolega tak maial w FJ1100 i cos tam porobili i jest lepiej pare kucy wskoczylo
Nie jest to filozofja a moze cos wskoczy.
A co myslicie o TURBO do XJR znalazlem oferte w niemczech co robia. To byla by jazda Jedyny minus to ze mam jedno moto a potrzebne mi drugie do turystyki i wtedy XJR pojdzie na maxymalne przerobki.
Edit - tu jest link do stronki co robia przerobki http://www.zedbike.de/main.htm "golasow"
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
- balth
- Posty: 3220
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
[quote="Ramzes][..]
A co myslicie o TURBO do XJR znalazlem oferte w niemczech co robia. To byla by jazda Jedyny minus to ze mam jedno moto a potrzebne mi drugie do turystyki i wtedy XJR pojdzie na maxymalne przerobki.[/quote]
turbo chrzanię ale czesi przerabiają napęd na pasek. i to mi się podoba. chcąza to prawie 5K pln 8-o
A co myslicie o TURBO do XJR znalazlem oferte w niemczech co robia. To byla by jazda Jedyny minus to ze mam jedno moto a potrzebne mi drugie do turystyki i wtedy XJR pojdzie na maxymalne przerobki.[/quote]
turbo chrzanię ale czesi przerabiają napęd na pasek. i to mi się podoba. chcąza to prawie 5K pln 8-o
bye
balth
balth
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
balth pisze:
turbo chrzanię ale czesi przerabiają napęd na pasek. i to mi się podoba. chcąza to prawie 5K pln 8-o
http://www.xjrteam.com/PHOTO_DU_MOIS/xjr%20couroie.jpg
To nie jest ciezka sprawa (Balth masz jakies foty jak to robia czesi to pusc mi to na PW), powiedzmy ze biezemy kolo-pasowe od H-D lub dorabiamy u tokarza (ktory ma pojecie co i jak) napewno da sie to zrobic za 2-3K zl. Pojade i pogadam z zgosciem co robi H-D od podstawa czy daloby rade tak zrobic ?? (tak z ciekawosci).
A jak sie ma to do wytrzymalosci paska ile mozna zrobic na nim ??.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
- balth
- Posty: 3220
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Ramzes pisze:[..]
To nie jest ciezka sprawa (Balth masz jakies foty jak to robia czesi to pusc mi to na PW), powiedzmy ze biezemy kolo-pasowe od H-D lub dorabiamy u tokarza (ktory ma pojecie co i jak) napewno da sie to zrobic za 2-3K zl. Pojade i pogadam z zgosciem co robi H-D od podstawa czy daloby rade tak zrobic ?? (tak z ciekawosci).
A jak sie ma to do wytrzymalosci paska ile mozna zrobic na nim ??.
eee kolega, za szybko pojechałeś. zapomniałeś o rolce napędowej. tam będzie jazda (przecież jest kółko zębate które na pewno jest węższe od rolki). póżniej trzeba oblukać jak pasek miałby przechodzić po obu stronach wahacza - vide tłumik.
nie tak hop. wykonać elementy to się da ale to jeszcze nie wszystko.
paski od HD raczej suxx - chadecja ma zwykle około 70 KM. z drugiej strony pewnie momenty większa. do oblukania. w sumie w US ludzie jeżdżą na dużo mocniejszych V-kach od HD więć znaleźć pewnie by się dało.
trzeba zrobić rachunek sumienia, czy sprawa jest opłacalna, czy tylko chcemy mieć wydumkę
bye
balth
balth
Hej. W mojej zdławionej do 98km XJR 1300 z 2006 roku zrobiłem po 4 otwory na tłumik wiertłem 4mm i stwierdziłem że silnik wkręca się na biegu jałowym czyli na luzie powyżej 11000 obr/min. Wcześniej osiągał tylko nie całe 9000 obr/min. Oprócz tego zdaje mi się że nie traci momentu przy wyższych obrotach. Przed tą operacją leciałem 210km/h ale to nie było wszystko, chcę sprawdzić teraz po rozwierceniu ile pójdzie na tej samej drodze. Czy to możliwe że tłumiki tyle mocy dławią???
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5655
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Możliwe bo motocykle muszą spełnieć normy czystości spalin jak i głośności, a co za tym idzie główne zadanie spada na tłumik. Kosztem tego jest spadek mocy.
Jak kupowałem swóje pierwsze moto to też mój był o 5 koników słabszy od poprzedniego rocznika właśnie w wyniku skastrowania hałasu i jakości spalin.
Jak kupowałem swóje pierwsze moto to też mój był o 5 koników słabszy od poprzedniego rocznika właśnie w wyniku skastrowania hałasu i jakości spalin.
Co do oddławienia silnika to też miałem z tym problem w swojej FJ1200. Kwestia dotyczyła zwężonych króćców ssących pomiędzy silnikiem a gaźnikiem. Mógłbym to wyfrezować ale po co . Motocykl ma moc 100 koni bez grosza co mi w zupełności wystarcza do dynamicznej jazdy z pasażerem i kuframi. Ponadto dobrze kupic taki model bo w wyniku zabiegu zdławienia motocykl nigdy nie jest katowany bo nie korzysta z pełnej mocy.
p.s. czy do XJR tez sa tak drogie części zamienne do do opisanej powyżej FJ1200? Króćce między airboxem a gaźnikiem kosztowały mnie po 110 zł każdy.
Szoszo
p.s. czy do XJR tez sa tak drogie części zamienne do do opisanej powyżej FJ1200? Króćce między airboxem a gaźnikiem kosztowały mnie po 110 zł każdy.
Szoszo
A mi się poszczęsciło i trafiłem sztukę po dodaniu mocy... mam wykres z hamowni i jest tam 132 KM przy 8786 obr. .. moto jest stunningowane przez niemiecką firmę ...
http://krausetechnik.com/ . na życzenie prześlę katalog w pdf . co potrafią zrobic z xjr1200/1300 ... a potrafią....
Dla porównania mam wykres bez tunning KIT'u i jest 106,3 KM/8264
Moment oryginalny 101,9Nm , po założeniu Krauser Kit L1 118,8 Nm
Wiem, że jest zmodyfikowany wydech(oryginalny z przeróbką wewnątrz) , zmienione krócce dolotowe, filtr powietrza oryginał ( żaden sportowy) , zmodyfikowana puszka filtra, no i sporo zmienione w gaźniku......
Pozdrawiam
http://krausetechnik.com/ . na życzenie prześlę katalog w pdf . co potrafią zrobic z xjr1200/1300 ... a potrafią....
Dla porównania mam wykres bez tunning KIT'u i jest 106,3 KM/8264
Moment oryginalny 101,9Nm , po założeniu Krauser Kit L1 118,8 Nm
Wiem, że jest zmodyfikowany wydech(oryginalny z przeróbką wewnątrz) , zmienione krócce dolotowe, filtr powietrza oryginał ( żaden sportowy) , zmodyfikowana puszka filtra, no i sporo zmienione w gaźniku......
Pozdrawiam
- balth
- Posty: 3220
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
masacre pisze:[..]
http://krausetechnik.com/ . na życzenie prześlę katalog w pdf . co potrafią zrobic z xjr1200/1300 ... a potrafią....
[..]
ślij ten katalog.
bye
balth
balth
- PawelR
- Posty: 721
- Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
hardway pisze:No to wygląda że u mnie ten sam kit na 130+ KM plus sprężyny progresywne zamontowali w Dortmundzie a resztę plastików u chłopaków w thunderbike.de Za miesiąc jak uruchomią hamownię we Wrocku to dam znać ile tego czai sie pod bakiem ;]
Napisz cos wiecej o tej hamowni - kiedy i gdzie, chetnie swoja tez przetestuje.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!
PawelR pisze:Napisz cos wiecej o tej hamowni - kiedy i gdzie, chetnie swoja tez przetestuje.
Hamownie jest w Appaloosie (salon Harleya) ale mają zawał sprzętu i nie za bardzo się kwapią na testy teraz. Z tego co mi powiedzieli to za miesiąc wpaść ze sprzętem i 100 w kieszeni i zrobią kilka prób. Aha no i dodatkowo obadać predkość na 5 biegu przy 2000 obr/min to wyliczą ci V max ;]
masacre, fotki już są
Fakt HardWay , są już dawno fotki... ślepnę chyba... lat przybywa...
Wgłębiam się w moją maszynę głębiej na drodze i nie tylko . okazuje się że mam SZTUKĘ którą w niemczech nazywają Krause Yamaha XJR... mam troche materiałów na temat przeróbek firmy Krauze i artykuły z niemieckich czasopism , testy.
W połowie maja stworzę oddzielny wątek i powrzucam wszystko... myślę że będzie to przydatne i odsłoni trochę możliwości XJR ....
Pozdrawiam
Wgłębiam się w moją maszynę głębiej na drodze i nie tylko . okazuje się że mam SZTUKĘ którą w niemczech nazywają Krause Yamaha XJR... mam troche materiałów na temat przeróbek firmy Krauze i artykuły z niemieckich czasopism , testy.
W połowie maja stworzę oddzielny wątek i powrzucam wszystko... myślę że będzie to przydatne i odsłoni trochę możliwości XJR ....
Pozdrawiam
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
pawelxjr pisze:Może ktoś już wie jak oddławić XJR-a z 2006 roku bo takowego mam ale nikt jeszcze nie dał konkretnej odpowiedzi.
Konkretna odpowiedz nastapi po doglebnym sporawdzeniu dysz z gaznika lub krucow ssacych o tych co pisal Koniu jedynym wyjsciem jest wyjecie gaznikow i sprawdzenie ( zmierzenie wartosci ) i porownanie z motocyklem ktory ma np. 130KM lub 106KM.
Morzesz tez szukac na forach internetowych np z koncówka .GB. lub .DE.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
- piontek
- Posty: 3870
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Właśnie dziś kolega pokazał mi "Motocykl" z kwietnia 2000 r. i tam też było pokazane, że na hamowni wynik pomiaru mocy i momentu obrotowego był znacznie wyższy niż podaje producent. O ile pamiętam to typowe dla japońskich produktów (w odróżnieniu od Korei - patrz daewoo)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości