Regulacja zaworów

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
vivvaldi

Postautor: vivvaldi » sobota, 5 marca 2011, 21:45

No i stało się, tak jak zapodawałem. Zrobiłem gruntowny service moto co mnie sporo kosztowało :mrgreen:
Jedno co mnie zastanawia, to że po regulacji zaworów i zalaniu olejem Motul 5100 zawory jakby głośniej mi cykają jak przed regulacją. Wcześniej jeździłem na Castrolu GPS.
A zawory były rozregulowane, płytki poszły od forda fiesty a część udało się dopasować.
A może to moja przesada jest. Sam nie wiem :)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 6 marca 2011, 01:17

Stawiam skrzynkę piwa dla tego który udowodni że na olejach różnych firm zawory cykają inaczej.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » niedziela, 6 marca 2011, 08:50

vivvaldi pisze:po regulacji zaworów i zalaniu olejem Motul 5100 zawory jakby głośniej mi cykają jak przed regulacją.

Bo był zbyt mały luz, jak wiadomo luz przeważnie się zmniejsza (gniazda / zawory sie wyklepują), teraz masz większy niż przed regulacją i dlatego bardziej cyka.
MA cykać - to piękna muzyka :mrgreen:

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » niedziela, 6 marca 2011, 10:41

Piotr, ale dla mojego ucha wali jak sieczkarnia :) Może jak się trochę olejum przepracuje to lekko ucichnie. Zawsze cykały i ten typ tak ma, ale teraz to cykają dwa razy głośniej :shock:
Jak zimny to ok, ale jak się rozgrzeje to cykady mu się włączają :)

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 6 marca 2011, 12:10

artur pisze:Stawiam skrzynkę piwa dla tego który udowodni że na olejach różnych firm zawory cykają inaczej.
A nie możesz postawić tak bez warunków? Muszę wciskać motocykle do studia nagrań?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » niedziela, 6 marca 2011, 17:02

vivvaldi pisze:dla mojego ucha wali jak sieczkarnia

To może sprawdź na starym oleju, albo kup jakiś nowy najtańszy (nadający się do tego silniora) aby tylko sprawdzić jak się głowica zachowa.

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » piątek, 11 marca 2011, 22:00

Sprawa się wyjaśniła, nastąpiła ponowna regulacja i teraz cud, miód malina. Musiałem 3 sztuki płytek lekko podszlifować na magnesówce i wyregulować zaworki jeszcze raz. No i teraz miodzio w gębie, cichutko i delikatne, prawie że nie słyszalne cyk cyk. :mrgreen:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 11 marca 2011, 22:06

:zdrowko:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » sobota, 12 marca 2011, 00:05

Ale mnie zdziwko złapało, bo kawałek uszczelki pokrywy zaworów mi odleciał po kontrolnej przejażdżce, a uszczelkę kupowałem w service yamahy. Jak się wkurzyłem. Po prostu zewnętrzną część a łuku żeberek mi odcięło :shock: I pieron wie jak to się stało, bo dekiel był dociągany dynamometrycznym jak service podaje. :shock: A tu zonk, po zagrzaniu moto patrzę a tu pinda odstaje, choć w środku trzyma. Zamaściłem masą uszczelniającą bo za następną mi się nie uśmiecha płacić. Ale ja będzie się pocić w tym miejscu to trza będzie wymienić. Na razie jest OK ;-)
Takie dziś mają produkty gumowe w service. Wielka paść. Mogłem kupić podróbkę za 85 zeta i też by trzymała :lol:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 12 marca 2011, 10:12

vivvaldi pisze:prawie że nie słyszalne cyk cyk.

W XJR jak nie słychać cyk, cyk to też niedobrze :mrgreen:
vivvaldi pisze:Mogłem kupić podróbkę za 85 zeta i też by trzymała

Mógłbyś się zdziwic. Temat był poruszany i większosc uznała, ze ta częsc lepsza jednak oryginalna... :->
hubertm

hardway

Postautor: hardway » niedziela, 13 marca 2011, 19:39

hubertm pisze:Temat był poruszany i większosc uznała, ze ta częsc lepsza jednak oryginalna... :->


Moja Larsonowa uszczelka działa bez zarzutu, dobre odtłuszczenie, trochę silikonu HT - 85 zeta dało radę. Porównam to może tak, niezależnie od producenta czy też koloru "gumki", jak źle założysz... to wiadomo co będzie :P

Nitrofish

Cykanie

Postautor: Nitrofish » wtorek, 17 maja 2011, 14:02

Nom,
zrobiłem regulację zaworów i gaźników i teraz jest trochę głośniej:-(. Natomiast mechanik powiedział, że jeszcze trochę i zawory zaczęły by się wypalać(dla tego podobno było ciszej) - PRAWDĘ MÓWIŁ???
Wyraźnie słychać dźwięk pracujących zaworów po prawej stronie silnika.

A tak w ogóle to kogo byście polecili na terenie Warszawy jeśli chodzi o mechanikę?
Wiem że Yamaha na Połczyńskiej jako serwis nie była aż tak wymagająca finansowo jak myślałem, ale czy roboto byłaby zrobiono dobrze?

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5577
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » wtorek, 17 maja 2011, 15:33

Ja serwisuje od 6 lat w Uhma-Bike i jak dotąd się nie zawiodłem.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 17 maja 2011, 15:55

Nitrofish pisze::-(. Natomiast mechanik powiedział, że jeszcze trochę i zawory zaczęły by się wypalać(dla tego podobno było ciszej) - PRAWDĘ MÓWIŁ???

oni zawsze mówią prawdę. Nawet wierzą w to co mówią
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
troll
Posty: 698
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Postautor: troll » wtorek, 17 maja 2011, 21:28

Artur a mi po regulacji coś cyka... :lol:
Pozdrawiam - Troll

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 17 maja 2011, 22:06

troll.23 pisze:Artur a mi po regulacji coś cyka...

pij więcej
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 18 maja 2011, 05:48

Ja serwisuję w Wawie w salonie...Hondy Motorista. Jestem z nich zadowolony. Piotrek, Szef Serwisu, zna się na rzeczy, on za wszystko odpowiada. Chłopaki mechaniory też w porządku
hubertm

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 19 maja 2011, 14:57

hehe, niech cheguevarow opowie o swojej przygodzie z wymianą oleju w motoriście ;-)

ps. nie ma dobrych warsztatów: są lepsze i gorsze. :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 19 maja 2011, 15:58

balth pisze:nie ma dobrych warsztatów: są lepsze i gorsze.

:zdrowko:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 19 maja 2011, 20:04

balth pisze:ps. nie ma dobrych warsztatów: są lepsze i gorsze.

ludzie się mylą, ludzie. Wszędzie... Gdzieś mniej, gdzieś bardziej... ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » niedziela, 29 maja 2011, 00:34

Z mojej praktyki wynika, że najlepsze są warsztaty są jednoosobowe. Ja z takiego korzystam. A nie spierdzieli, tylko ten, co nic nie robi.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 29 maja 2011, 05:10

a ja napiszę, że unikam robienia czegokolwiek przy moto w sezonie. Większość zatrudnia wtedy sezonowych pracowników, wszystkim się spieszy itd. Dobrzy mechanicy którzy pracują przez cały rok jak ludzie stanowią mniejszość. Moto na grubsze przeglądy daje w okresie grudzień - luty. Zawsze się jakiś znośny dzień trafi w tym okresie, że da się dojechać...
cenowo też to lepiej wygląda.
w sezonie ogólnie tylko pierdoły typu olej, oponki itd.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » niedziela, 29 maja 2011, 08:48

To normalne podejście, które jest (niestety) nienormalne. Większość "prawdziwych" motonitów budzi się (jak misie) wiosną. Ja (jak pisałem wcześniej) nie mam tego problemu. Gość robi sam, bo (jak twierdzi) za nikogo wstydzić się nie będzie. Niestety dzisiaj fachowcy (to tacy zaangażowani w swoją pracę kolesie), do tego uczciwi, to rarytasy, a i tak nie można oczekiwać, że będą wiedzieć wszystko (takich nie ma), bo dla przkładu mój magik nie rusza elektryki (jedyne co mi naprawił, to starter).

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2638
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 2 czerwca 2011, 22:17

dziś widziałem rozebraną głowicę od xjr 400 ;-)
- k..wa zegarmistrzowska robota

Jacek

Postautor: Jacek » piątek, 3 czerwca 2011, 18:18

a co przecież to miniaturka ;-)

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » poniedziałek, 27 czerwca 2011, 11:03

A ile taka regulacja zaworów kosztuje i gdzie polecacie to zrobić - we Wrocławiu.

Mój motorek :mrgreen: ma juz najechane 20.500 km i według instrukcji juz powinienem regulację zaworkom zrobić.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 27 czerwca 2011, 11:51

Ja proponuje wstrzymać się jeszcze conajmniej 10tyś km. Napisz na pw do PawlaR. On jakoś nie dawno robił w swojej. Pozdro
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

animavilis83

Postautor: animavilis83 » czwartek, 17 listopada 2011, 16:09

Zabralem sie za zawory i mam kilka pytań zwiazanych z owym zajeciem ...
a)skoro yamaha ma skok na plytkach co 0,05 to moze ktos wie od czego sa plytki w moim motocyklu bo posiadam takie rozmiary jak :271, 272, 274, 276 ,278, 279 moze sa to te od forda...?
b) czy u Was w serwisach tez wolaja za uszczelniacze srub pokrywy zaworow po 35 zl/szt? za uszczelke (zamiennik) 115 zl a oryginal ( tu nie mam pewnosci czy policzyli to razem z w/w uszczelniaczami ) bo kosztuje to 420 zl ( za sama uszczelke to koszmarnie drogo :-/ )
c) szlifowal ktos z Was te plytki ? montowaliscie te od forda? a jesli od forda to obojetnie jaki model byle by byl z silnikiem zetec?

Nie mam na razie pomyslu jak ugryzc ten temat bo z plytkami o 0,05 nic nie zdzialam :looka:

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 17 listopada 2011, 18:58

Uszczelka 110-140 PLN. Tak na prawdę oryginału nie ma...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » czwartek, 17 listopada 2011, 20:23

ja montowałem płytki te od forda. Pasują idealnie, ale musi być to z forda fiesty zetec 1.3 - tylko nie pamiętam która wersja silnika, bo było ich trzy. Płytki pasują jak ulał ;-)


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości