Króćce ssące
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
Re: Króćce ssące
Mam wyciag z hamowni ale nie wiem jak go dorzucic u mnie na wyciagu sa trzy pomiary na wale / rolce / kole i wyglada to tak 109.8 / 100.5 / 91.7
- Piotr_MC_85
- Posty: 1583
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: Króćce ssące
artur pisze:Piotr - z przedniej.
Zgadza się, nieświadomie chyba bzdurę napisałem, chyba myślałem o tylnym kole i tak wyszło.
Łysy pisze:, a nie ma tak że hamownia sama ma prędkościomierz ??? i czyta z obrotu własnego wału/bieżni ?
KrzysiekN pisze:Wykres z hamowni pokazuje prędkość na podstawie obrotu rolki napędzanej przez koło motocykla a nie z licznika.
Dokładnie ja nie pisałem że prędkość czytana z licznika jest na wykresie, hamownia robi własny pomiar - obwód rolki x obroty = wynik, proste.
Miałem na myśli to że XJR z napędem licznika z przedniego koła mając na liczniku 200, to XJR jadący obok z licznikiem napędzanym z zębatki zdawczej
może mieć 220 na blacie z powodu oporu powietrza.
Kiedyś czytałem w ŚM, jak robili test kawy GTR 1400 na prędkość z urządzeniami pomiarowymi, to kiedy przednie koło miało prędkość 270 km/h, tylne kręciło się z prędkością 320 km/h przy zwykłej, normalnej jeździe na wprost. Taka jest różnica prędkości kół przez opór powietrza, przy danej prędkości. Im mniejsza prędkość tym różnica prędkości kół będzie mniejsza.
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Króćce ssące
jacekxjr78 pisze:Mam wyciag z hamowni ale nie wiem jak go dorzucic u mnie na wyciagu sa trzy pomiary na wale / rolce / kole i wyglada to tak 109.8 / 100.5 / 91.7
Dobrze że to napisałeś bo według mnie w tym tkwi sedno poszukiwania zagubionych w XJR koni mechanicznych w stosunku do FJ.
XJR z króćcami, gaźnikami FJ itd. nie będzie miała tyle samo mocy bo pomiar był inaczej wykonywany ... stąd te zagubione konie ... a reszta wywodów to już chyba tylko przy piwie
to kiedy przednie koło miało prędkość 270 km/h, tylne kręciło się z prędkością 320 km/h przy zwykłej, normalnej jeździe na wprost. Taka jest różnica prędkości kół przez opór powietrza,
Pomyślisz że się czepiam ale tak nie jest .
Koła o takiej samej średnicy zawsze będą kręciły się z taką samą prędkością chyba że jedno (tylne) jest w uślizgu lub jedziesz na jednym .
Tak podpowiada mi logika ale oczywiście nie mam doktoratu z fizyki
- Piotr_MC_85
- Posty: 1583
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: Króćce ssące
Łysy pisze:Koła o takiej samej średnicy zawsze będą kręciły się z taką samą prędkością chyba że jedno (tylne) jest w uślizgu lub jedziesz na jednym .
Oczywiście że chodzi o uślizg, przy mniejszych prędkościach zjawisko nie występuje. Powietrze powoduje taki opór że koło łapie uślizg, tak jabyś coś pchał motocyklem. Dlatego opona z tyłu ma głębszy bieżnik a mimo to znika czasem 2 razy szybciej od przedniej.
Dlatego Nakedy, nawet najmocniejsze powyżej 140-160 km/h nie mają szans (no może mają, ale od 200 km/h brak owiewek działa jak kotwica) z typowymi sportami na przyspieszenie, gdzie owiewki robią robotę.
- Maciejka
- Posty: 551
- Rejestracja: sobota, 17 maja 2014, 12:35
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Września
Króćce ssące
Problem z prędkością bierze się z faktu, że interesuje nas (na prędkościomierzu) prędkość liniowa (względem podłoża), a mierzona jest prędkość kątowa (zębatki, koła czy czego tam jeszcze) Koła zabudowane na jednym pojeździe ZAWSZE będą miały tę samą prędkość liniową niezależnie od średnicy, ciśnienia, a nawet kierunku jazdy. Natomiast ich prędkoś kątowa będzie zależała od średnicy elementu przyjętego przez producenta do pomiaru czyli zębatki, koła (w tym również ciśnienia w oponie) itp. Przeliczenie będzie tym lepsze im bliższe prawdy będą dane przyjęte przez producenta. Niestety obwód koła zależny jest od liczby Pi co powoduje że obliczenia nie będą NIGDY w 100% dokładne.
O błędach prędkościomierza (pomiaru, przesyłu, przyrządu i odczytu) napiszę w następnym odcinku.
Mam nadzieję, że pomogłem.
O błędach prędkościomierza (pomiaru, przesyłu, przyrządu i odczytu) napiszę w następnym odcinku.
Mam nadzieję, że pomogłem.
- marki
- Posty: 1425
- Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Lubosz
Re: Króćce ssące
Ta pomogłeś." Wyślij" robiłeś z bananem na mordce, zapewne...
http://www.dailymotion.com/video/x1142l ... shortfilms 19'40s
Tygrysia natura..
Tygrysia natura..
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Króćce ssące
Piotr:
Tak, uślizg minimalny ale tylnego koła.... bo pcha masę motocykla z kierowcą. Dalej ten temat mogę ciągnąć tylko przy piwie bo szkoda posta.
Maciejka:
Dwa koła o minimalnie różnej średnicy będą obracały się z różnymi prędkościami.
Zmierz obwód nowej opony i zużytej, różnica będzie w cm
Oczywiście, konstruktor prędkościomierza ustalił że koło ma określoną stałą średnicę (która niestety się zmienia - ciśnienie, zużycie opony itd) no i dodaj "straty" na urządzeniu mechanicznym i różnica jest.
Tak, uślizg minimalny ale tylnego koła.... bo pcha masę motocykla z kierowcą. Dalej ten temat mogę ciągnąć tylko przy piwie bo szkoda posta.
Maciejka:
ZAWSZE będą miały tę samą prędkość liniową niezależnie od średnicy, ciśnienia
od średnicy elementu przyjętego przez producenta do pomiaru czyli zębatki, koła (w tym również ciśnienia w oponie)
Dwa koła o minimalnie różnej średnicy będą obracały się z różnymi prędkościami.
Zmierz obwód nowej opony i zużytej, różnica będzie w cm
Oczywiście, konstruktor prędkościomierza ustalił że koło ma określoną stałą średnicę (która niestety się zmienia - ciśnienie, zużycie opony itd) no i dodaj "straty" na urządzeniu mechanicznym i różnica jest.
- Maciejka
- Posty: 551
- Rejestracja: sobota, 17 maja 2014, 12:35
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Września
Re: Króćce ssące
No i o tym pisałem właśnie. Reszta przy piwie
Re: Króćce ssące
Właśnie przyszły mi króćce ssące zamówione na Aliexpress. Czas 17 dni od chwili zakupu.
Cena z przesyłka 95zł za komplet.
Wszystko pasuje idealnie no i nie łapie już lewego powietrza.
Polecam tą stronę. Cena rewelacyjna.
Cena z przesyłka 95zł za komplet.
Wszystko pasuje idealnie no i nie łapie już lewego powietrza.
Polecam tą stronę. Cena rewelacyjna.
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Re: Króćce ssące
bartas150 pisze:Właśnie przyszły mi króćce ssące zamówione na Aliexpress. Czas 17 dni od chwili zakupu.
Cena z przesyłka 95zł za komplet.
Wszystko pasuje idealnie no i nie łapie już lewego powietrza.
Polecam tą stronę. Cena rewelacyjna.
Zobaczymy, czy jakość również.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Króćce ssące
Zobaczymy. Nie ma co krakać na początek.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Re: Króćce ssące
KrzysiekN pisze:Wszystko się da zgrać tylko trzeba mieć dobrego mechanika. U mnie jest obcięta rurka airboxa, wstawiona blaszka która przestawia zapłon, filtr powietrza K&N i króćce o zwiększonej średnicy. Żadnych problemów a zrobione już ładnych parę tysięcy km. Spalanie solo przy jeździe z "przepisową" prędkością 5,5 l (raz mi się coś takiego zdarzyło )
Hej Krzysiek,
Powiedz, robiłeś cos przy gaźnikach po tych przeróbkach o których napisałeś?
Pozdrawiam,
Kamil
- KrzysiekN
- Posty: 79
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: k/Opola
Re: Króćce ssące
kmile pisze:KrzysiekN pisze:Wszystko się da zgrać tylko trzeba mieć dobrego mechanika. U mnie jest obcięta rurka airboxa, wstawiona blaszka która przestawia zapłon, filtr powietrza K&N i króćce o zwiększonej średnicy. Żadnych problemów a zrobione już ładnych parę tysięcy km. Spalanie solo przy jeździe z "przepisową" prędkością 5,5 l (raz mi się coś takiego zdarzyło )
Hej Krzysiek,
Powiedz, robiłeś cos przy gaźnikach po tych przeróbkach o których napisałeś?
Pozdrawiam,
Kamil
No po tych modyfikacjach były dokładnie wyczyszczone, wymienione były jakieś uszczelki (dokładnie nie pamiętam jakie) no i przede wszystkim wyregulowane. W samych gaźnikach nic nie było modyfikowane.
Krzysiek
- Wulu
- Posty: 435
- Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
- Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Jawornik
Re: Króćce ssące
Czy ktoś mógłby poratować mnie jakimiś w miarę pewnymi namiarami na króćce? Chyba już pora na wymianę. RP06. Z góry dziękuję.
- Tomson
- Posty: 2060
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Króćce ssące
Wojtku, ale co im dolega, bo jeśli są popękane, tzn. wierzchnia guma popękana to żaden problem, bo i tak wewnątrz jest stalowa rurka. Gumę, a w zasadzie te pęknięcia można potraktować klejem do wklejania szyb. Bardzo ładnie kryje pęknięcia, jest elastyczny i nawet odporny na ciepło. Jak nie chcesz wydawać kasy na nowe to polecam ten sposób.
- Wulu
- Posty: 435
- Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
- Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Jawornik
Re: Króćce ssące
No, niby to wiem, ale ale te pęknięcia takie konkretne się robią i nie chciałbym jakiejś niespodzianki w trasie, a i wygląd też zaczyna mnie drażnić. Złotówki mnie jeszcze tylko powstrzymują.
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
- auratus1
- Posty: 168
- Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
- Województwo: S-śląskie
Re: Króćce ssące
Kup na Ali, na pewno będą dobre i zaoszczędzisz kupę kasy. Ja mam i nie narzekam.
https://pl.aliexpress.com/item/40002776 ... pt=glo2pol
https://pl.aliexpress.com/item/40002776 ... pt=glo2pol
- Wulu
- Posty: 435
- Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
- Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Jawornik
Re: Króćce ssące
W opisie z linku jest, że to Rp02, średni że mnie mechanik, będą pasowały do rp06?
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
- auratus1
- Posty: 168
- Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
- Województwo: S-śląskie
Re: Króćce ssące
Do rp06 są troszkę dłuższe, nie wiele. Trzeba po prostu przesunąć airboxa z gaźnikami bliżej głowicy. Można to zrobić wypiłowując np. otwory mocujące airboxa, lub zaopatrzyć się w taki zestaw
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Wulu
- Posty: 435
- Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
- Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Jawornik
Re: Króćce ssące
Dziękuję
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość