Husqvarna Vintage Enduro
Husqvarna Vintage Enduro
Jak tytul tematu mówi , to motocykle które jeszcze byly robione w Szwecji do 1987 roku , od 1987 - 1989 byly produkowane z resztek czesci jakie jeszcze w magazynie szwedzi mieli , tak tez powstalo 800 sztuk w 1989 r husqvarny TE 510 / four stroke ,od 1990 r fabryka zostala przeprowadzona do Varese Italy . TE 510 ´89 która w 2008 roku remontowalem od podstaw , na orginalnych czesciach, na poczatku musialem zbudowac kontakty do ludzi którzy wiedza gdzie mozna zdobyc czesci, z róznych stron swiata . Powracajac do historii to w 1988 r powstala marka Husaberg , to wlasnie Ci pracownicy i konstruktorzy co kiedys pracowali dla Husqvarny postanowili swoja wlasna marke stworzyc , tak tez wiele czesci z tego silnika 4 suwa husqvarny TE 510 pasuje do wczesnych husabergów lub odwrotnie takim czlowiekiem który bardzo duzo zrobil od 1983 r dla husqvarny 4 suwa to Thomas Gustavsson jezdzil w fabrycznym Team Husqvarna Sweden , w rajdach six days enduro np. Wales England 1983 na tym mozna powiedziec pierwszym 4 suwie husqvarny wygral T. Gustavsson w 1984 roku bylo six days w Assen Holland , tam równiez szwedzka zaloga spisywala sie dobrze , unas w Polsce byly tez six days w Jeleniej Górze 1987 r wtedy to DDR wygral na MZ , polacy startowali na Simsonach GS 80 , oraz na wloskich Moto TM , i Jawach Bede tu wstawiac rózne zdjecia i filmy.
TE 510 ´89 która remontowalem 2008 r
WR 240 ´83 która remontowalem 2010 r
CR 250 ´84 obecnie remontuje , bedzie to Replika six days Assen 1984
filmy z remontu WR 240 i TE 510
WR 240 part 1
http://www.youtube.com/watch?v=URY1Mp9ErOo
part 2
http://www.youtube.com/watch?v=W6UnPDlTpjs
TE 510
http://www.youtube.com/watch?v=PoocdJdW-tE
reklama z 1986 r team husqvarna usa
http://www.youtube.com/watch?v=cAlQXEjCha4
TE 510 ´89 która remontowalem 2008 r
WR 240 ´83 która remontowalem 2010 r
CR 250 ´84 obecnie remontuje , bedzie to Replika six days Assen 1984
filmy z remontu WR 240 i TE 510
WR 240 part 1
http://www.youtube.com/watch?v=URY1Mp9ErOo
part 2
http://www.youtube.com/watch?v=W6UnPDlTpjs
TE 510
http://www.youtube.com/watch?v=PoocdJdW-tE
reklama z 1986 r team husqvarna usa
http://www.youtube.com/watch?v=cAlQXEjCha4
Ostatnio zmieniony środa, 26 grudnia 2012, 11:25 przez xjr tomek, łącznie zmieniany 1 raz.
umnie PRL odgrywa role ladnego dziecinstwa ( nie tego co wladza robila z ludzmi bo komuchem niejestem ) , i praktycznie od tego sie zaczelo , jak ojciec kiedys jezdzil nysa sluzbowo , tak ja moglem tez jezdzic z nim w trasy po polsce , i tak samo pomagac przed wyjazdem w trase ( trzymanie tawotnicy w kanale itd) no i w 98 roku kupilem pierwsza nyse 522 mikrobus , kazdy sie smial ze zacofaniec itd , zachodnie auto bys sobie kupil a dlamnie nysa to bylo auto które juz tak naprawde poznalem i podobalo mi sie zawsze , pamietam jak przywozili do firmy gdzie tata robil jelczem lub kamazem nowe nadwozia z fabryki nysy poznac mechaników od których mozna sie wiele nauczyc wstawie fote mojej pierwszej nyski w dziale PRL no i znajomy pokazal kiedys zdjecia z rajdu six days Jelenia Góra ´87 i tak bylem zakochany w husqvarnie a ze lubie stara motoryzacje to wiele niepotrzebowalem do tego zeby cos znalesc i remontowac. Jezdzilem tez troche w róznych rajdach enduro w grupie hobby enduro , na husce TE 350 potem na TE 410 juz wloskiej produkcji.
plakat z 84 roku
powracajac do tej husky która obecnie remontuje z 1984 r to jest ciekawy model bo to pierwsza seryjna na wode chlodzona model CR 250 motocross z jedno- czesciowa chlodnica ND ( nippon denso japonski producent osprzetu , takie chlodnice mozna bylo tez w suzuki RM i innych japonskich crosach spotkac na poczatku lat 80 ) a druga rzecz , ze jest to ostatni model twinshock ( 2 amortyzatory z tylu ) od 85 r byly monoshock , jedynie modele 4 suwa 510 TE byly jeszcze twinshock. Tak ze w 84 roku byly 3 modele na wode chlodzone motocross CR 250,WR 400 i na six days jak z plakatu WR 500 , WR 400 i 500 mialy dwu-czesciowe chlodnice juz po lewej i prawej stronie. W 1978 roku powstala 125 ccm husqvarna LEJ ona byla pierwsza na wode chlodzona ale to bylo cos okolo paru sztuk tylko , i to ten wynalazca oferowal , fabrycznie seryjnie bylo wszystko na powietrze.
powracajac do tej husky która obecnie remontuje z 1984 r to jest ciekawy model bo to pierwsza seryjna na wode chlodzona model CR 250 motocross z jedno- czesciowa chlodnica ND ( nippon denso japonski producent osprzetu , takie chlodnice mozna bylo tez w suzuki RM i innych japonskich crosach spotkac na poczatku lat 80 ) a druga rzecz , ze jest to ostatni model twinshock ( 2 amortyzatory z tylu ) od 85 r byly monoshock , jedynie modele 4 suwa 510 TE byly jeszcze twinshock. Tak ze w 84 roku byly 3 modele na wode chlodzone motocross CR 250,WR 400 i na six days jak z plakatu WR 500 , WR 400 i 500 mialy dwu-czesciowe chlodnice juz po lewej i prawej stronie. W 1978 roku powstala 125 ccm husqvarna LEJ ona byla pierwsza na wode chlodzona ale to bylo cos okolo paru sztuk tylko , i to ten wynalazca oferowal , fabrycznie seryjnie bylo wszystko na powietrze.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1583
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- Piotr_MC_85
- Posty: 1583
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- Piotr_MC_85
- Posty: 1583
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- Piotr_MC_85
- Posty: 1583
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
ma silnik wytrzymaly ta XT 350 ccm , w europie malo ich widac oto mi chodzilo , bardziej XT 600 ccm . Konkurencja Suzuki DR 350 byla bardziej uzywana do jazdy w terenie jako wersja US to tak jak modele yamahy TT , sam kiedys mialem Suzuki DR 350 ale zwykla wersje z blaszanym zbiornikiem , tez mozna jezdzic nia w terenie tylko ze wiecej elektryki ma , po jakims czasie trzeba wymienic tlok i cylinder do szlifu dac bo przez brak kompresji mozna sie przy odpalaniu kopniakiem zakopac na smierc i tak tez jak nieraz zgasla mi to kopalem i kopalem zrobilem silnik i sprzedalem powrócilem do husek
- Piotr_MC_85
- Posty: 1583
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
xjr tomek pisze:po jakims czasie trzeba wymienic tlok i cylinder do szlifu dac bo przez brak kompresji mozna sie przy odpalaniu kopniakiem zakopac na smierc
Yama na takie rzeczy odporna. Moja jeżdżona na suchym i zresztą nieszczelnym filtrze powietrza (tak kupiłem). Tłok, pierścienie i cylinder wyjechane do ZERA, olej brała jak dwusuw, dymiła jak T-34, ale z paleniem nie było problemów.
one tam wszystkie te mniejsze japonskie motorki po jakims czasie padaja , ale co do suzuki DR 350 to moge powiedziec ze bardzo dobre byly w latach 90 na rajdach enduro , potem weszla era 400 ccm i tu honda XR 400 byla takim terminatorem niezniszczalnym potem suzuki DRZ 400. A mi sie najlepiej jezdzilo husqvarna TE 350 z 93 roku i potem mialem TE 410 z 00 roku , ta 410 to super huska , ale teraz mniej jezdze to mi taki 2 suw yamaha YZ wystarczy do zabawy
DR 350 byla tez w wersji SHC moglo sie opuszczac amortyzatory dowolnie lub podnosic
DR 350 byla tez w wersji SHC moglo sie opuszczac amortyzatory dowolnie lub podnosic
- Piotr_MC_85
- Posty: 1583
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- Piotr_MC_85
- Posty: 1583
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- farba
- Posty: 2651
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
No to huska ma nowego właściciela
http://motormania.com.pl/newsy/swiat/hu ... to-znaczy/
http://motormania.com.pl/newsy/swiat/hu ... to-znaczy/
wiem slyszalem dlamnie do 1989 roku husqvarna jest husqvarna , to co od 1990 roku Cagiva robila to bylo poprostu ponizej pasa jeszcze te modele 4 suwa od 90 r do 93 r , byly ok bo wiekszosc czesci itd. mieli po przejeciu fabryki ze Szwecji i jako tako jakosciowo niebylo problemu , mozna powiedziec od 95 roku byl shit robiony , w nowych silnikach fabrycznie bylo duzo nieczystosci opilków metalu które bardzo szkodzily na korbowód , tlumniki byly na nity , do 93 roku byly na sruby te koncówki tlumników tak ze jak sie poluzowalo to mozna bylo dokrecic i niebylo problemu a z tymi na nity to byl problem caly czas to bylo luzne i halasowalo , jakosciowo zepsuli ta marke Wlosi to byla wlasnie polowa lat 90 kiedy to robili buble a KTM wtedy juz wychodzil na prosta powoli , a ten szef KTM ponoc kupil huske z wlasnej kieszeni , i mysle ze chce sie odbic od KTM , bo KTM chyba juz do 50% nalezy do przemyslu mot. Indii
W 90 latach takie husky skrecalem do kupy jak przychodzily nowe w skrzynkach z Varese Italy , wiec o jakosci wiem duzo , tak samo o naprawach silnika itd.
A teraz jak to kupil ten szef KTM to mysle ze bedzie w calosci marka husqvarna jego i na czesciach zamiennych niebedzie znaczka KTM tylko nadal Królewskie H z korona bo na czesciach Husaberg sa znaczki made in austria ktm zobaczymy jak to bedzie caly czas sledze temat husqvarny
W 90 latach takie husky skrecalem do kupy jak przychodzily nowe w skrzynkach z Varese Italy , wiec o jakosci wiem duzo , tak samo o naprawach silnika itd.
A teraz jak to kupil ten szef KTM to mysle ze bedzie w calosci marka husqvarna jego i na czesciach zamiennych niebedzie znaczka KTM tylko nadal Królewskie H z korona bo na czesciach Husaberg sa znaczki made in austria ktm zobaczymy jak to bedzie caly czas sledze temat husqvarny
- Piotr_MC_85
- Posty: 1583
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości