Wiosna idzie! , ale zima jeszcze trwa
Mam taki pomysł, co do którego wysłucham opinii.
Otóż, na dzień dzisiejszy zajmuje się zmianami oleju oraz mini przeglądami aut:
- Getz 1.1 z gazem przebieg ~140tyś
- Avensis 2.2 d4d bez dpf, przebieg 150tyś
- 500 1.2 benzyna, 48tyś
- Jumper 2.0 ponad 300tyś
- będzie za chwilę nowy ford transit
Zaczyna mnie denerwować, że w tych samochodach są różne oleje. Np w 500, która jeszcze jest na gwarancji jest Selenia, którą można kupić tylko w ASO.
Znajomy co się zna polecił mi zalanie wszystkich tych samochodów olejem tej firmy:
http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... y-osobowe/
jest to w pełni syntetyczny olej (a nie jak większość na bazie syntetycznych) i podobno leje się go zarówno do wysokoprężnych jak i benzynowych. Mi by to ułatwiło miejsca w garażu i uprościło sprawę.
co myślita?
Znów to samo, pierdu pierdu o olejach
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Znów to samo, pierdu pierdu o olejach
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- Zdzislaw
- Posty: 3589
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Mario, ten znajomy czasami nie jest przedstawicielem tej firmy, co ją poleca . Szczerze pierwsze słyszę o niej. Ew. ma sklep i te oleje są dostępne u niego .
Z kolei Ja mam znajomego, co robi w serwisie Renault(ciężarówki). I On znowu leje wszędzie olej przeznaczony do... ciężarówek w dieslu, czy to motocykl, czy osobówka na gaz, wszędzie olej z "grubej rury" .
Z kolei Ja mam znajomego, co robi w serwisie Renault(ciężarówki). I On znowu leje wszędzie olej przeznaczony do... ciężarówek w dieslu, czy to motocykl, czy osobówka na gaz, wszędzie olej z "grubej rury" .
- piontek
- Posty: 3870
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Zwróć uwagę na oznaczenie. Kiedyś było takie coś: sj/cf: "sj" klasa jakości dla silnika benzynowego, "cf" klasa jakości dla silnika diesla. Było to podawane dla tego samego oleju.
A podchodząc do tematu od strony samochodu: masz w instrukcji parametry jakie ma mieć oleum do danego motoru. Zazwyczaj jest pewna rozpiętość. Znajdź część wspólną i do sklepu.
Co do marki: jaki kraj produkcji, taka marka oleju bywa najczęściej polecana.
Przy okazji niech nikt nie mówi, że kapitał nie zna granic (do dyskusji zapraszam pod zamkniętą fabrykę Fiata w Polsce).
A podchodząc do tematu od strony samochodu: masz w instrukcji parametry jakie ma mieć oleum do danego motoru. Zazwyczaj jest pewna rozpiętość. Znajdź część wspólną i do sklepu.
Co do marki: jaki kraj produkcji, taka marka oleju bywa najczęściej polecana.
Przy okazji niech nikt nie mówi, że kapitał nie zna granic (do dyskusji zapraszam pod zamkniętą fabrykę Fiata w Polsce).
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
lałbym 5w30 lub 5w40 ale zastanawiam się, czy lanie tego samego do benzyny i diesel'i jest ok?
cenowo tak to wygląda:
http://ricambi.pl/pl/p/Millers-Oils-LL- ... -litrow/67
Ta firma jeszcze robi "uniwersalne"
http://www.liqui-moly.pl/
cenowo tak to wygląda:
http://ricambi.pl/pl/p/Millers-Oils-LL- ... -litrow/67
Ta firma jeszcze robi "uniwersalne"
http://www.liqui-moly.pl/
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- ptysiornia
- Posty: 564
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Znów to samo, pierdu pierdu o olejach
mariuszdg pisze:...Znajomy co się zna polecił mi zalanie wszystkich tych samochodów olejem tej firmy:
http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... y-osobowe/
jest to w pełni syntetyczny olej (a nie jak większość na bazie syntetycznych) i podobno leje się go zarówno do wysokoprężnych jak i benzynowych. Mi by to ułatwiło miejsca w garażu i uprościło sprawę.
co myślita?
Od czerwca 2013 jestem posiadaczem auta produkcji japońskiej z silnikiem 2.0 D-4D z DPF. I od razu zalałem go właśnie Millersem. Mój typ to LingLife C3 5W30. Przekonały mnie do tej marki liczne opinie z forów zagranicznych. Millers to oryginalny angielski produkt, mało znany i popularny w Polsce. Dzięki temu jest mała szansa, że trafimy na podróbę.
A odczucia z użytkowania? Olej jak olej. Przejechałem od wymiany ok 12 tys km i na bagnecie ubyło ok 1/4 stanu, więc jest nieźle. Ale to sprawa bardziej kondycji silnika i sposobu użytkowania niż oleju
Nie będę pieprzył, że na tym oleju silnik jest o połowę cichszy, pali 4 litry mniej i jest zdecydowanie żwawszy. Bo jak słyszę tego typu opowieści to chuj mnie strzela jak można takie głupoty gadać
pzdr
Ptyś
PS
A do 500 nie musisz lać Selenii, nawet jak auto jest na gwarancji. Musisz natomiast stosować olej dowolnej marki zgodny ze specyfikacją producenta silnika. Mi ASO Toyoty nawet okiem nie mrugnęło jak przywiozłem swojego Millersa.
A Fiatów i AR jak wiesz parę w swoim życiu miałem i nigdy nie lałem do nich Selenii
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!
Oj, grzmi! Będzie burza!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości