Jaki manometr do mierzenia ciśnienia w kołach
- korbek
- Posty: 548
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
- Województwo: S-śląskie
Jaki manometr do mierzenia ciśnienia w kołach
W końcu zebrałem się do poszukiwań następcy wysłużonego manometru (który zaczął wskazywać ciśnienia z kosmosu - podobnie jak te na stacjach). Ze względu na trudność dostępu do zaworka skłaniałbym się ku opcji z wężykiem, co zawęża pulę do 3 opcji:
1) sensowny pistolet do pompowania kół czekający, ażÂ sprawię sobie kompresor
2) miernik analogowy
3) zmontowanie własnego: manometr 0-4 bar (klasa 1.6) -> trójnik i zawór (ponieważÂ nie mogę znaleźć czegoś w podobie do przycisków z gotowych mierników) -> przewód z zakutą końcówkąÂ do pompowania.
Na pewno zaletąÂ jest możliwość wymiany uszkodzonej części. Z drugiej strony nie wiem czy w ogóle zyska się na dokładności wskazań.
4) Ewentualnie jakiś mały elektronik, ale jakoś z góry nie ufam elektronice.
Podpowiedzcie co wybrać i najlepiej podrzućcie jakieś sprawdzone sprzęty
1) sensowny pistolet do pompowania kół czekający, ażÂ sprawię sobie kompresor
2) miernik analogowy
3) zmontowanie własnego: manometr 0-4 bar (klasa 1.6) -> trójnik i zawór (ponieważÂ nie mogę znaleźć czegoś w podobie do przycisków z gotowych mierników) -> przewód z zakutą końcówkąÂ do pompowania.
Na pewno zaletąÂ jest możliwość wymiany uszkodzonej części. Z drugiej strony nie wiem czy w ogóle zyska się na dokładności wskazań.
4) Ewentualnie jakiś mały elektronik, ale jakoś z góry nie ufam elektronice.
Podpowiedzcie co wybrać i najlepiej podrzućcie jakieś sprawdzone sprzęty
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Ja mam taki :
http://allegro.pl/cisnieniomierz-elektr ... 52743.html
Nie przesadzajmy, moto to nie prom kosmiczny i w MotoGP też nie startujemy... Przynajmniej ja
http://allegro.pl/cisnieniomierz-elektr ... 52743.html
Nie przesadzajmy, moto to nie prom kosmiczny i w MotoGP też nie startujemy... Przynajmniej ja
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- marecki
- Posty: 196
- Rejestracja: czwartek, 27 lutego 2014, 19:54
- Model i rocznik moto.: RP02 2000
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
artur pisze:że manometry przy np Orlenie wskazują źle? Poproszę o jakieś fakty.
Mam swój ulubiony kompresor z cyfrowym wyświetlaczem ciśnienia właśnie na jednej ze stacji Orlenu.
Szkopuł w tym, że najczęściej jest awaria-nic nie wskazuje, bo centralka jest wymontowana a w jej miejsce widnieje kartka z informacją
"na motorze też można nie jeździć ... i nikt się nie dowie czego mu brakuje c'nie ?"
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
W mojej wiosce, możesz na kompresorze ustawić co do dziesiątki, ciśnienie z jakim ma być pompowana opona. Po osiągnięciu zadanego ciśnienia, kompresor pika i przestaje pompować.
Z wątku audio można by zastosować "ślepy test" , ciekawe kto by odróżnił, że ma za mało lub za dużo o te np. trzy dziesiątki...
Maciejka pisze:Zaraz tu będzie jak w wątku o audio
Z wątku audio można by zastosować "ślepy test" , ciekawe kto by odróżnił, że ma za mało lub za dużo o te np. trzy dziesiątki...
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- pioro
- Posty: 1403
- Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dania
Holender pisze:... , ciekawe kto by odróżnił, że ma za mało lub za dużo o te np. trzy dziesiątki...
Wiem że zabrzmi to głupio, gdyż mam najmniejsze z was doświadczenie ale stwierdziłem jedną zależność którą wyczuwam zawsze ... jeżeli moto ciężej złożyć w zakręcie i samo się "prostuje", to właśnie brakuje jakichś 2 ... 3 dziesiątek.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.
- Zdzislaw
- Posty: 3538
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Ja mam to samo odczucie. Do tego dochodzi jazda na wprost, moto zaczyna mi tańcować, ostatnio to wyczaiłem, co dziwne, tylko przy 2 dziesiątych mniej z tyłu. z 2,9 do 2,7 spadło, mowa o tyle. Z przodu jak mi zeszło z 2,6 do 2,2 to wężykował jak pijany .
Aaa i moja przestroga, jeżeli lubicie zapierdalać, to nie zakładajcie sobie, na wyntle udziwnień w postaci np granatów, takich jak Ja miałem. W tym/poprzednim roku 2x wyntla prawie wyrwało.... Siła odśrodkowa robi swoje.
Aaa i moja przestroga, jeżeli lubicie zapierdalać, to nie zakładajcie sobie, na wyntle udziwnień w postaci np granatów, takich jak Ja miałem. W tym/poprzednim roku 2x wyntla prawie wyrwało.... Siła odśrodkowa robi swoje.
- artur
- Posty: 4215
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
marecki pisze:artur pisze:że manometry przy np Orlenie wskazują źle? Poproszę o jakieś fakty.
Mam swój ulubiony kompresor z cyfrowym wyświetlaczem ciśnienia właśnie na jednej ze stacji Orlenu.
Szkopuł w tym, że najczęściej jest awaria-nic nie wskazuje, bo centralka jest wymontowana a w jej miejsce widnieje kartka z informacją
To trochę nie w temacie ale Ci odpowiem. Jak jest awaria to 99% ktoś zajebał manometr.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- marecki
- Posty: 196
- Rejestracja: czwartek, 27 lutego 2014, 19:54
- Model i rocznik moto.: RP02 2000
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Wydaje mi się, że łatwiej wyrwać bankomat ze ściany, niż manometr z blaszanej szafy kompresora. Ale raczej się nie znam i co gorsza jeszcze bardziej zaczynam mijać się z tematem... To tyle, po prostu opowiadałem o swoim ulubionym manometrze.
"na motorze też można nie jeździć ... i nikt się nie dowie czego mu brakuje c'nie ?"
- artur
- Posty: 4215
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Manometr! Marecki - ma-no metr! Nie wąż gumowy z blaszanej szafy. On jest mocowany do tego węża na zatrzask albo góra cybant. Cybant można odkręcić pilniczkiem do manicure, zatrzask wymontuje 4 letnie dziecko. Stąd na co 2 stacji jest napisane że awaria.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- marecki
- Posty: 196
- Rejestracja: czwartek, 27 lutego 2014, 19:54
- Model i rocznik moto.: RP02 2000
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
artur pisze:Manometr! Marecki - ma-no metr! Nie wąż gumowy z blaszanej szafy. On jest mocowany do tego węża na zatrzask albo góra cybant. Cybant można odkręcić pilniczkiem do manicure, zatrzask wymontuje 4 letnie dziecko. Stąd na co 2 stacji jest napisane że awaria.
Młody jesteś, kiedyś Ci pokażę mój manometr nieklasyfikujący się w Twój szablon Poznańsky.
"na motorze też można nie jeździć ... i nikt się nie dowie czego mu brakuje c'nie ?"
- piontek
- Posty: 3856
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Po przejechaniu paru kilometrów ciśnienie w oponie Ci wzrośnie. Ostatnio jeżdżę z autem z miernikami w każdym kole. W ciepły dzień, przy szybkiej jeździe ciśnienie wzrosło z 2,2 do 2,7.Holender pisze:Jak już wyjadę na wiosnę, to zapompuję takim stacjowym i później zmierzę moim. Ciekawe jaka będzie różnica...
Jak moto mi się wali w zakręcie, to wiem, że czemprędzej trzeba dobić minimum dwie dziesiąte.
Sprawdzę w jakiej marki ciśnieniomierz wyposażyła mnie firma. W serwisach marka spotkała się z uznaniem.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Mądrze prawisz, opona się nagrzewa-ciśnienie rośnie. Miałem jednak na myśli pomiar bezpośrednio po napompowaniu opony na stacji, manometr zabiorę ze sobą. Chociaż i tak będzie to mało wiarygodne, przy zdejmowaniu końcówki węża kompresora, część powietrza i tak pójdzie w atmosferę...
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- piontek
- Posty: 3856
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Holender, jak rozbieżność nie przekroczy 0,1, to nie ma co kopii kruszyć. Jest na to jakaś norma.
Swoją drogą - wprowadzą nam ciśnieniomierze do motocykli?
Swoją drogą - wprowadzą nam ciśnieniomierze do motocykli?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Piotr_MC_85
- Posty: 1577
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
pioro pisze:Holender pisze:... , ciekawe kto by odróżnił, że ma za mało lub za dużo o te np. trzy dziesiątki...
Wiem że zabrzmi to głupio, gdyż mam najmniejsze z was doświadczenie ale stwierdziłem jedną zależność którą wyczuwam zawsze ... jeżeli moto ciężej złożyć w zakręcie i samo się "prostuje", to właśnie brakuje jakichś 2 ... 3 dziesiątek.
Jeżeli uważasz że masz małe doświadczenie, to znaczy że masz dobre wyczucie.
Zdzisław pisze:Aaa i moja przestroga, jeżeli lubicie zapierdalać, to nie zakładajcie sobie, na wyntle udziwnień w postaci np granatów, takich jak Ja miałem. W tym/poprzednim roku 2x wyntla prawie wyrwało.... Siła odśrodkowa robi swoje.
Dla tego najlepsze (bezpieczniejsze) są wentyla pionowe, a nie jakieś kolanka (wiem że praktyczne, ale wolę pionowe ).
Skoro raz się zdarzyło to dlaczego nie reagowałeś przed drugim?
Prawie, tzn. było widać rowek który normalnie powinien być w otworze felgi?
- Zdzislaw
- Posty: 3538
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
farba pisze:Siła odśrodkowa działa w drugą stronę, prędzej wepchnie wentyl do środka, inna sprawa że takie koło z granatem na zaworku jest źle wyważone.
@ Piontek - wprowadzą, wcześniej czy później ale wprowadzą, na szczęście tylko w nowych
Czyżbym się pomylił i miała być siłą dośrodkowa .
Piotrze, za pierwszym razem była wymiana na nowy wentyl z przodu, drugi raz z tyłu, przed wymianą opony się zdarzyło... a takie fajne niebieskie granaty miałem. Dziwne, że przez dwa lata nic się nie działo.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
piontek pisze:Holender, jak rozbieżność nie przekroczy 0,1, to nie ma co kopii kruszyć. Jest na to jakaś norma.
Zgadza się!
A poszperawszy, takie oto cuś znalazłem:
http://de-de.wika.de/upload/DS_IN0002_pl_pl_56842.pdf
Zgaduję, że wszystkie dostępne w "zwykłych" sklepach manometry, są poza wszelką klasą dokładności, jakoś nie wyobrażam sobie wzorcowania każdego egzemplarza Dobrze więc w pewnym stopniu kierować się własnym doświadczeniem i wrażeniami z jazdy, jak to szanowni kulegeni w poprzednich postach zauważyć raczyli.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości