Zalany motocykl
Zalany motocykl
Witam,
mam problem, motocykl stoi w garażu, nie ruszany, z pełnym bakiem paliwa w pozycji kranika ON i się zalewa. Paliwo przelewa się przez zawory do miski olejowej, zalane są całe gaźniki, zalana nawet puszka z filtrem powietrza. Problemy zaczeły się po synchronizacji gaźników, może ktoś wie, co może mu dolegać, bo szczerze mówiąc ja nie mam pojęcia, podejrzewałem kranik, ale nie widać żeby ciekł, a jeśli nawet to możliwe że tak się wszystko zaleje?? Z góry dzięki za jakieś info, pozdrawiam
mam problem, motocykl stoi w garażu, nie ruszany, z pełnym bakiem paliwa w pozycji kranika ON i się zalewa. Paliwo przelewa się przez zawory do miski olejowej, zalane są całe gaźniki, zalana nawet puszka z filtrem powietrza. Problemy zaczeły się po synchronizacji gaźników, może ktoś wie, co może mu dolegać, bo szczerze mówiąc ja nie mam pojęcia, podejrzewałem kranik, ale nie widać żeby ciekł, a jeśli nawet to możliwe że tak się wszystko zaleje?? Z góry dzięki za jakieś info, pozdrawiam
-
- Posty: 2878
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Tutaj masz odpowiedź:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2359
pozdro dla ziomala ze Żnina heheh
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2359
pozdro dla ziomala ze Żnina heheh
Zacznij od spuszczenia oleju tzn. oleju który masz aktualnie z paliwem wymieszany, niech sobie wszystko odcieknie, zdejmij zbiornik zalej troche paliwa i zobacz czy jak go trzymasz w powietrzu w tej pozycji co jest zamontowany na moto czy leci paliwko jak leci to kranik nowy i powinno sie samo rozwiązać, jak kranik dobry to problem w gaźnikach aczkolwiek z tego co piszesz ewidentnie kranik u mnie leciało na PRI kiedys sobie i tez miałem w filtrze powietrza paliwo z olejem.
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Jak już wszyscy wspominali kranik puszcza a dokładniej membrana podciśnieniowa.
Zestaw naprawczy z larssona i po kłopocie.
Dodatkowo puszcza Ci któryś z zaworków iglicowych w gaźniku.
Wywalasz gaźniki, odkręcasz komory pływakowe i jedziesz.
Jeżeli nie będziesz ruszał języczków pływaka to nic nie popsujesz.
Sprawdzasz który puszcza i wymieniasz a najlepiej wymień wszystkie.
Dodatkowo zlewasz mieszankę olejowo benzynową z silnika, wymieniasz filtr oleju, wlewasz nowy i Ognia .
A jak się boisz samemu to dam Ci namiar na Tomka S.(klamot) Z Janikowa- mechanik pewny, chyba, że już go znasz . Albo przyprowadź do Mnie i zrobimy .
Zestaw naprawczy z larssona i po kłopocie.
Dodatkowo puszcza Ci któryś z zaworków iglicowych w gaźniku.
Wywalasz gaźniki, odkręcasz komory pływakowe i jedziesz.
Jeżeli nie będziesz ruszał języczków pływaka to nic nie popsujesz.
Sprawdzasz który puszcza i wymieniasz a najlepiej wymień wszystkie.
Dodatkowo zlewasz mieszankę olejowo benzynową z silnika, wymieniasz filtr oleju, wlewasz nowy i Ognia .
A jak się boisz samemu to dam Ci namiar na Tomka S.(klamot) Z Janikowa- mechanik pewny, chyba, że już go znasz . Albo przyprowadź do Mnie i zrobimy .
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
ivo bardzo prawdopodobne. Po za tym podstawa to sprawny kranik tym bardziej, że podciśnieniowy, wystarczy małe przetarcie membrany i dupa blada.
Więc kupuj:
Zestaw naprawczy kranika ostała się jedna sztuka, zaworków ni ma niestety. Ale na allesromie mogą być .
Więc kupuj:
Zestaw naprawczy kranika ostała się jedna sztuka, zaworków ni ma niestety. Ale na allesromie mogą być .
co do kranika to za pierwszym razem go sprawdzałem, niby nic nie cieknie, chociaż teraz stała jakiś miesiąc bez życia, więc może leci powoli. Olej juz spuszczony, szlag mnie trafia bo w ciągu ostatnich 2 miesięcy wymieniam juz 2 raz wszystkie filtry i olej a przejechałe 10km. Zaworki, oringi ile taka przyjemność mniej więcej?? Dzięki za info, teraz przynajmniej wiem co sprawdzać po kolei
- Piotr_MC_85
- Posty: 1581
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
normalnie jak kranik niejest szczelny to paliwo niema prawa dostac sie do cylindrów lub cylindra jezeli zaworki w komorze plywakowej sa szczelne , paliwo moga tylko wpuscic nieszczelne zaworki lub oringi lub jeden nieszczelny , dlatego trzeba przed startem silnika sprawdzic w okienku pokrywy sprzegla stan oleju jezeli sie zwiekszyl to znak ze paliwo sie dostalo do srodka silnika , zreszta smierdzi swierzym paliwem to znak zeby silnika niestartowac. Ja planuje na postój zimowy zdjac wezyk z kranika i nasadzic kawalek wezyka zaslepionego sruba , lub sa tez takie plastikowe szczypce do odcinania przeplywu paliwa , zaciska sie na wezyk regeneracja gaznika to wymiana wszystkich 4 zaworków i oringów , oraz uszczelek.
- gacy666
- Posty: 281
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Pozwolę sobie odkopać
Jako że problem lejących gaźników znowu się powtórzył, pomimo ich wyczyszczenia i zrobienia synchro na początku sezonu, mam do was Panowie parę pytań:
1) Zestaw naprawczy kranika:
3.png
Czy ktoś korzystał z tego zestawu? W zeszłym sezonie zakupiłem go, i założyłem, niestety kranik znowu cieknie. Nie chce wydawać 110zł na kolejny zestaw naprawczy który puści po pół roku.
2) Te nieszczęsne zaworki iglicowe:
http://allegro.pl/ir-zestaw-naprawczy-g ... 31645.html
I znowu, czy ktoś korzystał z tego zestawu? Mój mechanik twierdzi, że te z allegro można sobie w kieszeń włożyć, a zaworek wraz z gniazdem w serwisie yamahy zabija ceną (około 350zł za sztukę).
Jako że problem lejących gaźników znowu się powtórzył, pomimo ich wyczyszczenia i zrobienia synchro na początku sezonu, mam do was Panowie parę pytań:
1) Zestaw naprawczy kranika:
3.png
Czy ktoś korzystał z tego zestawu? W zeszłym sezonie zakupiłem go, i założyłem, niestety kranik znowu cieknie. Nie chce wydawać 110zł na kolejny zestaw naprawczy który puści po pół roku.
2) Te nieszczęsne zaworki iglicowe:
http://allegro.pl/ir-zestaw-naprawczy-g ... 31645.html
I znowu, czy ktoś korzystał z tego zestawu? Mój mechanik twierdzi, że te z allegro można sobie w kieszeń włożyć, a zaworek wraz z gniazdem w serwisie yamahy zabija ceną (około 350zł za sztukę).
-
- Posty: 29
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2012, 18:16
- Model i rocznik moto.: aprilia moto 6.5 & bmw f800gt
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: z lasu, wpi
hej,
trenowałem ten zestaw kranika w zeszłym sezonie i ... tez po jakimś czasie zaczął puszczać.
pomogło wyjecie sprężyny i jej delikatne rozciągnięcie.
znaczy się tej sprężynki z zestawu.
podejrzewam, że puszcza jedno i drugie - jeżeli zalewa.
swoją drogą czy ktoś z Was pamięta oznaczenie zaworków + gniazd z larssona do xjr1200? w żadnym katalogu nie znalazłem zamienników, a wiem że są....
dzięki.
trenowałem ten zestaw kranika w zeszłym sezonie i ... tez po jakimś czasie zaczął puszczać.
pomogło wyjecie sprężyny i jej delikatne rozciągnięcie.
znaczy się tej sprężynki z zestawu.
podejrzewam, że puszcza jedno i drugie - jeżeli zalewa.
swoją drogą czy ktoś z Was pamięta oznaczenie zaworków + gniazd z larssona do xjr1200? w żadnym katalogu nie znalazłem zamienników, a wiem że są....
dzięki.
- gacy666
- Posty: 281
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
No niestety, nie jest ten zestawik zbyt dobrze wykonany. Rozciąganie sprężyny też robiłem, ale pomogło tylko krótkotrwale. No nic, trzeba poszukać innego .
A co do zaworków, pewnie chodzi Ci o te:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111984
Niestety kupiłem ostatnią sztukę, a według pani z infolinii, prędko ich znowu mieć nie będą.
A co do zaworków, pewnie chodzi Ci o te:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111984
Niestety kupiłem ostatnią sztukę, a według pani z infolinii, prędko ich znowu mieć nie będą.
- gacy666
- Posty: 281
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Pozwolę sobie opisać dla potomnych, moje spostrzeżenia związane z produktami firmy TourMax sprzedawanymi min. w Larsson-ie:
Od początku:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111984
Ten zestaw (zaworek i gniazdo firmy TourMax w cenie 26zł) pomimo tego, co piszą na swojej stronie nie pasuje do RP06, ze względu na mniejszą średnicę zewnętrzną gniazda i jego większą wysokość.
Dlatego zmuszony byłem zakupić poniższy zestaw naprawczy gaźnika (również firmy TourMax):
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111984
I to jest dopiero PORAŻKA. Gniazda mają taką samą średnicę i wysokość jak oryginalne, jednak o-ringi założone na nich nie nadają się do niczego (Są za wąskie i za cienkie, dzięki czemu kompletnie niczego nie uszczelniają), dodatkowo w oryginalnych gniazdach otwór ma profil stożkowy, natomiast w nich jest to zwykły otwór walcowy. Sam zaworek "lata" w gnieździe, (o wiele bardziej niż oryginalny 11 letni zaworek Yamahy z przebiegiem 40k km), a sprężyna w nim jest tak twarda, że pływak nie potrafi jej ugiąć nawet o mikrometr. Ze względu na te wady, po założeniu okazało się, że zaworki kantują się w gniazdach i gaźniki ciekną. Ogólnie rzecz biorąc na starych zaworkach i gniazdach, jeden gaźnik delikatnie puszczał, na nowych lało się z wszystkich czterech. Dodatkowo uszczelka komory pływakowej, która również była w tym zestawie jest większa od całej komory. Trochę żałuje, że nie zrobiłem zdjęć, aby udokumentować tą porażkę.
A tak w ramach ciekawostki, pomogło założenie nowych o-ringów na starych gniazdach, teraz już nic nie cieknie.
NIGDY WIĘCEJ części zamiennych firmy TourMax
Od początku:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111984
Ten zestaw (zaworek i gniazdo firmy TourMax w cenie 26zł) pomimo tego, co piszą na swojej stronie nie pasuje do RP06, ze względu na mniejszą średnicę zewnętrzną gniazda i jego większą wysokość.
Dlatego zmuszony byłem zakupić poniższy zestaw naprawczy gaźnika (również firmy TourMax):
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111984
I to jest dopiero PORAŻKA. Gniazda mają taką samą średnicę i wysokość jak oryginalne, jednak o-ringi założone na nich nie nadają się do niczego (Są za wąskie i za cienkie, dzięki czemu kompletnie niczego nie uszczelniają), dodatkowo w oryginalnych gniazdach otwór ma profil stożkowy, natomiast w nich jest to zwykły otwór walcowy. Sam zaworek "lata" w gnieździe, (o wiele bardziej niż oryginalny 11 letni zaworek Yamahy z przebiegiem 40k km), a sprężyna w nim jest tak twarda, że pływak nie potrafi jej ugiąć nawet o mikrometr. Ze względu na te wady, po założeniu okazało się, że zaworki kantują się w gniazdach i gaźniki ciekną. Ogólnie rzecz biorąc na starych zaworkach i gniazdach, jeden gaźnik delikatnie puszczał, na nowych lało się z wszystkich czterech. Dodatkowo uszczelka komory pływakowej, która również była w tym zestawie jest większa od całej komory. Trochę żałuje, że nie zrobiłem zdjęć, aby udokumentować tą porażkę.
A tak w ramach ciekawostki, pomogło założenie nowych o-ringów na starych gniazdach, teraz już nic nie cieknie.
NIGDY WIĘCEJ części zamiennych firmy TourMax
Ostatnio zmieniony niedziela, 18 maja 2014, 20:52 przez gacy666, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
gacy666 pisze:...
NIGDY WIĘCEJ części zamiennych firmy TourMax
Dziwne, ja wolę Tourmaxy jak inny szit z allegro czy chińskie podróby.
Może i w XJR nie miałem zestawów naprawczych gaźników, ale w Kawałsraki miałem i było ok....... znajomi montują ich regulatory, uszczelniacze itp., no i jakoś wytrzymują tyle ile trzeba.....
Teraz będę kupował łożysko główki ramy i zgadnij co zamówię . Oczywiście Tourmaxa, bo tam chociaż ładują łożyska made in Japan.
być może coś poknocili z tym w Larssonie, czasami się im zdarza.
Wg. Larsona to----> KIK jest uszczelka alternatora- WTF , pisałem kiedyś im o tym, ze to uszczelka pokrywy zębatki, 2 lata nie zmienili nazwy.....
Czy wg. tego katalogu masz to co powinieneś mieć ---> Katalog.
- gacy666
- Posty: 281
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Zdzisław pisze:Czy wg. tego katalogu masz to co powinieneś mieć ---> Katalog.
Tak mam dokładnie ten zestaw.
Zdzisław pisze:Oczywiście Tourmaxa, bo tam chociaż ładują łożyska made in Japan.
Musze Cie zmartwić, ale napisu "Made in Japan", na nowych opakowaniach już nie ma
Holender pisze:Uszczelniacze zawiechy- Tourmax
Komplet naprawczy kranika- Tourmax
Komplet naprawczy wysprzęglika- Tourmax
Problemy- nie występują.
Tyle mogę z mojego doświadczenia napisać.
To chyba ja nie mam po prostu szczęścia do tej firmy. Parę lat temu założyłem do mojego pierwszego motocykla (Gs 400 z 1980 roku) zestaw naprawczy kranika tej firmy i musiałem szlifować jedną uszczelkę bo nie dało się przekręcić dźwigienki, natomiast ich uszczelnienia zawieszenia do wyżej wymienionego motocykla wystawały ponad rowek na pierścień zabezpieczający. Między innymi dlatego pytałem się w moim pierwszym poście czy ktoś korzystał z tych zestawów, jak widać słusznie.
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
A na opakowaniu może pisać zdiełano w CCCP, liczy się to, co pisze na towarze .
Wracając do sprawy zestawów naprawczych- zapomniałem, że mam zestaw naprawczy wysprzęglika- to prawie każdy przerabia- Tourmax i działa 2 rok, uszczelniacze przerabiał kolega w CBr 929 i pewnie latają do dziś, motór sprzedał 2 lata temu. Oraz w Kawałsraki wymieniałem membranę kranika- wsio ok.
Być może faktycznie źle trafiasz .
Nie możesz reklamować towaru, że nie pasuje?
Wracając do sprawy zestawów naprawczych- zapomniałem, że mam zestaw naprawczy wysprzęglika- to prawie każdy przerabia- Tourmax i działa 2 rok, uszczelniacze przerabiał kolega w CBr 929 i pewnie latają do dziś, motór sprzedał 2 lata temu. Oraz w Kawałsraki wymieniałem membranę kranika- wsio ok.
Być może faktycznie źle trafiasz .
Nie możesz reklamować towaru, że nie pasuje?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość