Dźwignia biegów
Dźwignia biegów
XJR ma taka przypadłość czy może driver kiepski ?
Nie kupuje już kolejnej, więc moje pytanie brzmi - to jest aluminium i można to pospawać ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Nie kupuje już kolejnej, więc moje pytanie brzmi - to jest aluminium i można to pospawać ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- docent
- Posty: 104
- Rejestracja: niedziela, 11 września 2016, 20:51
- Model i rocznik moto.: cb1300 k1300 xjr1300 gts1000
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Dźwignia biegów
Pewnie że można. Zdemontuj i do byle spawacza od amelinium daj. Pospawa a później pilniczek papier i będzie jak nowe i koniecznie polerka
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Dźwignia biegów
Tzn że 2 razy już Ci pękła w tym miejscu? Jeżeli tak to się dziwię bo nie słyszalem o takim przypadku.
Nie znam się na spawaniu ale spaw będzie chyba "najsłabszym" ogniwem. Może jakieś wzmocnienie?
Nit - jak to ze spawaniem bywa?
Nie znam się na spawaniu ale spaw będzie chyba "najsłabszym" ogniwem. Może jakieś wzmocnienie?
Nit - jak to ze spawaniem bywa?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Dźwignia biegów
Po 5 latach nagle w przeciągu trzech miesięcy pękła fabryka i nastepna fabryka od dawcy. Prawdopodobnie XJR nie lubi zmiany biegów przy odcięciu zapłonu...
Narazie jeden Janusz mnie zbył twierdząc, że to znal. Zapytam w większym zakładzie.
Narazie jeden Janusz mnie zbył twierdząc, że to znal. Zapytam w większym zakładzie.
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Dźwignia biegów
KubaXJR pisze:Po 5 latach nagle w przeciągu trzech miesięcy pękła fabryka i nastepna fabryka od dawcy. Prawdopodobnie XJR nie lubi zmiany biegów przy odcięciu zapłonu...
Narazie jeden Janusz mnie zbył twierdząc, że to znal. Zapytam w większym zakładzie.
Ale co ma odcięcie zapłonu do patyka zmiany biegów? Przecież biegu nie wbijasz z oporem większym, niż przy niższych obrotach. Może po prostu kopiesz w patyk zamiast naciskać?
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Dźwignia biegów
Nie chodzi przypadkiem o prędkośc obrotu zębatek ? i moment zazębienia się bez np użycia sprzęgła ? lub omsknięcie się butem i redukcja na odcince, toż to skrzynie mogłoby zniśzczyć a tak jest zwężka i łamie przegub.
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Dźwignia biegów
KubaXJR pisze:Nie chodzi przypadkiem o prędkośc obrotu zębatek ? i moment zazębienia się bez np użycia sprzęgła ? lub omsknięcie się butem i redukcja na odcince, toż to skrzynie mogłoby zniśzczyć a tak jest zwężka i łamie przegub.
Może i jest tak jak piszesz, ale swoją drogą z jaką siłą musisz dusić patyk, żeby go złamać. To mnie zastanawia.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Dźwignia biegów
Na pewno nie jest to przypadłość XJR-y, nie słyszałem aby komuś innemu pękła dźwignia. Jeśli masz dobrego spawacza alu, to nie zaszkodzi spróbować, usługa będzie niedroga a dobrze wykonana spoina powinna mieć wytrzymałość nie gorszą od oryginału.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- andzik
- Posty: 272
- Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: zgorzelec
Dźwignia biegów
No to jest nas dwóch, też mi się taka buba przytrafiła i na trzecim biegu wracałem 30 km do domu. Jak się da pospawać to daj znać.
Dźwignia biegów
moze dzwignia miala opor na srubie mocujacej ja i podnozek albo lozysko igielkowe w pokrywie tez przytarte. ale faktycznie musialbys miec ciezka noge zeby tego nie wyczuc, bo bardzo utrudnialoby to zmiane biegow
- korbek
- Posty: 552
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
- Województwo: S-śląskie
Re: Dźwignia biegów
KubaXJR pisze:Nie chodzi przypadkiem o prędkośc obrotu zębatek ? i moment zazębienia się bez np użycia sprzęgła ? lub omsknięcie się butem i redukcja na odcince, toż to skrzynie mogłoby zniśzczyć a tak jest zwężka i łamie przegub.
Przecież w żadnym przypadku dźwignia nie odbija - może być wciśnięta po zazębieniu (nawet są takie zalecenia, aby zminimalizować ryzyko wyskoczenia biegu).
- docent
- Posty: 104
- Rejestracja: niedziela, 11 września 2016, 20:51
- Model i rocznik moto.: cb1300 k1300 xjr1300 gts1000
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Dźwignia biegów
Ja bym raczej postawił na poluzowaną śrubę dociągającą wielowypust. I zbyt namiętne wachlowanie dźwignią zmiany biegów. Aluminium nie lubi dużych obciążeń zwłaszcza takie odlewnicze.
Jeśli ktoś pospawał wcześniej to mógł to zrobić lichej jakości drutem i może zostały jakieś pory wewnątrz materiału. Mądry spawacz dobry drucik i będzie git. Ładnie pilniczkiem zrób w koło i papierkiem.
Jeśli ktoś pospawał wcześniej to mógł to zrobić lichej jakości drutem i może zostały jakieś pory wewnątrz materiału. Mądry spawacz dobry drucik i będzie git. Ładnie pilniczkiem zrób w koło i papierkiem.
Re: Dźwignia biegów
XJR ma twardą skrzynię, ale że aż tak
Jak "docent" pisał, znajdź dobrego spawacza od Alu, nie domowego "druciarza" i wszystko będzie cacy. Jak ponownie pęknie to na pewno nie na spawie. U mnie w okolicach spawanie aluminium to koszt od 10 zł do 20 zł za 1cm położonego spawu. Zależy dużo od spawanego detalu.
Jak "docent" pisał, znajdź dobrego spawacza od Alu, nie domowego "druciarza" i wszystko będzie cacy. Jak ponownie pęknie to na pewno nie na spawie. U mnie w okolicach spawanie aluminium to koszt od 10 zł do 20 zł za 1cm położonego spawu. Zależy dużo od spawanego detalu.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1581
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Dźwignia biegów
Dziwne jest to że 2 razy. Jak się boisz kolejnego to dorób z hardoxu albo innego chromowanadu.
Jak po spawaniu zrobi się to miejsce grubsze od oryginału i będzie to zrobione fachowo, to wtedy raczej nie.
artur pisze:Nie znam się na spawaniu ale spaw będzie chyba "najsłabszym" ogniwem.
Jak po spawaniu zrobi się to miejsce grubsze od oryginału i będzie to zrobione fachowo, to wtedy raczej nie.
- farba
- Posty: 2647
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Dźwignia biegów
Wystarczy naciskać a nie wbijać piętą
To jest aluminium a nie znal , spawa się ładnie , spaw jest mocniejszy niż odlew no chyba że ktoś nie umie spawać i narobi wtrąceń.
Nie słyszałem o takim przypadku a twój jest wyjątkiem potwierdzającym regułę , może masz za wysoko dźwignię ustawioną ( albo za nisko)
To jest aluminium a nie znal , spawa się ładnie , spaw jest mocniejszy niż odlew no chyba że ktoś nie umie spawać i narobi wtrąceń.
Nie słyszałem o takim przypadku a twój jest wyjątkiem potwierdzającym regułę , może masz za wysoko dźwignię ustawioną ( albo za nisko)
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości