Obniżenie XJR-ki
Obniżenie XJR-ki
Nie wiem czy ktoś miał problem z wysokością siedziska w XJR, ale ja ma z racji tego że jestem wzrostu siedzącego psa (164cm) i słabo dostaje do podłoża siedząc na niej. O ile tylne zawieszenie ma możliwość regulacji (ale nie wiem czy to jest regulacja wysokości czy tylko stworzona do podczas obładowania moto) Myślałem coś o zmianie opon o niższym profilu. Słyszałem też że można by obniżyć przednie zawieszenie skracając sprężyny w lagach (ale nie wiem czy takie coś ma racje bytu) ?
Jeśli macie jakieś doświadczenia w tym temacie to proszę o doradę
a mam jeszcze jeden problem muszę zabrać się za wymianę linki gazu może wiecie od czego mam zacząć??
pozdrawiam
Jeśli macie jakieś doświadczenia w tym temacie to proszę o doradę
a mam jeszcze jeden problem muszę zabrać się za wymianę linki gazu może wiecie od czego mam zacząć??
pozdrawiam
- artur
- Posty: 4215
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
frodo81 pisze:a mam jeszcze jeden problem muszę zabrać się za wymianę linki gazu może wiecie od czego mam zacząć??
Z pancerzem czy bez ? Chociaż w sumie to niewielka różnica. Odkręcasz 2 śruby na imbus te przy manetce. Odkręcasz koniec linki przy listwie, przy gaźnikach. Wyciągasz linkę z pancerza, wsadzasz nową. Wszystko przykręcasz z powrotem. Pozostaje tylko kwestia regulacji dwoma nakrętkami przy gaźnikach. Zostawiasz lekki luz na manetce. I to by było na tyle. (chyba)
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Jesli chodzi o przód motocykla jest to b.łatwe.Wystarczy poluzowac w pułkach lagi i przesunąc je do góry,lecz tylko jakies 2cm do momentu az spotkają sie z kierownicą.
Z tyłem jest więcej roboty i juz wydatek ,ale nie wiem co zrobic w XJR ,tu są 2 oddzielne amory.Na elementy zawieszenia np w Suzuki zakładałem dwa akcesoryjne płaskowniki .
http://www.moto-akcesoria.pl/index.php? ... 10_978_982
Z tyłem jest więcej roboty i juz wydatek ,ale nie wiem co zrobic w XJR ,tu są 2 oddzielne amory.Na elementy zawieszenia np w Suzuki zakładałem dwa akcesoryjne płaskowniki .
http://www.moto-akcesoria.pl/index.php? ... 10_978_982
- donCezarre
- Posty: 2153
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- ptysiornia
- Posty: 564
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Moja 1300 była obniżona przez poprzedniego właściciela na tylnym zawiasie i siedzisku.
Tylne zawiasy to obniżone są na górnym pierścieniu regulacyjnym. bo jak tak oglądam wszystkie xjr- y to moja ma te pierścienie na samej górze a u wszystkich są opuszczone sporo do dołu przez co motocykl sporo się obniżył. wydaje mi sie że operacja była dokonana przez zciśnięcie sprężyny ściągaczem do sprężyn i przełożenie zabezpieczenia ustalającego wysokość górnego pierścienia kanapę już podniosłem powrotem w górę bo po 2000 w trasie strasznie zadek bolał -za mało gąbki dlatego tej opcji nie polecam
Tylne zawiasy to obniżone są na górnym pierścieniu regulacyjnym. bo jak tak oglądam wszystkie xjr- y to moja ma te pierścienie na samej górze a u wszystkich są opuszczone sporo do dołu przez co motocykl sporo się obniżył. wydaje mi sie że operacja była dokonana przez zciśnięcie sprężyny ściągaczem do sprężyn i przełożenie zabezpieczenia ustalającego wysokość górnego pierścienia kanapę już podniosłem powrotem w górę bo po 2000 w trasie strasznie zadek bolał -za mało gąbki dlatego tej opcji nie polecam
Konkretnie to wyciął kawał gąbki z miejsca kierowcy przez co siedziało się praktycznie na plastiku i ramie bo gąbka przestała spełniać swoją funkcję. Ale już jest git pokazałem fotkę oryginalnej kanapy z przetłoczeniami teściowej i uszyła nowy pokrowiec jak na foto dołożyłem gąbki w odpowiednie miejsce i jest git
Głaz pisze:Moja 1300 była obniżona przez poprzedniego właściciela na tylnym zawiasie i siedzisku.
Tylne zawiasy to obniżone są na górnym pierścieniu regulacyjnym. bo jak tak oglądam wszystkie xjr- y to moja ma te pierścienie na samej górze a u wszystkich są opuszczone sporo do dołu przez co motocykl sporo się obniżył.
Z tego co tak czytam to po prostu miałeś ustawiony sprzęt na miękkie zawieszenie, a teraz ustawiłeś na twarde;p przednie też możesz utwardzić jak coś(żeby tył nie był za twardy a przód mięciutki), wkręcając te niebieskie wystające "śruby" na półce Jeżeli coś źle skumałem to mnie poprawcie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość