MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
LockBit

MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie

Postautor: LockBit » niedziela, 16 listopada 2014, 15:11

Jak w temacie, jestem świeżo po zakupie xjr i muszę go ubrać w nowe gumy.
Proszę o opinie na temat opon MICHELIN PILOT ROAD 4.
Interesuje mnie jak zachowują się na mokrym, na suchym i jak z zużyciem gumy.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2651
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 16 listopada 2014, 15:22

Poszukaj w tematach o oponach jest ich kilka.

LockBit

Postautor: LockBit » niedziela, 16 listopada 2014, 15:25

na temat MICHELIN PILOT ROAD 4 nic nie znalazłem, to jest model z tego roku, ale może coś przeoczyłem

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3585
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 16 listopada 2014, 23:04

Załóż PR2, wyjdzie taniej.

LockBit

Postautor: LockBit » poniedziałek, 17 listopada 2014, 00:22

To że będzie taniej to doskonale wiem, jednak co to jest 200 zł na komforcie i bezpieczeństwie jazdy szczególnie na mokrej nawierzchni?
Pytanie tylko czy PR 4 są lepsze od PR2...

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 2059
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » poniedziałek, 17 listopada 2014, 07:24

I tu Szanowny Kolego, jeśli opinie w tematach forum Ci nie wystarczają, to skontaktuj się z Ptysiorniem, myślę że pomoże ci podjąć decyzję.

Bitels

Postautor: Bitels » poniedziałek, 17 listopada 2014, 11:01

Zdzisław pisze:Załóż PR2, wyjdzie taniej.

Zdzichu, nie jeździłeś na PR4 - od razu widać ;)
Ja się przesiadłem z PR2 na PR4, nigdy nie byłem jakoś super fanem PR2, kupiłem je razem z motocyklem i miałem zastrzeżenia przede wszystkim do trzymania na mokrym.
PR4 dają dużo lepszy grip na mokrym i lepszy start spod świateł, chociaż niby nie powinny, szybciej się rozgrzewają.
Zrobiłem na nich ok 7 tys na razie, w tym Alpy w towarzystwie (Mario, Zela, PawełR), które zmuszało mnie do wyciskania z opon i motocykla siódmych potów (moto wypiło prawie 1,5l oleju, chociaż normalnie nie bierze), trasy w ulewnym deszczu (Bieszczady) bez problemów, jak po szynach.
Zużycie poniżej normy raczej, ciagle wyglądają jak świerzynki, a naprawdę ich nie oszczędzałem, moto bywało załadowane łącznie chyba z 250kg - ja z kurą do małych nie należymy, a jeszcze sporo bagażu bywało (tank bag, sakwy boczne. kufer).
W całym tym rynsztunku opona tylna zamknięta od razu po "dotarciu", na mokrej nawierzchni potrafiłem przytrzeć podnóżkiem - ale to już solo. NIc tylko polecic z czystym sumieniem. Wychodzi na to że przez pierwsze dwa sezony na PR2 albo nie umiałem jeździć, albo opony mi to po prostu uniemożliwiały, chociaż jak je zdemowałem jeszcze były możliwe, po prostu czekała mnie trasa ponad 4 tys km, więc założyłem nowe i ptysiek mi polecił właśnie PR4.
Jako następne na pewno założę te same opony.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3585
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 17 listopada 2014, 12:04

Fakt faktem nie latałem na PR4, lecz z 2 miałem same przyjemności. Szczególnie na mokrym, a kilka kmów się zrobiło w deszczu.... i nie miałem klopsa w gaciach jak na jakichś starych drewnach...

Pewnie jakbym założył 4 byłbym bardziej zadowolony, lecz w nadchodzącym sezonie raczej to jeszcze nie nastąpi ;-) .

Aleee,skoro 4 są już przetestowane, to nie pozostaje nic innego jak przy najbliższej okazji je założyć i latać z :mrgreen: na gębie.

LockBit

Postautor: LockBit » poniedziałek, 17 listopada 2014, 17:45

Bitels pisze:
Zdzisław pisze:Załóż PR2, wyjdzie taniej.

Zdzichu, nie jeździłeś na PR4 - od razu widać ;)
Ja się przesiadłem z PR2 na PR4, nigdy nie byłem jakoś super fanem PR2, kupiłem je razem z motocyklem i miałem zastrzeżenia przede wszystkim do trzymania na mokrym.
PR4 dają dużo lepszy grip na mokrym i lepszy start spod świateł, chociaż niby nie powinny, szybciej się rozgrzewają.
Zrobiłem na nich ok 7 tys na razie, w tym Alpy w towarzystwie (Mario, Zela, PawełR), które zmuszało mnie do wyciskania z opon i motocykla siódmych potów (moto wypiło prawie 1,5l oleju, chociaż normalnie nie bierze), trasy w ulewnym deszczu (Bieszczady) bez problemów, jak po szynach.
Zużycie poniżej normy raczej, ciagle wyglądają jak świerzynki, a naprawdę ich nie oszczędzałem, moto bywało załadowane łącznie chyba z 250kg - ja z kurą do małych nie należymy, a jeszcze sporo bagażu bywało (tank bag, sakwy boczne. kufer).
W całym tym rynsztunku opona tylna zamknięta od razu po "dotarciu", na mokrej nawierzchni potrafiłem przytrzeć podnóżkiem - ale to już solo. NIc tylko polecic z czystym sumieniem. Wychodzi na to że przez pierwsze dwa sezony na PR2 albo nie umiałem jeździć, albo opony mi to po prostu uniemożliwiały, chociaż jak je zdemowałem jeszcze były możliwe, po prostu czekała mnie trasa ponad 4 tys km, więc założyłem nowe i ptysiek mi polecił właśnie PR4.
Jako następne na pewno założę te same opony.


Dziękuje za rzeczową odpowiedz :-)

Awatar użytkownika
Wulu
Posty: 435
Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Jawornik

Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie

Postautor: Wulu » sobota, 5 czerwca 2021, 16:24

Pr4 GT tył, drugi sezon. Mocno wyząbkowana. Ciśnienia raczej pilnuję, choć raz miałem na przejażdżce a mało. Czy to może być przyczyną ząbkowania? Przejechałem może 100km więc chyba trochę mało jak taki efekt. Jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
czez
Posty: 1252
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie

Postautor: czez » sobota, 5 czerwca 2021, 17:41

Pokaż foty.
ftw

Awatar użytkownika
Wulu
Posty: 435
Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Jawornik

Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie

Postautor: Wulu » sobota, 5 czerwca 2021, 18:14

Fragment z wąskim nacięciem jest bardziej wytarty. Krawędź przy szerokim nacięciu jest dużo wyżej. Nie wiem jak zdjęcie zrobić, żeby lepiej było widać. Obrazek

Awatar użytkownika
Wulu
Posty: 435
Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Jawornik

Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie

Postautor: Wulu » sobota, 5 czerwca 2021, 18:15

Jeszcze jedno[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210605/a0733e84ddaedd5568a82ca910ed8e15.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Zwierzu
Posty: 297
Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 23:59
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie

Postautor: Zwierzu » niedziela, 6 czerwca 2021, 16:26

Wulu pisze:Pr4 GT tył, drugi sezon. Mocno wyząbkowana. Ciśnienia raczej pilnuję, choć raz miałem na przejażdżce a mało. Czy to może być przyczyną ząbkowania? Przejechałem może 100km więc chyba trochę mało jak taki efekt. Jakieś sugestie?

Łożysko wahacza sprawdź.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 795
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie

Postautor: Łysy » niedziela, 6 czerwca 2021, 19:50

Amortyzatory

Awatar użytkownika
Wulu
Posty: 435
Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Jawornik

Re: RE: Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie

Postautor: Wulu » niedziela, 6 czerwca 2021, 22:31

Łysy pisze:Amortyzatory
Tył? Nie strasz..

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 795
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie

Postautor: Łysy » poniedziałek, 7 czerwca 2021, 14:58

Zasada jest taka że jeśli amortyzator nie tłumi to ząbkuje się opona
tyle teoria
W praktyce musiałbyś nie mieć tłumienia a myślę że to byś zauważył w prowadzeniu motocykla.

Awatar użytkownika
Wulu
Posty: 435
Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Jawornik

Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie

Postautor: Wulu » poniedziałek, 7 czerwca 2021, 20:27

Amorki wydają się zdrowe. Wolę myśleć że nie przypilnowalem ciśnienia. Teraz sprawdzam za każdym razem. Dzięki

Awatar użytkownika
Zwierzu
Posty: 297
Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 23:59
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie

Postautor: Zwierzu » poniedziałek, 7 czerwca 2021, 20:54

U mnie problemem było łożysko wahacza. Po wymianie łożysk i opony po dwóch sezonach ząbkowania brak. Podobno wystarczy niewielki luz na łożyskach.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie

Postautor: mariuszdg » wtorek, 8 czerwca 2021, 14:13

Ja jeszcze dodam, że w "czasach jak jeszcze robiłem komplet opon na sezon", potrafiłem tak zajechać oponę, gdy jeździłem mocno załadowanym motorem.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
ołr
Posty: 221
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 17:30
Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
Województwo: G-pomorskie

Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie

Postautor: ołr » środa, 16 czerwca 2021, 10:15

Wulu pisze:Pr4 GT tył, drugi sezon. Mocno wyząbkowana. Ciśnienia raczej pilnuję, choć raz miałem na przejażdżce a mało. Czy to może być przyczyną ząbkowania? Przejechałem może 100km więc chyba trochę mało jak taki efekt. Jakieś sugestie?


U mnie to samo. Ale też jeździłem z dużym obciążeniem.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2651
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie

Postautor: farba » środa, 16 czerwca 2021, 17:35

Ja osobiście wolę metzelery .
Właśnie zaczynam kolejny komplet z8 interact ( poprzedni wytrzymał 25 tyś)
A i nie latam z dużym obciążeniem.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4219
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie

Postautor: artur » środa, 16 czerwca 2021, 23:09

Ile?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 1470
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie

Postautor: Unfamiliar » piątek, 18 czerwca 2021, 09:54

Pół litra na głowę to max.
Byłem młodzy, mogłem więcej... cóż.


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości