MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie
MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie
Jak w temacie, jestem świeżo po zakupie xjr i muszę go ubrać w nowe gumy.
Proszę o opinie na temat opon MICHELIN PILOT ROAD 4.
Interesuje mnie jak zachowują się na mokrym, na suchym i jak z zużyciem gumy.
Proszę o opinie na temat opon MICHELIN PILOT ROAD 4.
Interesuje mnie jak zachowują się na mokrym, na suchym i jak z zużyciem gumy.
Zdzisław pisze:Załóż PR2, wyjdzie taniej.
Zdzichu, nie jeździłeś na PR4 - od razu widać
Ja się przesiadłem z PR2 na PR4, nigdy nie byłem jakoś super fanem PR2, kupiłem je razem z motocyklem i miałem zastrzeżenia przede wszystkim do trzymania na mokrym.
PR4 dają dużo lepszy grip na mokrym i lepszy start spod świateł, chociaż niby nie powinny, szybciej się rozgrzewają.
Zrobiłem na nich ok 7 tys na razie, w tym Alpy w towarzystwie (Mario, Zela, PawełR), które zmuszało mnie do wyciskania z opon i motocykla siódmych potów (moto wypiło prawie 1,5l oleju, chociaż normalnie nie bierze), trasy w ulewnym deszczu (Bieszczady) bez problemów, jak po szynach.
Zużycie poniżej normy raczej, ciagle wyglądają jak świerzynki, a naprawdę ich nie oszczędzałem, moto bywało załadowane łącznie chyba z 250kg - ja z kurą do małych nie należymy, a jeszcze sporo bagażu bywało (tank bag, sakwy boczne. kufer).
W całym tym rynsztunku opona tylna zamknięta od razu po "dotarciu", na mokrej nawierzchni potrafiłem przytrzeć podnóżkiem - ale to już solo. NIc tylko polecic z czystym sumieniem. Wychodzi na to że przez pierwsze dwa sezony na PR2 albo nie umiałem jeździć, albo opony mi to po prostu uniemożliwiały, chociaż jak je zdemowałem jeszcze były możliwe, po prostu czekała mnie trasa ponad 4 tys km, więc założyłem nowe i ptysiek mi polecił właśnie PR4.
Jako następne na pewno założę te same opony.
- Zdzislaw
- Posty: 3585
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Fakt faktem nie latałem na PR4, lecz z 2 miałem same przyjemności. Szczególnie na mokrym, a kilka kmów się zrobiło w deszczu.... i nie miałem klopsa w gaciach jak na jakichś starych drewnach...
Pewnie jakbym założył 4 byłbym bardziej zadowolony, lecz w nadchodzącym sezonie raczej to jeszcze nie nastąpi .
Aleee,skoro 4 są już przetestowane, to nie pozostaje nic innego jak przy najbliższej okazji je założyć i latać z na gębie.
Pewnie jakbym założył 4 byłbym bardziej zadowolony, lecz w nadchodzącym sezonie raczej to jeszcze nie nastąpi .
Aleee,skoro 4 są już przetestowane, to nie pozostaje nic innego jak przy najbliższej okazji je założyć i latać z na gębie.
Bitels pisze:Zdzisław pisze:Załóż PR2, wyjdzie taniej.
Zdzichu, nie jeździłeś na PR4 - od razu widać
Ja się przesiadłem z PR2 na PR4, nigdy nie byłem jakoś super fanem PR2, kupiłem je razem z motocyklem i miałem zastrzeżenia przede wszystkim do trzymania na mokrym.
PR4 dają dużo lepszy grip na mokrym i lepszy start spod świateł, chociaż niby nie powinny, szybciej się rozgrzewają.
Zrobiłem na nich ok 7 tys na razie, w tym Alpy w towarzystwie (Mario, Zela, PawełR), które zmuszało mnie do wyciskania z opon i motocykla siódmych potów (moto wypiło prawie 1,5l oleju, chociaż normalnie nie bierze), trasy w ulewnym deszczu (Bieszczady) bez problemów, jak po szynach.
Zużycie poniżej normy raczej, ciagle wyglądają jak świerzynki, a naprawdę ich nie oszczędzałem, moto bywało załadowane łącznie chyba z 250kg - ja z kurą do małych nie należymy, a jeszcze sporo bagażu bywało (tank bag, sakwy boczne. kufer).
W całym tym rynsztunku opona tylna zamknięta od razu po "dotarciu", na mokrej nawierzchni potrafiłem przytrzeć podnóżkiem - ale to już solo. NIc tylko polecic z czystym sumieniem. Wychodzi na to że przez pierwsze dwa sezony na PR2 albo nie umiałem jeździć, albo opony mi to po prostu uniemożliwiały, chociaż jak je zdemowałem jeszcze były możliwe, po prostu czekała mnie trasa ponad 4 tys km, więc założyłem nowe i ptysiek mi polecił właśnie PR4.
Jako następne na pewno założę te same opony.
Dziękuje za rzeczową odpowiedz
- Wulu
- Posty: 435
- Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
- Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Jawornik
Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie
Pr4 GT tył, drugi sezon. Mocno wyząbkowana. Ciśnienia raczej pilnuję, choć raz miałem na przejażdżce a mało. Czy to może być przyczyną ząbkowania? Przejechałem może 100km więc chyba trochę mało jak taki efekt. Jakieś sugestie?
- Wulu
- Posty: 435
- Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
- Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Jawornik
Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie
Fragment z wąskim nacięciem jest bardziej wytarty. Krawędź przy szerokim nacięciu jest dużo wyżej. Nie wiem jak zdjęcie zrobić, żeby lepiej było widać.
- Wulu
- Posty: 435
- Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
- Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Jawornik
Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie
Jeszcze jedno[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210605/a0733e84ddaedd5568a82ca910ed8e15.jpg[/img]
- Zwierzu
- Posty: 297
- Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 23:59
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Lublin
Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie
Wulu pisze:Pr4 GT tył, drugi sezon. Mocno wyząbkowana. Ciśnienia raczej pilnuję, choć raz miałem na przejażdżce a mało. Czy to może być przyczyną ząbkowania? Przejechałem może 100km więc chyba trochę mało jak taki efekt. Jakieś sugestie?
Łożysko wahacza sprawdź.
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie
Amortyzatory
- Wulu
- Posty: 435
- Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
- Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Jawornik
Re: RE: Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie
Tył? Nie strasz..Łysy pisze:Amortyzatory
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie
Zasada jest taka że jeśli amortyzator nie tłumi to ząbkuje się opona
tyle teoria
W praktyce musiałbyś nie mieć tłumienia a myślę że to byś zauważył w prowadzeniu motocykla.
tyle teoria
W praktyce musiałbyś nie mieć tłumienia a myślę że to byś zauważył w prowadzeniu motocykla.
- Wulu
- Posty: 435
- Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
- Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Jawornik
Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie
Amorki wydają się zdrowe. Wolę myśleć że nie przypilnowalem ciśnienia. Teraz sprawdzam za każdym razem. Dzięki
- Zwierzu
- Posty: 297
- Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 23:59
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Lublin
Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie
U mnie problemem było łożysko wahacza. Po wymianie łożysk i opony po dwóch sezonach ząbkowania brak. Podobno wystarczy niewielki luz na łożyskach.
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie
Ja jeszcze dodam, że w "czasach jak jeszcze robiłem komplet opon na sezon", potrafiłem tak zajechać oponę, gdy jeździłem mocno załadowanym motorem.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- ołr
- Posty: 221
- Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 17:30
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
- Województwo: G-pomorskie
Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie
Wulu pisze:Pr4 GT tył, drugi sezon. Mocno wyząbkowana. Ciśnienia raczej pilnuję, choć raz miałem na przejażdżce a mało. Czy to może być przyczyną ząbkowania? Przejechałem może 100km więc chyba trochę mało jak taki efekt. Jakieś sugestie?
U mnie to samo. Ale też jeździłem z dużym obciążeniem.
- farba
- Posty: 2651
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie
Ja osobiście wolę metzelery .
Właśnie zaczynam kolejny komplet z8 interact ( poprzedni wytrzymał 25 tyś)
A i nie latam z dużym obciążeniem.
Właśnie zaczynam kolejny komplet z8 interact ( poprzedni wytrzymał 25 tyś)
A i nie latam z dużym obciążeniem.
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie
Ile?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Unfamiliar
- Posty: 1470
- Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: PL
Re: MICHELIN PILOT ROAD 4 Proźba o opinie
Pół litra na głowę to max.
Byłem młodzy, mogłem więcej... cóż.
Byłem młodzy, mogłem więcej... cóż.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości