Świece zapłonowe

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
balth
Posty: 3220
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » sobota, 7 stycznia 2012, 22:06

miałem w gsx. imho było trochę żwawiej. oczywiście, nie kosmicznie ale wyczuwalnie. a drogie są, to fakt.
bye

balth

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 878
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » sobota, 7 stycznia 2012, 22:10

balth, - to cebulka już ich nie dostanie !?
- mam i polecam - tak samo jak K&N
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4219
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 8 stycznia 2012, 01:07

mryc pisze:balth, - to cebulka już ich nie dostanie !?

o boziu !
mryc pisze:mam i polecam - tak samo jak K&N

no ale dlaczego polecasz ? Bo je masz ? Coś dla laików napisz mrycu jeden.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3589
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 8 stycznia 2012, 06:20

Ja nie mam ale kumpel w CBR929 ma i poleca irydy. Silnik chętniej zapala, jest żwawszy przy wkręcaniu. Na cudy ze spalaniem nie ma co liczyć w litrach to samo z kunikami...

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5636
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » niedziela, 8 stycznia 2012, 11:48

Kiepsko chyba kolega szukał. Scaliłem dwa wątki na temat świec.

Ja się powtórzę: w serwisie mi powiedzieli, że to zbędny wydatek więc używam normalnych.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3220
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » niedziela, 8 stycznia 2012, 14:06

mryc pisze:balth, - to cebulka już ich nie dostanie !?


nie wiem na czym opierasz takie wnioski.
bye

balth

GhostDog
Posty: 2903
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 8 stycznia 2012, 14:34

cebula jest niedobra to nie ma niczego :mrgreen:

bukigliwice

Postautor: bukigliwice » niedziela, 8 stycznia 2012, 15:10

kurcze chyba ślepnę,

przepraszać ;/

Kotek62
Posty: 8
Rejestracja: wtorek, 23 marca 2010, 12:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: HH

Postautor: Kotek62 » niedziela, 8 stycznia 2012, 19:08

Witam,

wszystkim Forumowiczom życzę szczęśliwego nowego roku!

Dwa sezony przejeździłem na świecach irydowych (DPR8EIX-9).
Mogę tylko je polecić. Motor odpala dużo żwawiej, lepiej reaguje na gaz i wyczuwalnie równiej pracuje na wolnych obrotach. W spalaniu nie widzę żadnej różnicy. Moim zdaniem, był to udany zakup.

Pozdrawiam
"Gdyby nasze społeczeństwo miało pojęcie, jak działa nasz system finansowy, mielibyśmy wielką rewolucję.. i to już jutro rano".
H. Ford 1863-1947

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2651
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 8 stycznia 2012, 20:10

Yaro potwierdzam

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 8 stycznia 2012, 21:21

JAREK pisze:Kiepsko chyba kolega szukał. Scaliłem dwa wątki na temat świec.

Ja się powtórzę: w serwisie mi powiedzieli, że to zbędny wydatek więc używam normalnych.

a lepiej skręca? :evil:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Wadi
Posty: 373
Rejestracja: środa, 13 sierpnia 2008, 12:57
Lokalizacja: Pakosc,Aleks.Kuj
Kontaktowanie:

Postautor: Wadi » sobota, 28 kwietnia 2012, 05:39

Też mojej zafundowałem irydy z serwisu odbieram na majowy łiked zobaczymy jaka różnica za 300 zł.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 29 kwietnia 2012, 18:52

Wadi pisze: zobaczymy jaka różnica za 300 zł.
Coś Cię drogo skasowali za te irydy :?:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Wadi
Posty: 373
Rejestracja: środa, 13 sierpnia 2008, 12:57
Lokalizacja: Pakosc,Aleks.Kuj
Kontaktowanie:

Postautor: Wadi » wtorek, 8 maja 2012, 11:27

IVO Drogo :?: poniżej 85 zł za sztuke nie znalazłem a oni mieli po 75 zł.

GhostDog
Posty: 2903
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » wtorek, 8 maja 2012, 11:38

Wadi, jaja se robisz? 49 zł /szt + przesyłka 14,50
http://allegro.pl/swiece-irydowe-swieca ... 26988.html

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 8 maja 2012, 15:33

Jak ktoś potrzebuje NGK lub DENSO irydy to dać znać-dowiem się w hurtowni.Do GSX-a za irydy DENSO płaciłem 35zł za sztukę,NGK były złotówkę tańsze.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3220
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 8 maja 2012, 21:28

o, to tak jak ja.
możesz pytać o świeczki do cebuli :-) jak trzeba to poszukam modelu.
bye

balth

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 9 maja 2012, 07:35

Panie Balth byłem rano w hurtowni i pytałem.Denso IX 24 B jest w tej chwili nie dostępne a za NGK DPR 8 EIX 9 powiedzieli 39-40 zł za sztukę.Jak byś chciał to daj znać.Z symboli NGK wynika,że CB ma te same świece co XJR.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3220
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 9 maja 2012, 08:59

dzieki serdeczne. dam cynę jak już dojrzeję do tematu.
bye

balth

nit

Postautor: nit » środa, 26 grudnia 2012, 11:23

mam pytanie czy jeśli zainstaluję irydy a to już raczej pewne to czy nie będzie większej temperatury spalania i czy kolektor nie będzie fioletowy się robił a tego bym nie zniósł ...czy to jest może tak że trzeba zdrowo zapier... żeby były fiolety

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » środa, 26 grudnia 2012, 12:09

przebarwi ci sie kolektor/y od tego jak bys mial mniejsze dysze w gazniku , jednym slowem jezeli by mieszanka za uboga byla , w starszych XJR masz kolanka 2 sciankowe co ma zapobiegac przy normalnym uzytkowaniu przebarwien , oczywiscie jak sie tuning stosuje to nawet te 2 scianki tej wysokiej temperatury niepowstrzymaja i wyjdzie przebarwienie , te swiece mozesz stosowac , choc moim zdaniem to taki chwyt i reklama , normalne standardowe swiece które fabryka poleca sa ok. Nowsze XJR maja kolanka z nierdzewki i 1 warstwowe tam jest normalne ze sie moze przebarwic ;-) Swieca musi utrzymac swoja wartosc cieploty nawet jak jest specjana tak ze mozesz je stosowac i silnik przez to niepowinien byc cieplejszy.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 26 grudnia 2012, 13:38

Świece irydowe nie tyle mają polepszyć dynamikę silnika,co utrzymywać swoje parametry przez dłuższy okres eksploatacji w porównaniu z konwencjonalnymi świecami.Po prostu więcej wydajesz na zakup,ale rzadziej wymieniasz.Moim zdaniem to dobra inwestycja.Drugą sprawą jaką zauważyłem podczas eksploatacji takich świec jest to, że szybciej osiągają temperaturę samoczyszczenia i ciężej jest je zalać.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 26 grudnia 2012, 14:11

Jak masz podwójne kolanka wydechowe to nic się nie przebarwi.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » środa, 26 grudnia 2012, 14:31

ma podwójne / dwu sciankowe kolanka, nita xjr z 99 roku co moglem wyczytac w obrazku profilowym ;-) swiece specjalne irydium z tego co ja moglem zaobserwowac w sporcie motocross czy enduro w silnikach 2 suwa , musza miec wysokie obroty te silniki dla takiego kogos kto jest slabszy lub poczatkujacego na torze poleca sie normalne NGK B 8 ES czy tam inne, bo niskie obroty w 2 suwie te swiece wykanczaja, dla kogos kto full power jezdzi sa ok ;-) ale w przypadku XJR czy tam innego 4 suwa to jest ok tak jak ivo napisal.

nit

Postautor: nit » środa, 26 grudnia 2012, 15:47

moja lala jest z 99 roku,nie wiem czy są dwie ściany czy jedna,wydaje mi się że są z kwasówki nie ma tam żadnego chromu..zdaję się na opinie innych czyli że są podwójne

[Dzisiaj 12:06] wegiel: więc zaprzeczasz sam sobie. skoro osiągi wystarczają to co, chcesz być mądrzejszy niż konstruktorzy yamahy wkładając coś innego niż zaleca producent?

jeśli chodzi o świece irydowe to wkładam je tylko dlatego że silnior ma ładniejszą pracę równiejszą,minimalne pewnie nie zauważalnie lepsze przyśpieszenie i mniejsze zużycie paliwa oraz co piszą koledzy z samoczyszczeniem itd.A jeśli chodzi o zębatkę mniejszą to tak tylko wyskoczyłem chociaż osobiście uważam że ten silnior poradziłby sobie z mniejszą zębatką o jeden ząbek

i jeszcze jedna sprawa te świeczki są dedykowane do mojej więc... :idea:

wegiel

Postautor: wegiel » środa, 26 grudnia 2012, 16:36

producent yamaha ich nie dedykował

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 26 grudnia 2012, 16:44

nit pisze:,nie wiem czy są dwie ściany czy jedna
Jeżeli masz fabryczne,to są podwójne.A tak w nawiasie-część nowych motocykli posiada świece irydowe fabrycznie montowane.Technika idzie do przodu-nowe wypiera stare. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2651
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 26 grudnia 2012, 17:07

Producent jest zobowiązany oszczędzać :!:
Więc iryda 1 eu razy 4, razy ilość wyprodukowanych egzemplaży w roku daje kwotę nie do zaakceptowania przez księgowych. Podobnie wygląda sprawa kolektorów ,tyle że w tym przypadku będą zasłaniać się redukcją masy

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 26 grudnia 2012, 17:32

Z tym oszczędzaniem to przesadzają-coraz większe gówno produkują. :mrgreen:
J....ć stare baby :)

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » środa, 26 grudnia 2012, 17:36

tak jest ;-) a np. suzuki DR 650 miala 2 swiece i jeden cylinder to tez wprowadzili dla poprawy spalania. Czego bym wogóle niepolecal to swiece champion , mialem kiedys honde XR 600 to chyba 5 mi w krótkim czasie zdechlo , przypomnialy sie czasy komarkowe :mrgreen: NGK to super marka ;)


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości