zestaw napędowy jaki?
- nakano
- Posty: 135
- Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Cieszyn
i bądź tu mądry:)
tak na mój rozum taki wahacz powinien być najpierw zespawany do kupy później wytoczony pod mocowanie do ramy, rozfrezowany na mocowanie koła i nabicie skali by zachować osiowość konstrukcji. wtedy takie znaki mogą być przesunięte względem siebie ale tylko wizualnie co wynika z błędu/tolerancji podczas składania w całość.
jak jest faktycznie tylko fabryka wie:)
taki laser ciekawa rzecz hmmm można by sprawdzić czy znaki czy suwmiarka daje lepsze ustawienie.
tak na mój rozum taki wahacz powinien być najpierw zespawany do kupy później wytoczony pod mocowanie do ramy, rozfrezowany na mocowanie koła i nabicie skali by zachować osiowość konstrukcji. wtedy takie znaki mogą być przesunięte względem siebie ale tylko wizualnie co wynika z błędu/tolerancji podczas składania w całość.
jak jest faktycznie tylko fabryka wie:)
taki laser ciekawa rzecz hmmm można by sprawdzić czy znaki czy suwmiarka daje lepsze ustawienie.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
No dobra, krótka instrukcja:
Stawiamy moto na centralce, luzujemy nakrętkę osi koła, sprawdzamy naciąg łańcucha i dokonujemy regulacji wg podziałki. Kontrujemy śruby napinające łańcuch, wypłacamy solidnego kopa tylnej oponie i dokręcamy nakrętkę osi jak bóg, partia i serwisówka przykazuje, czyly 150 Nm. Tyle. Lasery, suwmiarki i inne przyrządy celownicze zostawiamy w spokoju. Zadowoleni z dobrze wykonanej pracy, spożywamy zasłużonego browca.
Stawiamy moto na centralce, luzujemy nakrętkę osi koła, sprawdzamy naciąg łańcucha i dokonujemy regulacji wg podziałki. Kontrujemy śruby napinające łańcuch, wypłacamy solidnego kopa tylnej oponie i dokręcamy nakrętkę osi jak bóg, partia i serwisówka przykazuje, czyly 150 Nm. Tyle. Lasery, suwmiarki i inne przyrządy celownicze zostawiamy w spokoju. Zadowoleni z dobrze wykonanej pracy, spożywamy zasłużonego browca.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Zdzislaw
- Posty: 3589
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
farba albo miarka ze sznurówki.
Holender, jedno piwko , bo na rano arbajt.
Nie wiem do końca, czy coś było, zresztą kupując używkę niczego nie można być pewnym. Na ramie zero śladów ingerencji, wahacz również, owiewki oryginały nic niemalowane, naklejki również, piękna z wyglądu była. Poszperałem w cache netu i znalazłem normalne ogłoszenia z jej sprzedażą, za normalne $$.
Wyszło prawdopodobnie na to, że zmieniali oponę z przodu/z tyłu i źle poskręcali- na początku przód względem tyłu był przestawiony o ileś tam mm.
Widziałem jak stała z laserami na kołach, coś jak ustawianie zbieżności w samochodzie. Idealnie przód-tył ustawiony. lagi ok, jednoślad. Jedzie jak po sznurku. Mój wcześniejszy post był po rozmowie telefonicznej przed "widzeniem" z mechanikiem.
Jedyna gleba, o której wiemy to ta, co się przydarzyła przed naszym drugim przyjazdem- stała na posesji sprzedawcy, na miękkim gruncie i się obaliła, straty- złamane lewe lusterko oraz obtarty deko ogon.
Mechanik powiedział, że nie raz ma moto, które są 100% proste a ludzie patrząc tylko i wyłącznie na podziałkę wahacza, nie biorą pod uwagę tego, że koła są w jednej linii, lecz tył jest lewo/prawo przestawiony na ośce w poziomie.
Bynajmniej motór jeździ prosto, na zapierdalanie przyjdzie czas .
Holender, jedno piwko , bo na rano arbajt.
Nie wiem do końca, czy coś było, zresztą kupując używkę niczego nie można być pewnym. Na ramie zero śladów ingerencji, wahacz również, owiewki oryginały nic niemalowane, naklejki również, piękna z wyglądu była. Poszperałem w cache netu i znalazłem normalne ogłoszenia z jej sprzedażą, za normalne $$.
Wyszło prawdopodobnie na to, że zmieniali oponę z przodu/z tyłu i źle poskręcali- na początku przód względem tyłu był przestawiony o ileś tam mm.
Widziałem jak stała z laserami na kołach, coś jak ustawianie zbieżności w samochodzie. Idealnie przód-tył ustawiony. lagi ok, jednoślad. Jedzie jak po sznurku. Mój wcześniejszy post był po rozmowie telefonicznej przed "widzeniem" z mechanikiem.
Jedyna gleba, o której wiemy to ta, co się przydarzyła przed naszym drugim przyjazdem- stała na posesji sprzedawcy, na miękkim gruncie i się obaliła, straty- złamane lewe lusterko oraz obtarty deko ogon.
Mechanik powiedział, że nie raz ma moto, które są 100% proste a ludzie patrząc tylko i wyłącznie na podziałkę wahacza, nie biorą pod uwagę tego, że koła są w jednej linii, lecz tył jest lewo/prawo przestawiony na ośce w poziomie.
Bynajmniej motór jeździ prosto, na zapierdalanie przyjdzie czas .
- nakano
- Posty: 135
- Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Cieszyn
Zdzisław pisze:Mechanik powiedział, że nie raz ma moto, które są 100% proste a ludzie patrząc tylko i wyłącznie na podziałkę wahacza, nie biorą pod uwagę tego, że koła są w jednej linii, lecz tył jest lewo/prawo przestawiony na ośce w poziomie.
to znaczy że podziałka na wahaczu jest niedokładna
to czym się sugerować bo już sam nie wiem
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
Przy wymianie napędu wymienialiście jeszcze jakieś elementy?
Tę blaszkę zabezpieczającą nakrętkę przy przedniej zębatce na pewno wymienię na świeżą, bo gdy ją rozgiąłem, to nakrętka była luzem, odkręciłem ją jednym palcem
Pytam, bo w serwisówce karzą wymieniać przy okazji uszczelniacze przy łożysku na wałku do zmiany biegów i jeszcze uszczelkę na czujniku prędkości, ale to chyba pierdoły?
Tę blaszkę zabezpieczającą nakrętkę przy przedniej zębatce na pewno wymienię na świeżą, bo gdy ją rozgiąłem, to nakrętka była luzem, odkręciłem ją jednym palcem
Pytam, bo w serwisówce karzą wymieniać przy okazji uszczelniacze przy łożysku na wałku do zmiany biegów i jeszcze uszczelkę na czujniku prędkości, ale to chyba pierdoły?
- Piotr_MC_85
- Posty: 1583
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
sdobrzan pisze:bo w serwisówce karzą wymieniać przy okazji uszczelniacze przy łożysku na wałku do zmiany biegów i jeszcze uszczelkę na czujniku prędkości, ale to chyba pierdoły?
Maryjan jak wymieniał napęd na zlocie w przesiece, chyba nie zaprzątał sobie tymi "pierdołami' czupryny. Chyba że nie dopatrzyłem i się mylę.
- Zdzislaw
- Posty: 3589
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
sdobrzan w Larssonie zabezpieczenie zębatki kosztuje jak pamiętam 19zł, numer katalogowy: 2490108.
Ja mam za to inne pytanie:
Jaki łańcuch sobie zafundować na wiosnę . Z obecnego DIDa ZVMX jestem w sumie zadowolony. Ma nalatane 30292km, lekko ze mną nie miał, lecz pomału trza się rozejrzeć za nowym.
Stoję przed wyborem: RK GXW, podobno sa jakieś RK, co robią w kolorze niebieskim.... no i DID ZVMX w opcji B&B bądź G&G. I jeszcze JT, jako niesprawdzony? w XJR zawodnik...
»
Proszę potraktować moje pytanie poważnie, sprawa jest jak najbardziej poważna, gdyż wydać będę musiał kupaaa kasy .
Ja mam za to inne pytanie:
Jaki łańcuch sobie zafundować na wiosnę . Z obecnego DIDa ZVMX jestem w sumie zadowolony. Ma nalatane 30292km, lekko ze mną nie miał, lecz pomału trza się rozejrzeć za nowym.
Stoję przed wyborem: RK GXW, podobno sa jakieś RK, co robią w kolorze niebieskim.... no i DID ZVMX w opcji B&B bądź G&G. I jeszcze JT, jako niesprawdzony? w XJR zawodnik...
»
Proszę potraktować moje pytanie poważnie, sprawa jest jak najbardziej poważna, gdyż wydać będę musiał kupaaa kasy .
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Zdziś, pisałem kiedyś o EK, dawał rade. Did złoty okazał się za długi o jedno ogniwo i trochę mi ciśnienie podniósł. Już zacząłem zakuwać gdy przyszedł Zelenka i powiedział, bym sobie go porównał z poprzednim... jedno ogniwo za wiele. Tak więc przed zakładaniem proponuję policzyć ogniwa lub położyć obok siebie na jakimś kartonie i porównać.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
sdobrzan w Larssonie zabezpieczenie zębatki kosztuje jak pamiętam 19zł, numer katalogowy: 2490108.
Zakupiłem. Tobie podpasowało? Bo u mnie nie, musiałbym podpiłowywać każdy rowek pilnikiem. Zamontowałem oryginał, zagiąłem tym skrzydełkiem, które jeszcze nie było używane. Larssonowskie oddam do sklepu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości