sprzeglo

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
colo

sprzeglo

Postautor: colo » wtorek, 12 stycznia 2016, 18:55

Witam mam problem ze sprzeglem w xjr 1300 z 99 roku mianowicie slizga, potrzebuje informacji na temat parametrow jakie powinny miec sprezynki i przekladki(jak wygladaja zuzyte przekladki czy tez sie wycieraja?) bo nie wiem czy wymieniac na nowe.Jeszcze pytanko z jaka siłą nalezy dokrecic sprzeglo,sprezynki ile Nm ?
Ostatnio zmieniony środa, 13 stycznia 2016, 21:48 przez colo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 792
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: sprzeglo

Postautor: Łysy » wtorek, 12 stycznia 2016, 20:12

grubość tarcz Standard : 2,9-3,1 mm Limit : 2.8mm
grubość płyt Standard : 1.9x2.1mm Limit : 0.1mm
wysokość sprężyny 6mm

Suwmiarka i do roboty

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

sprzeglo

Postautor: Flanker » wtorek, 12 stycznia 2016, 20:18

A nie powinieneś zacząć od wymiany płynu w pompie sprzęgła sprawdzenia wysprzęglika?
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

colo

Re: sprzeglo

Postautor: colo » wtorek, 12 stycznia 2016, 20:44

dzieki wielkie Łysy, Flanker plyn wymienilem nie pomoglo wysprzeglika jeszcze nie sprawdzalem ale mysle ze jest ok.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: sprzeglo

Postautor: Lenku » wtorek, 12 stycznia 2016, 21:09

colo pisze:dzieki wielkie Łysy, Flanker plyn wymienilem nie pomoglo wysprzeglika jeszcze nie sprawdzalem ale mysle ze jest ok.


ja tam bym sprawdził tak czy siak jak to twoje nowe moto. wysprzęglik to jeden z najwiekszych mankamentow xjr... choćby dla swietego spokoju...

colo

Re: sprzeglo

Postautor: colo » wtorek, 12 stycznia 2016, 21:13

spoko sprawdze fajnie by bylo jesli to wysprzeglik, dla pewnosci jedynie co musi dobrze odbijac czy cos jeszcze sprawdzac?

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: sprzeglo

Postautor: Lenku » wtorek, 12 stycznia 2016, 21:44

sprawdź czy lekko nie podcieka bo to często się zdarza. A tak to standard czy swobodnie chodzi przy wciskaniu...

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2650
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

sprzeglo

Postautor: farba » wtorek, 12 stycznia 2016, 21:49

Ale jak się ślizga to co ma do tego siłownik :?:
Musiał by nie wracać

Dwa: wymieniać płyn nie wyczyścić siłownika :?:

Kiedyś o tym pisałem to jeszcze raz: cały syf leci na dół i powoduje zacieranie się tłoczka w obudowie

colo

Re: sprzeglo

Postautor: colo » wtorek, 12 stycznia 2016, 21:59

spoko Lenku zrobi sie troche cieplej z 10 na plusie to spadam do garazu i sie za to biore pozdro :)

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: sprzeglo

Postautor: Lenku » wtorek, 12 stycznia 2016, 22:03

Może nieprecyzyjnie się wyraziłem. mój tłoczek był zatarty, nie wracał, dodatkowo puszczał płyn, wymagał wyciągnięcia, polerki i przesmarowania + zestaw naprawczy.
Do ślizgania ma się nijak, ale skoro kolega zmieniał płyn to sprawdzić stan wysprzęglika i przeczyścić też wypada przy okazji...

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2650
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

sprzeglo

Postautor: farba » wtorek, 12 stycznia 2016, 22:13

Zwłaszcza jak ma gumowy przewód a motocykl ma 17 lat ;)
Niestety zacierają się, dlatego lubią częsty serwis, nowe uszczelki, bo niestety Pan konstruktor nie przewidzał odstojnika na syf w najniższym miejscu układu.
Podobnie pompa, przy wymianie płynu grzech nie zajrzeć jak sobie radzi

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

sprzeglo

Postautor: Holender » środa, 13 stycznia 2016, 09:56

Święte słowa! Dbając o to wszystko można zapomnieć o jakichkolwiek awariach wysprzęglika.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

colo

Re: sprzeglo

Postautor: colo » wtorek, 22 marca 2016, 21:37

Łysy pisze:grubość tarcz Standard : 2,9-3,1 mm Limit : 2.8mm
grubość płyt Standard : 1.9x2.1mm Limit : 0.1mm
wysokość sprężyny 6mm

Suwmiarka i do roboty

Dobrałem sie do sprzegla, wszystkie parametry w normie tak jak powyzej...nie mam pojecia dlaczego slizga, ktos cos wiee to prosze o pomoc . ;)

Kaznodzieja

sprzeglo

Postautor: Kaznodzieja » wtorek, 22 marca 2016, 23:06

Jak pisali już chłopaki, sprawdź wyprzęgnik - może się gdzieś zacina, nie wraca do pozycji "0" i naciska delikatnie sprężyny zmniejszając docisk.
Kiedyś miałem też podobną akcję w poprzedniej CB1300 - założyłem tuningowe klamki i trochę ciasno wchodziła sprzęgłowa na ten popychacz do cylinderka, po rozgrzaniu silnika zaczynało sprzęgło przepuszczać.

Najbardziej głupia przyczyna ale... może masz jakiś lewy olej który nie spełnia norm dla sprzęgła i po prostu one nie klei :)

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

sprzeglo

Postautor: pioro » środa, 23 marca 2016, 06:50

Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

colo

sprzeglo

Postautor: colo » piątek, 25 marca 2016, 20:19

Kaznodzieja pisze:Jak pisali już chłopaki, sprawdź wyprzęgnik - może się gdzieś zacina, nie wraca do pozycji "0" i naciska delikatnie sprężyny zmniejszając docisk.
Kiedyś miałem też podobną akcję w poprzedniej CB1300 - założyłem tuningowe klamki i trochę ciasno wchodziła sprzęgłowa na ten popychacz do cylinderka, po rozgrzaniu silnika zaczynało sprzęgło przepuszczać.

Najbardziej głupia przyczyna ale... może masz jakiś lewy olej który nie spełnia norm dla sprzęgła i po prostu one nie klei :)

Pompa sprzegla ok nie widac wyciekow, dobralem sie do wysprzeglika nigdzie nie cieknie jedynie sporo syfu bylo..wyczyscilem wszystko, silowniczek od sprzegla papierkiem wodnym, kupilem nowy olej motul, tarczki i przekladki delikatnie papierkiem przeczyscilem teraz wszystko poskladam i mam nadzieje ze bedzie ok, podziele sie informacja. Dzieki za pomoc ;)

colo

Re: sprzeglo

Postautor: colo » sobota, 26 marca 2016, 21:23

Łysy pisze:grubość tarcz Standard : 2,9-3,1 mm Limit : 2.8mm
grubość płyt Standard : 1.9x2.1mm Limit : 0.1mm
wysokość sprężyny 6mm

Suwmiarka i do roboty

Witam potrzebuje jednej przekladki metalowej tarcz sprzeglowych komus zostala stara w dobrym stanie bede bardzo wdzieczny ;) .

colo

Re: sprzeglo

Postautor: colo » czwartek, 14 kwietnia 2016, 17:40

Witam sprzeglo ogarniete, wymienione tarcze, przekladki zregenerowany wysprzeglik i jak narazie wszystko ok, dzieki wszystkim za pomoc ;)

janot

Re: sprzeglo

Postautor: janot » poniedziałek, 10 października 2016, 10:21

A propo ślizgania. Zauważyłem że jak moto jest jeszcze nie rozgrzane(po dłuższym nocnym postoju), to w czasie jazdy przy wyższych obrotach na 3-4 potrafi ślizgnąć się sprzęgło. Raz może dwa i jest potem wszystko OK, ciągnie bez problemu.
Siłownik sprzęgła po regeneracji, nowy płyn, wycieków brak.
Chyba powoli trzeba się za nowym sprzęgła będzie rozejrzeć.

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 272
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

sprzeglo

Postautor: andzik » poniedziałek, 10 października 2016, 10:40

Proponuję na pierwszy rzut wymienić samą sprężyne. Pewnie powoli traci swoje właściwości. Miałem takie same objawy które z czasem się nasiliły, co prawda wymieniłem całość ale jak pomierzylem stare i nowe sprzęgło to w wymiarach nie było za dużych różnic.

janot

Re: sprzeglo

Postautor: janot » poniedziałek, 10 października 2016, 10:53

Przy najbliższej wymianie oleju zwale dekiel i pomierze tarcze, odciski i sprężynę.
Dzięki.

VersuS

sprzeglo

Postautor: VersuS » środa, 12 października 2016, 22:45

Hej. Właśnie dziś zmieniałem olej i w kwestii sprzęgła stała się ciekawa sprawa. Po zalaniu motonga świeżą oliwą odpaliłem go, żeby po układzie się rozeszła. Siłownik sprzęgła był nie przykręcony (zostawiłem sobie na później). Aż tu nagle coś stuknęło. Patrzę, a tu popychacz leży na ziemi, a olej ochoczo spieprza przez dziurę po nim. Nie wiem czy ktoś miał taki odpał i czy się to komuś może przydarzyć, ale piszę o zdażeniu, bo szkoda oleju.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4219
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: sprzeglo

Postautor: artur » środa, 12 października 2016, 22:54

Wiadomo że olej wywali popychacz.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

VersuS

Re: sprzeglo

Postautor: VersuS » czwartek, 13 października 2016, 07:56

Dla mnie ta wiedza była tajemnicą do wczoraj :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3567
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

sprzeglo

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 13 października 2016, 12:13

Opisywanie nie raz na forum było to.

VersuS

Re: sprzeglo

Postautor: VersuS » czwartek, 13 października 2016, 19:20

Nie trafiłem na to i dałem się zaskoczyć. Można było tego uniknąć, ale wyszła nauka na błędach. Dzięki Zdzisław.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

sprzeglo

Postautor: Holender » czwartek, 13 października 2016, 21:18

Wniosek? NIe odpalaj motocykla póki go nie poskładasz...
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2650
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

sprzeglo

Postautor: farba » piątek, 14 października 2016, 06:24

Holender pisze:Wniosek? NIe odpalaj motocykla póki go nie poskładasz...

Obrazek

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

sprzeglo

Postautor: Holender » piątek, 14 października 2016, 06:58

:mrgreen:
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
marcin_z
Posty: 230
Rejestracja: piątek, 7 października 2016, 19:12
Model i rocznik moto.: XJR1300 2001
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WPR

Re: sprzeglo

Postautor: marcin_z » sobota, 6 stycznia 2018, 13:00

hej
Pytanie żeby nie zakładać nowego posta
Dziś ładna pogoda więc mówię wyskocze w kolo komina i quzwa wszystko pięknie odpaliła za pierwszy razem ale po chwili kupa dymu spod wydechu lapie za klamke sprzęgła i dupa jednym paluszkiem a i w zbiorniku susza :zalamany:
o co kamam? gdzie olej wyparowal przez ostatnie 3m-ce
Wystarczy zalać i po sprawie czy trza rozbierać?
o2o to jest to :-D


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości