Regulacja zaworów
Regulacja zaworów
Zabrałem się za pomiar luzów zaworowych, i wychodzi że na dwóch wydechach mam mniej niż 00,5 mm.
Moje pytanie to czy zaopatrzyć się w inny szczelinomierz ? , bo podział na obecnym mam co 00.1, ale od 00.5 , czy przyjąć wartość tego wydechu że jest 00.4 mm ? bo listek 00.5 nie wchodzi ?
Jeszce jedno: czy można składać listki szczelinomierza ? np. 00.8 + 00.7 ? , czy można taki układ przyjąć za 0.15 ?
Moje pytanie to czy zaopatrzyć się w inny szczelinomierz ? , bo podział na obecnym mam co 00.1, ale od 00.5 , czy przyjąć wartość tego wydechu że jest 00.4 mm ? bo listek 00.5 nie wchodzi ?
Jeszce jedno: czy można składać listki szczelinomierza ? np. 00.8 + 00.7 ? , czy można taki układ przyjąć za 0.15 ?
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Regulacja zaworów
Uśredniaj, bo popadniesz w obłęd
Kup szczelinomierz co 0,02 - koszt 27 zł.
http://allegro.pl/szczelinomierz-listko ... 56978.html
Zmierz luz, obróć trochę szklankę i zmierz jeszcze raz - zdziwisz się, jakie mogą być różnice. Zapisz wynik na kartce, obróć wałem i zmierz jeszcze raz - znów wyjdzie parę setek inaczej
Pomiar rób dokładnie na znakach - jak trochę obrócisz dalej wałem, to wyjdą większe luzy.
Jak wyjmiesz płytki i pomierzysz elektroniczną suwmiarką, to z każdym pomiarem wyjdzie inny wynik +/- parę setek - pomimo wysokiej twardości, płytki też się "sklepują" i to nierównomiernie.
Listki można składać, ale trzeba zwrócić uwagę, aby nie było zanieczyszczeń między nimi.
Wkładaj płytki cechami do dołu - z technicznego pkt. widzenia nie ma to żadnego znaczenia, ale jak następnym razem będziesz regulował zawory, to numery będą czytelne; po założeniu obróć kilka razy wałem, żeby się "ułożyły" i dopiero wtedy pomiar.
Kup szczelinomierz co 0,02 - koszt 27 zł.
http://allegro.pl/szczelinomierz-listko ... 56978.html
Zmierz luz, obróć trochę szklankę i zmierz jeszcze raz - zdziwisz się, jakie mogą być różnice. Zapisz wynik na kartce, obróć wałem i zmierz jeszcze raz - znów wyjdzie parę setek inaczej
Pomiar rób dokładnie na znakach - jak trochę obrócisz dalej wałem, to wyjdą większe luzy.
Jak wyjmiesz płytki i pomierzysz elektroniczną suwmiarką, to z każdym pomiarem wyjdzie inny wynik +/- parę setek - pomimo wysokiej twardości, płytki też się "sklepują" i to nierównomiernie.
Listki można składać, ale trzeba zwrócić uwagę, aby nie było zanieczyszczeń między nimi.
Wkładaj płytki cechami do dołu - z technicznego pkt. widzenia nie ma to żadnego znaczenia, ale jak następnym razem będziesz regulował zawory, to numery będą czytelne; po założeniu obróć kilka razy wałem, żeby się "ułożyły" i dopiero wtedy pomiar.
- Zdzislaw
- Posty: 3589
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów
Martinez pisze:Uśredniaj, bo popadniesz w obłęd
Kup szczelinomierz co 0,02 - koszt 27 zł.
http://allegro.pl/szczelinomierz-listko ... 56978.html
Ja bym polecił taki, lub podobny: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html . Co 00,1 i bez pierdzielenia się/składania listków można mierzyć.
Re: Regulacja zaworów
Znowu się czegoś dowiedziałem, nawet przez myśl mi nie przeszło że takie cyrki wychodzą, no to poobracam tymi szklaneczkami
Re: Regulacja zaworów
No więc nabyłem szczelinomierz od 00.2 i okazało się że również nie wchodzi w cztery zawory wydechowe. Więc się teraz zastanawiam czy już padły gniazda zaworowe i rozbierać dalej głowicę ( pewnie bez wyjmowania silnika nie ma szans ) ,czy jest jeszcze nadzieja że się uratowały. Teraz się wyjaśniło dlaczego tak długo silnik pracował na ssaniu, gdy już się rozgrzał, to się lekko zawory rozszerzyły. Czy ktoś ma jaką podbudowująca myśl ? , czy raczej zonk....
- farba
- Posty: 2651
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Regulacja zaworów
Jakbyś sprawdził ciśnienie na cylindrach zanim rozebrałeś to byś wiedział .
- Wulu
- Posty: 435
- Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
- Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Jawornik
Re: RE: Re: Regulacja zaworów
Piotr 1 pisze:No więc nabyłem szczelinomierz od 00.2 ..
O co chodzi z tym zapisem 00.2? bo nie ogarniam, bo jeśli chodzi o dwie setne, to chyba 0,02? Aż dziwne, że jeszcze Piontek nie wkroczył, albo może się nie znam.
Re: Regulacja zaworów
Jeszcze głowica jest na swoim miejscu, tylko jak zawory są podparte to czy wynik będzie właściwy ?
Wulu, widzisz, ogarnąć musisz tylko jedną kropkę, ale widzę że dobrze, dobrze kombinujesz
Wulu, widzisz, ogarnąć musisz tylko jedną kropkę, ale widzę że dobrze, dobrze kombinujesz
Re: Regulacja zaworów
Czy próbował ktoś zakładać/montować płytki zaworowe od xj 600-900, podobno mają tą samą średnice - 25 mm.
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Regulacja zaworów
Jak mają 25 mm, to będą pasować.
Ja dziś zanabyłem fordowskie:
Ja dziś zanabyłem fordowskie:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Regulacja zaworów
Ładne w jakim to serwisie ? zdobyłeś ? i ile za nie ? , ja dostałem od xj 600-900 i faktycznie pasują, ale muszę jeszcze zakupić, bo chyba coś skopałem pomiary. Finalnie jeszcze kilka jest trochę za ciasnych, niby obliczałem żeby wyszło pod górną granicę a tu lipa... w kilku brakuje jakieś 0,05 , zrzucałem wałki, może jakoś inaczej siadły ??? Na dziś dałem sobie odbój, bo mam dość ...
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Regulacja zaworów
18 zł/szt allegro użytkownik gorian-pl
mają wszystkie grubości
mają wszystkie grubości
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Regulacja zaworów
Piotr 1 pisze:...ale muszę jeszcze zakupić, bo chyba coś skopałem pomiary.
Faktycznie - jak są zjechane płytki, to ciężko jest to wszystko pomierzyć. Dziś wróciłem do tematu regulacji, mierząc (tym razem mikrometrem) okazało się, iż sporo płytek jest już porządnie wyeksploatowanych - różnice grubości pomiędzy środkiem a brzegiem niektórych płytek dochodziły do 0,07 mm.
Zamówiłem nowe płytki i czekam.
Re: Regulacja zaworów
Zgadza się, używane płytki nie trzymają wymiarów, którymi są opisane, stare to jest dobre, tylko wino ....
Obecnie zakończyłem wszystkie regulacje i muszę powiedzieć że motorek chodzi pięknie.
Obecnie zakończyłem wszystkie regulacje i muszę powiedzieć że motorek chodzi pięknie.
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulacja zaworów
Ze starym winem to jest nieprawda.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Re: Regulacja zaworów
Dzień dobry
Czy zna ktoś jakiegoś sprawdzonego mecha? co by zawory wyregulował i uszczelkę wymienił. xjr 2000r
Czy zna ktoś jakiegoś sprawdzonego mecha? co by zawory wyregulował i uszczelkę wymienił. xjr 2000r
- Mir
- Posty: 440
- Rejestracja: czwartek, 9 lutego 2012, 00:01
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Regulacja zaworów
No właśnie. Jak często powinno się robić regulację zaworów? Np.w RP06.
Nigdy nie wiesz, jak silny jesteś, dopóki bycie silnym nie stanie się jedynym wyjściem, jakie masz.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Regulacja zaworów
Po przejechaniu 20000 kilo.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Mir
- Posty: 440
- Rejestracja: czwartek, 9 lutego 2012, 00:01
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Regulacja zaworów
CZyli muszę...
Nigdy nie wiesz, jak silny jesteś, dopóki bycie silnym nie stanie się jedynym wyjściem, jakie masz.
- PiotrekBe
- Posty: 144
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Regulacja zaworów
Zabrałem się za regulację zaworów. Przed demontażem pokrywy zaworów musiałem zdemontować system wężyków gumowych i metalowych - nie wiem dokładnie co to jest jakaś odma albo system dopalania spalin. Moje moto to RP19 z wtryskiem, nie wiem czy gaźnikowe też mają taki system. Przeszkadzają te rurki i nie da się z nimi zdemontować pokrywy.
Problem jest taki że po jednej stronie silnika ładnie zeszły z króćców na głowicy i uszczelka została wewnątrz wężyka, a po drugiej stronie obie uszczelki (takie metalowe siateczki) zostały na króćcach. Najlepiej będzie to widać na zdjęciach.
Pytanie czy te uszczelki które zostały na króćcach nadają się do dalszej eksploatacji?
Problem jest taki że po jednej stronie silnika ładnie zeszły z króćców na głowicy i uszczelka została wewnątrz wężyka, a po drugiej stronie obie uszczelki (takie metalowe siateczki) zostały na króćcach. Najlepiej będzie to widać na zdjęciach.
Pytanie czy te uszczelki które zostały na króćcach nadają się do dalszej eksploatacji?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pershing
- Posty: 688
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Regulacja zaworów
Pytanie zagadka.
System dopalania spalin. Ja owy system wywaliłem. Zaślepki z Alu z kłem imbusowym.
Niewiem czy to będzie szczelne i chyba nikt ci tego nie odpowie.
Te uszczelki są dość kosztowne w, ASO.
Wybór należy do ciebie. Kupować uszczelki - zakładać jak jest - czy wywalić ten system.
Dopalanie spalin można śmiało usunąć. A jeżeli chronisz środowisko zostaw je.
System montowany od roku 2002 by xjr przeszła normy emisji spalin.
System dopalania spalin. Ja owy system wywaliłem. Zaślepki z Alu z kłem imbusowym.
Niewiem czy to będzie szczelne i chyba nikt ci tego nie odpowie.
Te uszczelki są dość kosztowne w, ASO.
Wybór należy do ciebie. Kupować uszczelki - zakładać jak jest - czy wywalić ten system.
Dopalanie spalin można śmiało usunąć. A jeżeli chronisz środowisko zostaw je.
System montowany od roku 2002 by xjr przeszła normy emisji spalin.
Kontakt 782267431
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
Re: Regulacja zaworów
Mam tak samo, nie ma potrzebujesz wchodzic w niepotrzebne koszta, skladaj i ciesz sie jazda..
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Regulacja zaworów
Jacek dobrze prawi, po regulacji wszystko składaj i się nie przejmuj.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulacja zaworów
Pershing pisze:Pytanie zagadka.
System dopalania spalin. Ja owy system wywaliłem. Zaślepki z Alu z kłem imbusowym.
Niewiem czy to będzie szczelne i chyba nikt ci tego nie odpowie.
Te uszczelki są dość kosztowne w, ASO.
Wybór należy do ciebie. Kupować uszczelki - zakładać jak jest - czy wywalić ten system.
Dopalanie spalin można śmiało usunąć. A jeżeli chronisz środowisko zostaw je.
System montowany od roku 2002 by xjr przeszła normy emisji spalin.
Co to za zaślepki? Tzn dokładniej opisz
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Pershing
- Posty: 688
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Regulacja zaworów
Zwykle zaślepki aluminiowe wykonane na tokarce.
Otwór 12mm taki sam jak przy wyjściu z głowicy. Ścianka zaślepki 3mm grubości. Nagwintowane i kręcony śruba imbusowa wpustowa. Dla oka i większego spokoju, delikatnie środek przesmarowalem silikonem wysokotemperaturowym.
Otwór 12mm taki sam jak przy wyjściu z głowicy. Ścianka zaślepki 3mm grubości. Nagwintowane i kręcony śruba imbusowa wpustowa. Dla oka i większego spokoju, delikatnie środek przesmarowalem silikonem wysokotemperaturowym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kontakt 782267431
- PiotrekBe
- Posty: 144
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Regulacja zaworów
Pershing, a ten silniczek czy co to za ustrojstwo też wywaliłeś?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Zdzislaw
- Posty: 3589
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów
Bulbulator też wek.
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości