Króćce ssące
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Króćce ssące
One nie są dodatkowe, ale właściwe króćce pomiędzy airboxem a gaźnikami. Jak nie sięgają to albo nie są w odpowiedniej pozycji albo może trzeba lekko przesunąć airbox,
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- KrzysiekN
- Posty: 79
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: k/Opola
Re: Króćce ssące
artur pisze:One nie są dodatkowe, ale właściwe króćce pomiędzy airboxem a gaźnikami. Jak nie sięgają to albo nie są w odpowiedniej pozycji albo może trzeba lekko przesunąć airbox,
Kupowałem w zeszłym roku króćce z D od Klausa Goerza i były faktycznie trochę krótsze ale w zestawie była blaszka do przesunięcia i zamocowania airboxa.
Krzysiek
Re: Króćce ssące
temat jest taki że jak przesunę airboxa do gażników to wtedy śryby które trzymają całość mijają się z uchwytami do przykręcenia. Popróbuje może dorobię jakiś uchwyt dodatkowy.
Mam jeszcze jedno pytanie a w zasadzie to prośbę czy mógłby któryś z panów zrobić zdjęcie jak poprowadzone są gumowe przewody (zakładam że jest to podciśnienie) od góry gaźników? Mam tutaj coś pokopane bo chyba nie mam wszystkich rur.
Ogólnie chodzi mi o nr 55 (link pod spdem) - jest to jakiś filtr i wydaje mi się że powinno być tego 2 szt. Ja mam tylko 1 szt.
Końcówka naszego "filtra" zakończona jest tak jakby nachodził na nią jakiś wąż, ale z tego schematu niestety nie da się tego odczytać.
https://www.ajsutton.co.uk/genuineparts ... etor?uid=0
I kolejne pytanie czy do gaźników podłączona jest masa motocykla? Mam niestety samo kabeloczko a po kablu ani widu ani słychu.
Mam jeszcze jedno pytanie a w zasadzie to prośbę czy mógłby któryś z panów zrobić zdjęcie jak poprowadzone są gumowe przewody (zakładam że jest to podciśnienie) od góry gaźników? Mam tutaj coś pokopane bo chyba nie mam wszystkich rur.
Ogólnie chodzi mi o nr 55 (link pod spdem) - jest to jakiś filtr i wydaje mi się że powinno być tego 2 szt. Ja mam tylko 1 szt.
Końcówka naszego "filtra" zakończona jest tak jakby nachodził na nią jakiś wąż, ale z tego schematu niestety nie da się tego odczytać.
https://www.ajsutton.co.uk/genuineparts ... etor?uid=0
I kolejne pytanie czy do gaźników podłączona jest masa motocykla? Mam niestety samo kabeloczko a po kablu ani widu ani słychu.
Re: Króćce ssące
Nikt z tu obecnych nie grzebie przy swojej maszynie co by zdjęcie strzelić?
- gacy666
- Posty: 296
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Re: Króćce ssące
Bak mam już założony, ale z plastikowego łącznika idzie przewód który wchodzi w "oczka" na airboxie i nie jest do niczego podłączony.
Re: Króćce ssące
Ok dzięki wielkie za odpowiedź coś pokombinuj, ale gdyby ktoś przypadkiem miał ściągnięty bak i zrobił zdjęcie to chętnie obejrzę to foto;)
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Króćce ssące
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Re: Króćce ssące
Dzięki bardzo za linka, tutaj zaś jest inaczej... Muszę znaleźć złoty srodek
- gacy666
- Posty: 296
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Re: Króćce ssące
Jako, że linka ssania raczyła odmówić posłuszeństwa i musiałem znowu bak zrzucić, porobiłem Ci foty. Wprawdzie ja mam rp06 i są tam trochę inne gaźniki, ale może coś te zdjęcia wyjaśnią.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Króćce ssące
Byłem dziś w aso zapytać do RP06 z 2002, za pare króćców 1100 czyli komplet 2200 szok, larsona mówił za 1100 a pokazał mi w kompie na Allegro ale tylko lewe po 110 za sztukę, jakich powinienem szukać ? Pomóżcie nowemu
-
- Posty: 23
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 12:00
- Model i rocznik moto.: xjr 1300 2000r
- Województwo: D-dolnośląskie
Re: Króćce ssące
Hejja,nr 55 to filterek paliwa z magnesem w srodku,i jest tylko jeden \natomiast drugi jest to kranik.co do rurek to jest ich 5 ,2x odpowietrzenie z baku ,2x przelewy z gaznika,1x z airboxa ,a i jeszcze jest z silnika do airboxa taki krotki i gruby
- Pershing
- Posty: 687
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Króćce ssące
XRzysJek pisze:Mój filtr powietrza jest z lewej strony bardziej brudny. Wnioskuję, że Yamh zrobił za długi tunel dolotowy i wypada go obciąć. Nie zrobi to chyba jakichś anomalii jak obcięcie bass-refleksu w głośniku? Ten dodatkowy przeszkadzajek na wejściu do erboxa, zasysator dolny, też raczej zbędny ?
Dekiel airbox-u można łatwo przerobić,wystarczy odkręcić osłonę i obciąć rurę wchodzącą do wewnątrz samego filtra.Po takiej operacji moto dostanie więcej powietrza ale podciśnienie w układzie dolotowym spadnie szczególnie na wolnych i średnich obrotach.W takiej sytuacji mieszanka powietrzno-paliwowa zostanie zubożona podczas otwierania przepustnicy.Moto może zacząć się dławić i tracić moment przy wchodzeniu na wyższe obroty.Trzeba by osłabić sprężyny membran lub je wymienić.wtedy może się udać Krzysiek cytuje z innego posta. Ma znaczenie. Poszukaj wątku w wyszukiwarce wpisujac airbox
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 27 listopada 2017, 20:50 przez Pershing, łącznie zmieniany 1 raz.
Kontakt 782267431
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Króćce ssące
Dekiel airbox-u można łatwo przerobić,wystarczy odkręcić osłonę i obciąć rurę wchodzącą do wewnątrz samego filtra.Po takiej operacji moto dostanie więcej powietrza ale podciśnienie w układzie dolotowym spadnie szczególnie na wolnych i średnich obrotach.W takiej sytuacji mieszanka powietrzno-paliwowa zostanie zubożona podczas otwierania przepustnicy.Moto może zacząć się dławić i tracić moment przy wchodzeniu na wyższe obroty.Trzeba by osłabić sprężyny membran lub je wymienić.wtedy może się udać.Co do ceny zestawu jest naprawdę dobra.Znalazłem coś jeszcze Krzysiek cytuje z innego posta. Ma znaczenie. Poszukaj wątku w wyszukiwarce wpisujac airbox
"otwierasz" obudowę filtra i zubożasz mieszankę więc trzeba tylko ją wzbogacić regulując skład mieszanki śrubą wolnych obrotów która odpowiada nie tylko za skład mieszanki w dolnym ale i średnim zakresie obrotów - nie badzie się dławił.
Sprężyny (pośrednio) odpowiadają za prace w średnim i wysokim zakresie obrotów - osłabisz to szybciej podniesie się iglica .....
Konia z rządem temu kto to wszystko zgra aby grało.
raczej się nie uda sięwtedy może się udać
- KrzysiekN
- Posty: 79
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: k/Opola
Re: Króćce ssące
Wszystko się da zgrać tylko trzeba mieć dobrego mechanika. U mnie jest obcięta rurka airboxa, wstawiona blaszka która przestawia zapłon, filtr powietrza K&N i króćce o zwiększonej średnicy. Żadnych problemów a zrobione już ładnych parę tysięcy km. Spalanie solo przy jeździe z "przepisową" prędkością 5,5 l (raz mi się coś takiego zdarzyło )
Krzysiek
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Króćce ssące
KrzysiekN pisze:Wszystko się da zgrać tylko trzeba mieć dobrego mechanika. U mnie jest obcięta rurka airboxa, wstawiona blaszka która przestawia zapłon, filtr powietrza K&N i króćce o zwiększonej średnicy. Żadnych problemów a zrobione już ładnych parę tysięcy km. Spalanie solo przy jeździe z "przepisową" prędkością 5,5 l (raz mi się coś takiego zdarzyło )
Jasne że się da zwłaszcza że nic takiego jak "osłabianie sprężyn " nie zrobiłeś
p.s. Kiedyś moja FJ w dwójkę z kuframi na Słowacji przy spacerowej prędkości zeszła tez do ok. 5,5 l/100km
- Pershing
- Posty: 687
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Króćce ssące
Dobrze, ze to zgrales. Suma sumarów co to poprawiło? Ma lepszego kopa? I mniej pali ? Wyciągi z hamowni?
Kontakt 782267431
Re: Króćce ssące
Zadowolony jesteś? Dobrze ciągnie ?
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
- KrzysiekN
- Posty: 79
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: k/Opola
Re: Króćce ssące
Perszing1988 pisze:Dobrze, ze to zgrales. Suma sumarów co to poprawiło? Ma lepszego kopa? I mniej pali ? Wyciągi z hamowni?
Wymiana blaszki wyraźnie poprawiła kulturę pracy na niskich obrotach a co do reszty modyfikacji to zmiana też była odczuwalna mam na myśli niewielki przyrost mocy . Na hamownię udało mi się okazyjnie wjechać jak byliśmy na targach w Poznaniu ale było to już po zrobieniu wszystkiego tak że nie wiem o ile poprawiło to parametry pracy silnika ponieważ nie robiłem pomiaru przed modyfikacjami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Krzysiek
Re: Króćce ssące
Ja zmieniłem teraz KN i dekiel airboxu na oryginalny, wywaliłem tunningowe iglice i odczułem spadek mocy na wysokich obrotach. Ktoś hamował seryjny piec, bez jakichkolwiek przeróbek?
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Króćce ssące
Zdzichu.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- KrzysiekN
- Posty: 79
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: k/Opola
Re: Króćce ssące
mecia pisze:Ja zmieniłem teraz KN i dekiel airboxu na oryginalny, wywaliłem tunningowe iglice i odczułem spadek mocy na wysokich obrotach. Ktoś hamował seryjny piec, bez jakichkolwiek przeróbek?
Czyli jednak to coś daje. Oczywiście nie każdemu to odpowiada lub jest potrzebne.
Krzysiek
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Króćce ssące
260km/h ?
- KrzysiekN
- Posty: 79
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: k/Opola
Re: Króćce ssące
Za mało czy za dużo? Tyle wyszło do odcinki...sam słyszałem Przełożenie 17/38
Krzysiek
- Zdzislaw
- Posty: 3585
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Króćce ssące
artur pisze:Zdzichu.
Mua, dzisiaj już nie mogę, jestem pod wpływem % bimberku bez akcyzy . Ale jak ktoś chce, to poszuka i znajdzie moje wykresy z hamowni .
Re: Króćce ssące
Łysy pisze:260km/h ?
Na hamowni nie liczy się oporów jakie wiatr stwarza i chyba stąd taki wynik. Mój pseudorusek pokazał 165km/h na hamowni, a do 140 już go rozchuśtałem
- KrzysiekN
- Posty: 79
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: k/Opola
Re: Króćce ssące
mecia pisze:Łysy pisze:260km/h ?
Na hamowni nie liczy się oporów jakie wiatr stwarza i chyba stąd taki wynik. Mój pseudorusek pokazał 165km/h na hamowni, a do 140 już go rozchuśtałem
Oczywiście, tyle wyszło do "odcinki" a to jest raczej tylko sprawa przełożenia.
Krzysiek
- Piotr_MC_85
- Posty: 1583
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: Króćce ssące
Łysy pisze:260km/h ?
Bez powietrza tak wyjdzie. Zwłaszcza w modelach do RP06 włącznie jest zdziwienie, bo prędkość pobierana z przedniego koła, RP 10 i 19 ma napęd z tylnej zębatki a tu jak wiadomo, powyżej 200 km/h przekłamania robią się ze wzrostem prędkości coraz większe.
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Króćce ssące
Heh, zrobiła się dyskusja o prędkości
że bez oporu powietrza tak wyszło to jasne, a nie ma tak że hamownia sama ma prędkościomierz ??? i czyta z obrotu własnego wału/bieżni ?
Czyli ze kierowca na hamowni organoleptycznie określa wg. licznika i tyle podaje a jakiś gościu wpisuje w pomiar ?
A mi się wydawało że z przedniej a nie z tylnej zębatki no a liczniki przekłamują proporcjonalnie ze wzrostem prędkości tylko dlaczego z przedniego koła bardziej niż z tylnego ... ?
że bez oporu powietrza tak wyszło to jasne, a nie ma tak że hamownia sama ma prędkościomierz ??? i czyta z obrotu własnego wału/bieżni ?
bo prędkość pobierana z przedniego koła, RP 10 i 19 ma napęd z tylnej zębatki a tu jak wiadomo, powyżej 200 km/h przekłamania robią się ze wzrostem prędkości coraz większe.
Czyli ze kierowca na hamowni organoleptycznie określa wg. licznika i tyle podaje a jakiś gościu wpisuje w pomiar ?
A mi się wydawało że z przedniej a nie z tylnej zębatki no a liczniki przekłamują proporcjonalnie ze wzrostem prędkości tylko dlaczego z przedniego koła bardziej niż z tylnego ... ?
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 4 grudnia 2017, 17:00 przez Łysy, łącznie zmieniany 2 razy.
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Króćce ssące
Piotr - z przedniej.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- KrzysiekN
- Posty: 79
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: k/Opola
Re: Króćce ssące
Wykres z hamowni pokazuje prędkość na podstawie obrotu rolki napędzanej przez koło motocykla a nie z licznika.
Krzysiek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość