nastawy CO by maras954
nastawy CO by maras954
ok, chcialem w tym temacie opisac zmiane zastawow CO we wtryskowej XJRze. musze zaznaczyc ze nie mam zadnych wykresow z hamownii ani urzadzenia do pomiaru skladu mieszanki i ze sa to tylko moje odczucia.. W manualu jest napisane o tych nastawach na poszczegolnych cylindrach ale ja zostaje przy swoim i twierdze ze sa to zakresy jesli juz wejdziecie w menu nastawiania i mialy by byc to poszczegolne cylindry bedziecie mogli odczytac odpowiednio c1=-7, c2=3,c3=6,c4=16 wychodzi na to ze kazdy cylinder mialby wtryskiwana inna ilosc paliwa, takwiec wg mnie i manuala do yamahy r6 przrabianej do wyscigow SS sa to poszczegolne zakresy:
• Code C1: At 25% or less of throttle opening and at 3000 rpm or less of engine speed:
This affects the idling stability and the feeling experienced during races.
Too rich an air-fuel mixture may foul the spark plugs.
• Code C2: At 25% or less of throttle opening and at 3000 rpm or more of engine
speed:
This affects the feeling experienced during engine braking and at initial
throttle opening.
Make a change of 2 to 5% at a time while checking for any resulting
changes.
• Code C3: At 25% to 90% of throttle opening:
This affects the feeling experienced at half throttle opening.
Make a change of 2 to 5% at a time and check for any resulting changes.
• Code C4: At 90% or more of throttle opening:
This affects the feeling experienced at full throttle.
Adjustment to too lean a mixture will lead to engine breakdown.
Adjustment by checking the A/F is recommended.
i tak:
kod C1: 25% lub mniej otwarcia przepustnicy oraz 3000obr/min lub mniej;
ten zakres dotyczy stabilnosci/rownomiernosci na obrotach biegu jalowego.
zbyt bogata mieszanka w tym zakresie moze spowodowac awarie swiec zaplonowych.
kod C2: 25 % lub mniej otwarcia przepustnicy oraz 3000obr/min lub mniej;
ten zakres ma wplyw na prace podczas hamowania silnikiem i w poczatkowej fazie otwarcia przepustnicy.
kod C3:zakres pomiedzy 25%-90% otwarcia przepustnicy.
kod C4:zakres pomidzy 90% a pelnym otwarciem przepustnicy.
ustawienie mieszanki w tych zakresach na zbyt uboga moze spowodowac uszkodzenie silnika.
ok teraz wchodzimy do menu;
1. stacyjka w pozycji "off" a czerwony kill switch w pozycje ON
2. naciskajac i przytrzymujac rownoczesnie przyciski select i reset przelaczamy stacyjke w pozycje ON w dalszym ciagu trzymajac wcisniete select i reset przez 8 sek. az do pojawienia sie napisu "dIAG" na wyswietlaczu.
3. naciskajac select pojawi sie CO.
4. teraz nacisnij select i reset przez 2 sek; na wyswietlaczu pojawi sie C:01
5. wciskajac przycisk select poruszasz sie miedzy zakresami w kolejnosci rosnacej az do C4
moje standardowe nastawy wynosily jak wyzej:c1=-7, c2=3,c3=6,c4=16
proponuje zapisac sobie wasze wartosci jesli sa inne niz te podane i zachowac je.
zeby je odczytac musimy:
6. wejsc w zakres C1 przez nacisniecie select i reset przez 2 sekundy; w dolnym wierszu wysmwietlacza pojawi sie -7 nacisnij select kilkakrotnie az do pojawienia sie -4. teraz nacisnij select i reset aby zachowac zmiany na C1
7 nacisnij select by przejsci do C2 i postepuj jak w punkcie 6. a dalej C3 i C4
moje nastawy zmienilem o 3 w gore wiec teraz c1=-4, c2=6, c3=9,c4=19
moto chodzi bardziej rownomiernie i zmniejszyla sie wibracja silnika w zakresie 4500-5000obr/min
do dalszej zabawy napewno przydalo by sie dyno albo przynajmniej urzadzenie do pomiaru skladu mieszanki. jako ze wtryskowe xjr chodza na ubogo juz z fabryki nie radze zmniejszac tych wartosci.
napewno taka zabawa nie da nam tego co powerCommander ale mozna ulzyc swojemu sprzetowi(silnik tez bedzie pracowal "zimniej"-bo uboga mieszanka to przegrzewanie)
calosc opisana troche chaotycznie ale gdyby byly jakies pytania to walcie smialo.
• Code C1: At 25% or less of throttle opening and at 3000 rpm or less of engine speed:
This affects the idling stability and the feeling experienced during races.
Too rich an air-fuel mixture may foul the spark plugs.
• Code C2: At 25% or less of throttle opening and at 3000 rpm or more of engine
speed:
This affects the feeling experienced during engine braking and at initial
throttle opening.
Make a change of 2 to 5% at a time while checking for any resulting
changes.
• Code C3: At 25% to 90% of throttle opening:
This affects the feeling experienced at half throttle opening.
Make a change of 2 to 5% at a time and check for any resulting changes.
• Code C4: At 90% or more of throttle opening:
This affects the feeling experienced at full throttle.
Adjustment to too lean a mixture will lead to engine breakdown.
Adjustment by checking the A/F is recommended.
i tak:
kod C1: 25% lub mniej otwarcia przepustnicy oraz 3000obr/min lub mniej;
ten zakres dotyczy stabilnosci/rownomiernosci na obrotach biegu jalowego.
zbyt bogata mieszanka w tym zakresie moze spowodowac awarie swiec zaplonowych.
kod C2: 25 % lub mniej otwarcia przepustnicy oraz 3000obr/min lub mniej;
ten zakres ma wplyw na prace podczas hamowania silnikiem i w poczatkowej fazie otwarcia przepustnicy.
kod C3:zakres pomiedzy 25%-90% otwarcia przepustnicy.
kod C4:zakres pomidzy 90% a pelnym otwarciem przepustnicy.
ustawienie mieszanki w tych zakresach na zbyt uboga moze spowodowac uszkodzenie silnika.
ok teraz wchodzimy do menu;
1. stacyjka w pozycji "off" a czerwony kill switch w pozycje ON
2. naciskajac i przytrzymujac rownoczesnie przyciski select i reset przelaczamy stacyjke w pozycje ON w dalszym ciagu trzymajac wcisniete select i reset przez 8 sek. az do pojawienia sie napisu "dIAG" na wyswietlaczu.
3. naciskajac select pojawi sie CO.
4. teraz nacisnij select i reset przez 2 sek; na wyswietlaczu pojawi sie C:01
5. wciskajac przycisk select poruszasz sie miedzy zakresami w kolejnosci rosnacej az do C4
moje standardowe nastawy wynosily jak wyzej:c1=-7, c2=3,c3=6,c4=16
proponuje zapisac sobie wasze wartosci jesli sa inne niz te podane i zachowac je.
zeby je odczytac musimy:
6. wejsc w zakres C1 przez nacisniecie select i reset przez 2 sekundy; w dolnym wierszu wysmwietlacza pojawi sie -7 nacisnij select kilkakrotnie az do pojawienia sie -4. teraz nacisnij select i reset aby zachowac zmiany na C1
7 nacisnij select by przejsci do C2 i postepuj jak w punkcie 6. a dalej C3 i C4
moje nastawy zmienilem o 3 w gore wiec teraz c1=-4, c2=6, c3=9,c4=19
moto chodzi bardziej rownomiernie i zmniejszyla sie wibracja silnika w zakresie 4500-5000obr/min
do dalszej zabawy napewno przydalo by sie dyno albo przynajmniej urzadzenie do pomiaru skladu mieszanki. jako ze wtryskowe xjr chodza na ubogo juz z fabryki nie radze zmniejszac tych wartosci.
napewno taka zabawa nie da nam tego co powerCommander ale mozna ulzyc swojemu sprzetowi(silnik tez bedzie pracowal "zimniej"-bo uboga mieszanka to przegrzewanie)
calosc opisana troche chaotycznie ale gdyby byly jakies pytania to walcie smialo.
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
ja też napiszę co się dowiedziałem. Mianowicie są to nastawy tak jak pisze w manualu (czyli składy na cylinder). Ja mam teraz ustawione wszystkie na 0. Zmieniałem ponieważ miałem ze swoją problemy podczas jazdy na wysokości powyżej 1800mnpm. Dławiła się przy obrotach około 4tyś, zaczynało się to czasami robić niebezpieczne bo po chwili zmulenia dostawała kopa bez mojej reakcji manetką. Na tej wysokości była też osłabiona i szła jak fazer 600.
Po zmianie w tym roku ciągła równo, nawet do ponad 2700mnpm. Szarpła mi może ze 2 razy przy szybkim zjeździe z jakiejś tam przełęczy, ale myślę że miała prawo, bo mi w uszach też nieźle pstrykało
Pali mi teraz mniej, myślę, że 20km na baku można więcej nawinąć. Świece oglądałem, nie są popalone.
Też piszę o tym co się dowiedziałem. Faktycznie najlepiej byłoby to przez hamownię załatwić. Może i tak se kiedyś zrobię jak wydech na inny wymienię.
Info jak to zmieniać sprzedał mi serwisant z Yamahy, który to był na Naszym zlocie w Kolbudach i mówił właśnie o tym, że są to nastawy na cylinder. Jak jest nie wiem, ale po co by mieli w manualu pisać nieprawdę. A może jedna opcja nie wyklucza drugiej ?
ps dzięki za nastawy pierwotne, bo ja se zmieniałem po pijaku i mi się zapomniały
pozdro
i jeszcze jedno mi się nasunęło, rozumiem, że wartością sterowaną jest ilość paliwa, bo jakoś nie wiem jak można by powietrzem sterować? Dając plus zwiększamy czy zmniejszamy ilość paliwa?
czy jednak tlenem się manewruje?
Po zmianie w tym roku ciągła równo, nawet do ponad 2700mnpm. Szarpła mi może ze 2 razy przy szybkim zjeździe z jakiejś tam przełęczy, ale myślę że miała prawo, bo mi w uszach też nieźle pstrykało
Pali mi teraz mniej, myślę, że 20km na baku można więcej nawinąć. Świece oglądałem, nie są popalone.
Też piszę o tym co się dowiedziałem. Faktycznie najlepiej byłoby to przez hamownię załatwić. Może i tak se kiedyś zrobię jak wydech na inny wymienię.
Info jak to zmieniać sprzedał mi serwisant z Yamahy, który to był na Naszym zlocie w Kolbudach i mówił właśnie o tym, że są to nastawy na cylinder. Jak jest nie wiem, ale po co by mieli w manualu pisać nieprawdę. A może jedna opcja nie wyklucza drugiej ?
ps dzięki za nastawy pierwotne, bo ja se zmieniałem po pijaku i mi się zapomniały
pozdro
i jeszcze jedno mi się nasunęło, rozumiem, że wartością sterowaną jest ilość paliwa, bo jakoś nie wiem jak można by powietrzem sterować? Dając plus zwiększamy czy zmniejszamy ilość paliwa?
czy jednak tlenem się manewruje?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
tak, dajac plus wzbogacamy mieszanke(wiecej paliwa).
troche sie zagubilem.kupilem moto jeszcze na gwarancji i przez ostatnie 7 m-cy yamaha w bristolu mi ja sewisowala. zapytani o ten caly bajer nie umieli albo nie chcieli powiedziec o co loto. natomiast tam gdzie kupilem wydech ( http://www.jhsracing.co.uk/ ) buduja torowki rowniez na bazie yamahy, koles byl bardzo gadatliwy i wytlumaczyl mi wszystko. r1, r6, xjr maja podobne ecu -nawet w xjr mozesz zmienic kat wyprzedzenia/opoznienia zaplonu na wzglad na jakosc paliwa, podniesienie mocy itp,itd.
mario przyslij mi prosze adres Twojego maila na PW bo mam ta instrukcje do sportowej r6 w .pdf od tego kolesia i tam jest piekna tabelka ilustrujaca te wszystkie c1,c2....
troche sie zagubilem.kupilem moto jeszcze na gwarancji i przez ostatnie 7 m-cy yamaha w bristolu mi ja sewisowala. zapytani o ten caly bajer nie umieli albo nie chcieli powiedziec o co loto. natomiast tam gdzie kupilem wydech ( http://www.jhsracing.co.uk/ ) buduja torowki rowniez na bazie yamahy, koles byl bardzo gadatliwy i wytlumaczyl mi wszystko. r1, r6, xjr maja podobne ecu -nawet w xjr mozesz zmienic kat wyprzedzenia/opoznienia zaplonu na wzglad na jakosc paliwa, podniesienie mocy itp,itd.
mario przyslij mi prosze adres Twojego maila na PW bo mam ta instrukcje do sportowej r6 w .pdf od tego kolesia i tam jest piekna tabelka ilustrujaca te wszystkie c1,c2....
Re: nastawy CO by maras954
Odświeżę temat bo wtrysków pewnie już jest więcej.
Moje standardowe nastawy są identyczne jak maras954
C1=-7; C2=+3; C3=+6; C4:=+16
A świece białe, te skrajne bo do środkowych się nie dobrałem.
A właśnie, da się środkowe wkręcić/wykręcić bez zdejmowania zbiornika?
Moje standardowe nastawy są identyczne jak maras954
C1=-7; C2=+3; C3=+6; C4:=+16
A świece białe, te skrajne bo do środkowych się nie dobrałem.
A właśnie, da się środkowe wkręcić/wykręcić bez zdejmowania zbiornika?
- Pershing
- Posty: 687
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: nastawy CO by maras954
asedio pisze:A właśnie, da się środkowe wkręcić/wykręcić bez zdejmowania zbiornika?
Nie da się
Kontakt 782267431
- pioro
- Posty: 1403
- Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dania
Re: nastawy CO by maras954
Perszing1988 pisze:Nie da się
Da się ... autopsja.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.
- Pershing
- Posty: 687
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: nastawy CO by maras954
Moze i sie da. Nie w
sprawdzalem na siłę. Jednak utrudnia dopalanie spalin, wloty powietrza na glowice, fajki. Zdjąc bak tez nie problem, i wszystko jak na tacy.
sprawdzalem na siłę. Jednak utrudnia dopalanie spalin, wloty powietrza na glowice, fajki. Zdjąc bak tez nie problem, i wszystko jak na tacy.
Kontakt 782267431
- pioro
- Posty: 1403
- Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dania
Re: nastawy CO by maras954
Zrobiłem to tylko raz. Dorobiłem specjalny klucz ... totalna głupota, bo ze zdjęciem baku jest szybciej i wygodniej .... ale się da.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: nastawy CO by maras954
Zdjęcie zbiornika to przecież 2-3 min. No ale ja się nie znam na wtryskowych.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Re: nastawy CO by maras954
Tak, wiem i już prawie to zrobiłem ale ta wiązka kabli i węzyków pod nim trochę mnie powstrzymała. Nie byłem pewny czy jak węże pościągam to paliwo nie zacznie sie lać a wtyczxki to wiadomo inaczej pewnie pasować nie będą.
- pioro
- Posty: 1403
- Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dania
Re: nastawy CO by maras954
Nie musisz całkowicie zdejmować zbiornika.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.
Re: nastawy CO by maras954
Na moje rozumowanie to paliwo chyba się nie poleje bo tam jest pompa paliwa. Jedynie coś tam z samych wężyków.
Mam rację?
Mam rację?
- pioro
- Posty: 1403
- Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dania
Re: nastawy CO by maras954
asedio pisze:Na moje rozumowanie to paliwo chyba się nie poleje bo tam jest pompa paliwa. Jedynie coś tam z samych wężyków.
Mam rację?
Masz ... ale nie ściągając wężyków, możesz przechylić zbiornik na jedną, potem na drugą stronę, robiąc wygodny dostęp do świec.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1583
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: nastawy CO by maras954
artur pisze:Zdjęcie zbiornika to przecież 2-3 min. No ale ja się nie znam na wtryskowych.
Jak ktoś robi pierwszy raz to dłużej z obawy żeby nic nie up... urwać.
Złączki paliwowe plastikowe, a wtyczka też szybko się nie poddaje trzeba dobrze punktowo ścisnąć.
asedio pisze:Tak, wiem i już prawie to zrobiłem ale ta wiązka kabli i węzyków pod nim trochę mnie powstrzymała. Nie byłem pewny czy jak węże pościągam to paliwo nie zacznie sie lać a wtyczxki to wiadomo inaczej pewnie pasować nie będą.
To się przyzwyczaj, zrobisz to raz i już nie będziesz się bał, ja też miałem opory ale nie miałem po co tam zaglądać dopuki nie trzeba było wymienić świec. Wymieniłem przy 27-28 kkm, a Ty po co tam zaglądasz? Mniemam że jeszcze takiego przebiegu nie masz.
Re: nastawy CO by maras954
Moja świeżo sprowadzona w lutym. 39k i chyba ma tyle co stwierdziłem po oględzinach i stanie technicznym zużywjących się elementów. Po szlifie delikatnym jak sie okazało. Robię co się da i co mogę. Cały przód sprawdzony w Tecrolu, koła u Tujki w 3-City.
Olej wymieniony z filtrami. Nastawy CO sprawdzone Świece .. skrajne sprawdzone i chyba za ubogo bo białe jak opisane w/w no i były tak lekko wkręcone.
Mam nowe. Zmienię wszystkie. Zbiornik odkręciłem, uniosłem i.. zostawiłem, żeby się rozeznać w tych wężykach.
Raz się przejechałem jak bylo 10 stopni i... czekam a tu wczoraj śnieg spadł
A co do nastaw CO. Skoro nasze dwie mają identyczne nastawy tzn. że nie są to parametry dostrajane do danego egzemplarza tylko wpisywane fabrycznie. Też mi ciężko zapala. Pokombinuję na dniach i podniosę tak jak kolega maras954
Olej wymieniony z filtrami. Nastawy CO sprawdzone Świece .. skrajne sprawdzone i chyba za ubogo bo białe jak opisane w/w no i były tak lekko wkręcone.
Mam nowe. Zmienię wszystkie. Zbiornik odkręciłem, uniosłem i.. zostawiłem, żeby się rozeznać w tych wężykach.
Raz się przejechałem jak bylo 10 stopni i... czekam a tu wczoraj śnieg spadł
A co do nastaw CO. Skoro nasze dwie mają identyczne nastawy tzn. że nie są to parametry dostrajane do danego egzemplarza tylko wpisywane fabrycznie. Też mi ciężko zapala. Pokombinuję na dniach i podniosę tak jak kolega maras954
- Piotr_MC_85
- Posty: 1583
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: nastawy CO by maras954
A to przepraszam coś mi się pomieszało, pomyliłem Ciebie z innym użytkownikiem co nówkę zakupił.
Każda ma identyczne np. do danej strefy klimatycznej, żeby radzić sobie na różnych wysokościach.
Mariuszdg miał zrobione wszystkie 4 na 0 i ponoć mniej paliła, jak ma teraz to nie wiem.
asedio pisze:Skoro nasze dwie mają identyczne nastawy
Każda ma identyczne np. do danej strefy klimatycznej, żeby radzić sobie na różnych wysokościach.
Mariuszdg miał zrobione wszystkie 4 na 0 i ponoć mniej paliła, jak ma teraz to nie wiem.
Re: nastawy CO by maras954
Lepiej odpala po zamontowaniu 4stopniowego advancera. Pracuje rowniez rowniej na biegu jalowym
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2944181222
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2944181222
- Piotr_MC_85
- Posty: 1583
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: nastawy CO by maras954
maras954 pisze:Lepiej odpala po zamontowaniu 4stopniowego advancera.
To się przyda na pewno.
maras954 pisze:Pracuje rowniez rowniej na biegu jalowym
Na to nie narzekam jest aksamitnie, chyba że chodzi o chwilę falowania na wolnych po pałowaniu (nie zawsze to u mnie występuje, ale jednak w nie dużym stopniu).
Chyba poczynię zakup, ale na spokojnie, może będzie więcej chętnych i zbiorowo przed zlotem machniemy zakup. Ty mars masz, czy jeszcze nie?
- pioro
- Posty: 1403
- Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dania
Re: nastawy CO by maras954
maras954 pisze:Lepiej odpala po zamontowaniu 4stopniowego advancera.
A tak mniej technicznie, to co to robi ??
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Re: nastawy CO by maras954
pioro pisze:maras954 pisze:Lepiej odpala po zamontowaniu 4stopniowego advancera.
A tak mniej technicznie, to co to robi ??
Przyspiesza zapłon o 4 stopnie. Nic wymiernego nie daje,przynajmniej ja nie odczułem.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
- pioro
- Posty: 1403
- Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dania
Re: nastawy CO by maras954
Flanker pisze:Przyspiesza zapłon o 4 stopnie. Nic wymiernego nie daje,przynajmniej ja nie odczułem.
Ale na tej aukcji z ebay'a jest wyraźnie zaznaczone, że to tylko do wtryskowych ...
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.
Re: nastawy CO by maras954
pioro pisze:Flanker pisze:Przyspiesza zapłon o 4 stopnie. Nic wymiernego nie daje,przynajmniej ja nie odczułem.
Ale na tej aukcji z ebay'a jest wyraźnie zaznaczone, że to tylko do wtryskowych ...
Tak bo to temat dotyczacy wtryskowych, tylko w nich mozna zmienic CO
Ten sam sprzedawca oferuje do ”jedynych slusznych” rowniez
.Flanker pisze:pioro pisze:maras954 pisze:Lepiej odpala po zamontowaniu 4stopniowego advancera.
A tak mniej technicznie, to co to robi ??
Przyspiesza zapłon o 4 stopnie. Nic wymiernego nie daje,przynajmniej ja nie odczułem.
No tak nie dodaje +5hp ale moja szybciej odpala, i lepiej reaguje na ruch manetki. Fakt, roznice nie sa ogromne ale wyczuwale.
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Re: nastawy CO by maras954
No to ja jakiś nieczuły jestem. Miałem, zdjąłem, różnicy nie czuję, ani w odpalaniu, ani w spalaniu, ani w reakcji na ruch manetki.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Re: nastawy CO by maras954
Flanker pisze:No to ja jakiś nieczuły jestem. Miałem, zdjąłem, różnicy nie czuję, ani w odpalaniu, ani w spalaniu, ani w reakcji na ruch manetki.
Nie porownuj gaznikowej z wtryskiem Flanker.
Mialem swoja na dyno jak zakladalem pc5 i wtryskowa lata na bardzo ubogiej mieszance z fabryki.
w tym przypadku kazda zmiana(nawet kata zaplonu) robi roznice
Re: nastawy CO by maras954
Czegoś nie rozumiem, może ktoś mi wytłumaczy. Chodiz o tą zwiększoną ilość wypustek na tym advacerze z eBaya.
Oryginalny ma cztery wypustki w tym jedną szerszą. To materiał magnetyczny, więc każda z tych wypustek oddziaływuje na halotron (czujnik pola magnetycznego u nas to czarna kostka) i z tego ECU odczytje położenie wału i generuje impuls na cewce zapłonu.
Ten z linku na eBay ma tych wypustek mnóstwo. Ta jedna szeroka służy do rozpoznania położenia wału. Jak ECU ma rozpoznać kiedy ma "nadać" kolejny impus skoro pojawiają się one co chwilę na tym z eBaya ? Oczywiście ECU to komputer i może sobie policzyć kiedy ma wygenerować kolejny impuls na podstawie tego pierwszego synchronizujcego ale nie zrobi tego dobrze bo obroty zmierniaja się bardzo dynamicznie.
Skoro fabryczny ECU jest zaprogramowany tak, że odczytuje cztery impulsy na obrót wału to co robi jak tych impulsów jest aż tyle? Jak to działa rzeczywiście to ECU musi być zaprogramowany do pracy z czterema impulsami jak i też z tą większą ilością i się dostosowuje.
Może być tak, że w jakiś sportowych wersjach ECU bardzo podobnych do XJR stosuje się właśnie takie advancery z tą zwiększoną ilością wypustk i ECU sam rozpoznaje z czym ma do czynienia.
Z tego co pamiętam to silniki benzynowe w autach od bardzo dawna mają zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów i dodatkowo czujniki spalania stukowego. Zmieniają/wyprzedzaja tak kąt spalania, aż do granicy spalania stukowego i wówczas na bierząco "dostrajają" kąt wyprzedzenia tak żeby spalania stukowego nie było. Jest ono bardzo szkodliwe dla silnika. Jestem pewny, że ECU XJR też zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów ale czy przestawienie o te 4 nie będzie narażać naszego silnika na pojaiwajace się w jakiś tam złych warunkach na spalanie stukowe?
Być może w sporotwych wersjach, gdzie obroty są bardzo wysokie, kąty wyprzedzenia są wybierane właśnie z tego szeregu dodatkowych impulsów i ECU w zależności od obotów tylko wybiera na który z kolei impuls ma zareagować i odpalić iskrę albo wstrzyknąć paliwo. W takim rozwiazaniu nie ma miejsca na jakieś obliczanie kąta wyprzedzenia w zleżności od obrotów bo to może być zawodne. A tak, wolne obroty -"odpalaj na pierwszy impuls", wysokie obroty na 2,3 itd. Proste i przede wszytkim niezawodne i nie obciażajace procesora ECU..
Oryginalny ma cztery wypustki w tym jedną szerszą. To materiał magnetyczny, więc każda z tych wypustek oddziaływuje na halotron (czujnik pola magnetycznego u nas to czarna kostka) i z tego ECU odczytje położenie wału i generuje impuls na cewce zapłonu.
Ten z linku na eBay ma tych wypustek mnóstwo. Ta jedna szeroka służy do rozpoznania położenia wału. Jak ECU ma rozpoznać kiedy ma "nadać" kolejny impus skoro pojawiają się one co chwilę na tym z eBaya ? Oczywiście ECU to komputer i może sobie policzyć kiedy ma wygenerować kolejny impuls na podstawie tego pierwszego synchronizujcego ale nie zrobi tego dobrze bo obroty zmierniaja się bardzo dynamicznie.
Skoro fabryczny ECU jest zaprogramowany tak, że odczytuje cztery impulsy na obrót wału to co robi jak tych impulsów jest aż tyle? Jak to działa rzeczywiście to ECU musi być zaprogramowany do pracy z czterema impulsami jak i też z tą większą ilością i się dostosowuje.
Może być tak, że w jakiś sportowych wersjach ECU bardzo podobnych do XJR stosuje się właśnie takie advancery z tą zwiększoną ilością wypustk i ECU sam rozpoznaje z czym ma do czynienia.
Z tego co pamiętam to silniki benzynowe w autach od bardzo dawna mają zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów i dodatkowo czujniki spalania stukowego. Zmieniają/wyprzedzaja tak kąt spalania, aż do granicy spalania stukowego i wówczas na bierząco "dostrajają" kąt wyprzedzenia tak żeby spalania stukowego nie było. Jest ono bardzo szkodliwe dla silnika. Jestem pewny, że ECU XJR też zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów ale czy przestawienie o te 4 nie będzie narażać naszego silnika na pojaiwajace się w jakiś tam złych warunkach na spalanie stukowe?
Być może w sporotwych wersjach, gdzie obroty są bardzo wysokie, kąty wyprzedzenia są wybierane właśnie z tego szeregu dodatkowych impulsów i ECU w zależności od obotów tylko wybiera na który z kolei impuls ma zareagować i odpalić iskrę albo wstrzyknąć paliwo. W takim rozwiazaniu nie ma miejsca na jakieś obliczanie kąta wyprzedzenia w zleżności od obrotów bo to może być zawodne. A tak, wolne obroty -"odpalaj na pierwszy impuls", wysokie obroty na 2,3 itd. Proste i przede wszytkim niezawodne i nie obciażajace procesora ECU..
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Re: nastawy CO by maras954
maras954 pisze:Flanker pisze:No to ja jakiś nieczuły jestem. Miałem, zdjąłem, różnicy nie czuję, ani w odpalaniu, ani w spalaniu, ani w reakcji na ruch manetki.
Nie porownuj gaznikowej z wtryskiem Flanker.
Mialem swoja na dyno jak zakladalem pc5 i wtryskowa lata na bardzo ubogiej mieszance z fabryki.
w tym przypadku kazda zmiana(nawet kata zaplonu) robi roznice
Zapewne masz rację, u mnie może był jakiś problem z odpowiednim zgraniem wszystkich modyfikacji.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Re: nastawy CO by maras954
Asedio to jest temat dot. wtryskowych.nie wiem skad wzioles czyery wypustki na plytce skoro moj orginal wyglada jak na zdj
A przyspieszenie zaplonu o 4* nie rozwali ecu ani silnika chyba ze bedziesz tankowal w Tadzykistanie 80 oktanow.
A przyspieszenie zaplonu o 4* nie rozwali ecu ani silnika chyba ze bedziesz tankowal w Tadzykistanie 80 oktanow.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości