Szpilki kolektora-problem
- marszo
- Posty: 77
- Rejestracja: środa, 8 marca 2017, 16:03
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: W-mazowieckie
Szpilki kolektora-problem
Serwus,
Mam problem, poluzowały mi się szpilki od kolektora, które są maksymalnie skorodowane. Jeden mechanik się poddał bo mówi, że nie da rady odkręcić od 2 kolektorów wewnętrznych. Część zewnętrznych udało się odkręcić. Pytanie teraz jakie są Wam znane opcje odkręcenia?
Grzanie i penetratory już są sprawdzone.
Druga część:
Gdzie dostanę szpilki i nakrętki do kolektorów?
			
									
									
						Mam problem, poluzowały mi się szpilki od kolektora, które są maksymalnie skorodowane. Jeden mechanik się poddał bo mówi, że nie da rady odkręcić od 2 kolektorów wewnętrznych. Część zewnętrznych udało się odkręcić. Pytanie teraz jakie są Wam znane opcje odkręcenia?
Grzanie i penetratory już są sprawdzone.
Druga część:
Gdzie dostanę szpilki i nakrętki do kolektorów?
- Zdzislaw
- Posty: 3642
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Szpilki kolektora-problem
Ad.1 - płyn hamulcowy/nafta, ewentualnie zamrażanie.
Ad. 2- szpilki nakrętki pasują od jakiejś Skody , takie miałem pod ręką i wkręciłem. Są mosiężne czy z czegoś takiego. Zresztą od prawie każdego samochoda pasują, co ma podobne fi szpilki.
, takie miałem pod ręką i wkręciłem. Są mosiężne czy z czegoś takiego. Zresztą od prawie każdego samochoda pasują, co ma podobne fi szpilki.
			
									
									
						Ad. 2- szpilki nakrętki pasują od jakiejś Skody
 , takie miałem pod ręką i wkręciłem. Są mosiężne czy z czegoś takiego. Zresztą od prawie każdego samochoda pasują, co ma podobne fi szpilki.
, takie miałem pod ręką i wkręciłem. Są mosiężne czy z czegoś takiego. Zresztą od prawie każdego samochoda pasują, co ma podobne fi szpilki.- Zwierzu
- Posty: 337
- Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 23:59
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Lublin
Re: Szpilki kolektora-problem
Jak to się poddał ?! Nie urwał i się poddał ?  
Szpilki pewnie są wkręcone na klej do gwintów, albo grzanie albo jak twierdzą niektórzy udar.
			
									
									
						
Szpilki pewnie są wkręcone na klej do gwintów, albo grzanie albo jak twierdzą niektórzy udar.
- alum
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
- Województwo: S-śląskie
Re: Szpilki kolektora-problem
poszukaj mechanika który ma podgrzewacz indukcyjny,
			
									
									życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....
						- farba
- Posty: 2663
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Szpilki kolektora-problem
Skoro nie są urwane to po ch... je wykręcać 
Takie proszenie się o kłopoty ,oczyścić z rdzy , wymienić nakrętki
			
									
									
						
Takie proszenie się o kłopoty ,oczyścić z rdzy , wymienić nakrętki
- marszo
- Posty: 77
- Rejestracja: środa, 8 marca 2017, 16:03
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Szpilki kolektora-problem
Już pędzę z odpowiedzią  Musiałem to g$%$no odkręcić bo dostało luzów i 2 środkowe kolektory dzwoniły mi niczym dzwony w parafii Świętego Józefa w Końskowoli w Święto Róży
 Musiałem to g$%$no odkręcić bo dostało luzów i 2 środkowe kolektory dzwoniły mi niczym dzwony w parafii Świętego Józefa w Końskowoli w Święto Róży  Przy okazji wymiany szpilek zostaną wymienione uszczelniacze na dole kolektorów bo mam przedmuchy i górne przy głowicy, skoro już jest to wszystko wyjęte. Generalnie zgadzam się z tym, że nie ma sensu tego zdejmować, jeżeli wszystko jest ok. U mnie korozja jest/była na takim etapie, że praktycznie nie było już nakrętek. Nie było na co nabić nasadowego klucza. Osobiście pewnie bym z tym powalczył jakbym miał na co dzień dostęp do garażu. Niestety dłubanie mogę uskuteczniać tylko w weekendy.
 Przy okazji wymiany szpilek zostaną wymienione uszczelniacze na dole kolektorów bo mam przedmuchy i górne przy głowicy, skoro już jest to wszystko wyjęte. Generalnie zgadzam się z tym, że nie ma sensu tego zdejmować, jeżeli wszystko jest ok. U mnie korozja jest/była na takim etapie, że praktycznie nie było już nakrętek. Nie było na co nabić nasadowego klucza. Osobiście pewnie bym z tym powalczył jakbym miał na co dzień dostęp do garażu. Niestety dłubanie mogę uskuteczniać tylko w weekendy. 
Mój mechanik wolny termin ma dopiero na 19.06- pozostali polecani również podobnie są zarobieni.
Generalnie chyba mechanicy nie lubią takiej rzeźby bo przez telefon 3 mi powiedziało, że się nie podejmie, 2 na żywo zrezygnowało, a obecnie stoi u kolejnego mechanika, który stwierdził, że może z tym powalczyć
			
									
									
						 Musiałem to g$%$no odkręcić bo dostało luzów i 2 środkowe kolektory dzwoniły mi niczym dzwony w parafii Świętego Józefa w Końskowoli w Święto Róży
 Musiałem to g$%$no odkręcić bo dostało luzów i 2 środkowe kolektory dzwoniły mi niczym dzwony w parafii Świętego Józefa w Końskowoli w Święto Róży  Przy okazji wymiany szpilek zostaną wymienione uszczelniacze na dole kolektorów bo mam przedmuchy i górne przy głowicy, skoro już jest to wszystko wyjęte. Generalnie zgadzam się z tym, że nie ma sensu tego zdejmować, jeżeli wszystko jest ok. U mnie korozja jest/była na takim etapie, że praktycznie nie było już nakrętek. Nie było na co nabić nasadowego klucza. Osobiście pewnie bym z tym powalczył jakbym miał na co dzień dostęp do garażu. Niestety dłubanie mogę uskuteczniać tylko w weekendy.
 Przy okazji wymiany szpilek zostaną wymienione uszczelniacze na dole kolektorów bo mam przedmuchy i górne przy głowicy, skoro już jest to wszystko wyjęte. Generalnie zgadzam się z tym, że nie ma sensu tego zdejmować, jeżeli wszystko jest ok. U mnie korozja jest/była na takim etapie, że praktycznie nie było już nakrętek. Nie było na co nabić nasadowego klucza. Osobiście pewnie bym z tym powalczył jakbym miał na co dzień dostęp do garażu. Niestety dłubanie mogę uskuteczniać tylko w weekendy. Mój mechanik wolny termin ma dopiero na 19.06- pozostali polecani również podobnie są zarobieni.
Generalnie chyba mechanicy nie lubią takiej rzeźby bo przez telefon 3 mi powiedziało, że się nie podejmie, 2 na żywo zrezygnowało, a obecnie stoi u kolejnego mechanika, który stwierdził, że może z tym powalczyć

- farba
- Posty: 2663
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Szpilki kolektora-problem
Górne uszczelki wymieniasz zawsze po każdym demontażu rur kolektora ,są jednorazowe ,te dolne grafitowe są wielokrotnego użytku.
			
									
									
						- Zwierzu
- Posty: 337
- Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 23:59
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Lublin
Re: Szpilki kolektora-problem
Eeeetam zaraz jednorazowe ... 
			
									
									
						
- marszo
- Posty: 77
- Rejestracja: środa, 8 marca 2017, 16:03
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Szpilki kolektora-problem
Zostało to ogarnięte  dospawanie nakrętek było wymagane. Okazało się jednak, że rury kolektora na dole wchodzą luzem bez uszczelek grafitowych. Teraz moje pytanie- jak to tak?!
 dospawanie nakrętek było wymagane. Okazało się jednak, że rury kolektora na dole wchodzą luzem bez uszczelek grafitowych. Teraz moje pytanie- jak to tak?!  Ktoś tam coś już dłubał i coś zostało wymienione. RP-10/
 Ktoś tam coś już dłubał i coś zostało wymienione. RP-10/
			
									
									
						 dospawanie nakrętek było wymagane. Okazało się jednak, że rury kolektora na dole wchodzą luzem bez uszczelek grafitowych. Teraz moje pytanie- jak to tak?!
 dospawanie nakrętek było wymagane. Okazało się jednak, że rury kolektora na dole wchodzą luzem bez uszczelek grafitowych. Teraz moje pytanie- jak to tak?!  Ktoś tam coś już dłubał i coś zostało wymienione. RP-10/
 Ktoś tam coś już dłubał i coś zostało wymienione. RP-10/- artur
- Posty: 4231
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Szpilki kolektora-problem
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
						- marszo
- Posty: 77
- Rejestracja: środa, 8 marca 2017, 16:03
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Szpilki kolektora-problem
artur pisze:https://www.youtube.com/watch?v=ydulJlqnZYQ
Fajnie fajnie ale w środkowe kolektory nawet kluczem nasadowym nie dojdziesz bez przejściówek

- JAREK
- Administrator
- Posty: 5765
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Szpilki kolektora-problem
Dojdzie się, dojdzie.
Niestety już wiertarką nie.
Zdecydowałem, że wyjmuję silnik i wtedy zabiorę się za urwane szpilki. Bez wyjęcia nie ma szans, żeby prosto nawiercić otwory w urwanych szpilkach.
Nie wiem jeszcze kiedy i jak to zrobię ale zrobię, najwyżej stracę część sezonu.
Przy okazji wymienię króćce.
			
									
									
						Niestety już wiertarką nie.
Zdecydowałem, że wyjmuję silnik i wtedy zabiorę się za urwane szpilki. Bez wyjęcia nie ma szans, żeby prosto nawiercić otwory w urwanych szpilkach.
Nie wiem jeszcze kiedy i jak to zrobię ale zrobię, najwyżej stracę część sezonu.
Przy okazji wymienię króćce.
- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Szpilki kolektora-problem
JAREK pisze:Dojdzie się, dojdzie.
Niestety już wiertarką nie.
Zdecydowałem, że wyjmuję silnik i wtedy zabiorę się za urwane szpilki. Bez wyjęcia nie ma szans, żeby prosto nawiercić otwory w urwanych szpilkach.
Nie wiem jeszcze kiedy i jak to zrobię ale zrobię, najwyżej stracę część sezonu.
Przy okazji wymienię króćce.
A mówiłem że trzeba silnik wyjąć żeby to uczciwie zrobić.
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5765
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Szpilki kolektora-problem
Ile taki silnior waży?
Jest w serwisówce jak go wyjąć?
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
			
									
									
						Jest w serwisówce jak go wyjąć?
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Szpilki kolektora-problem
Szacuje ok. 40kg, samemu wyjąć i włożyć będzie ciężko.
Odkręć rozrusznik i alternator, będzie lżej i przygotuj jakieś "legowisko" dla silnika. Ja kładłem na mała paletę.
Ja wyjąłem sam, za pomocą podnośnika typu żaba ale odradzam no i już z włożeniem to był problem i był potrzebny oprócz podnośnika też pomocnik ... silny.
Pod silnikiem od strony napędu jest taka łapa i dobrze mieć właśnie podnośnik bo trzeba delikatnie podnieść silnik aby łatwo powkładać tam śruby.
			
									
									
						Odkręć rozrusznik i alternator, będzie lżej i przygotuj jakieś "legowisko" dla silnika. Ja kładłem na mała paletę.
Ja wyjąłem sam, za pomocą podnośnika typu żaba ale odradzam no i już z włożeniem to był problem i był potrzebny oprócz podnośnika też pomocnik ... silny.
Pod silnikiem od strony napędu jest taka łapa i dobrze mieć właśnie podnośnik bo trzeba delikatnie podnieść silnik aby łatwo powkładać tam śruby.
- Zdzislaw
- Posty: 3642
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Szpilki kolektora-problem
40? Ja mu daje 67. Całego/kompletnego miałem wielki problem podnieść   . Najlepiej sobie dużą żabę skombinować. Dużego problemu nie ma z wyjęciem i wsadzeniem. J/w najważniejsze są tylne siletbloki, one potrafią nawkurzac. A i pomocnik się przydać może.
 . Najlepiej sobie dużą żabę skombinować. Dużego problemu nie ma z wyjęciem i wsadzeniem. J/w najważniejsze są tylne siletbloki, one potrafią nawkurzac. A i pomocnik się przydać może.
			
									
									
						 . Najlepiej sobie dużą żabę skombinować. Dużego problemu nie ma z wyjęciem i wsadzeniem. J/w najważniejsze są tylne siletbloki, one potrafią nawkurzac. A i pomocnik się przydać może.
 . Najlepiej sobie dużą żabę skombinować. Dużego problemu nie ma z wyjęciem i wsadzeniem. J/w najważniejsze są tylne siletbloki, one potrafią nawkurzac. A i pomocnik się przydać może.- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Szpilki kolektora-problem
Nie ważyłem ale 40 czy 60 i tak bym nie podniósł sam wiec wszystko jedno.
Zdzisław, dla jednego ciężko, dla drugiego łatwo to zależy od umiejętności. Wolę Jarkowi napisać że nie jest ławo bo jak utknie z wiszącym silnikiem to będzie mnie przeklinał.
			
									
									
						Zdzisław, dla jednego ciężko, dla drugiego łatwo to zależy od umiejętności. Wolę Jarkowi napisać że nie jest ławo bo jak utknie z wiszącym silnikiem to będzie mnie przeklinał.
- Zdzislaw
- Posty: 3642
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Szpilki kolektora-problem
Każdy, kto tego jeszcze  nie robił zakleszczy się.
			
													
					Ostatnio zmieniony sobota, 11 stycznia 2020, 22:06 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Szpilki kolektora-problem
mam na myśli łącznik na dole 1 i 2 a silentbloki górne 3 i 4
			
						Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						- 
				GhostDog
- Posty: 2936
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Szpilki kolektora-problem
Weź usuń chłodnice a potem się zobaczy
			
									
									
						- Zdzislaw
- Posty: 3642
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Szpilki kolektora-problem
Łysy tak jest.
Ghost, trzeba i tak odkręcić przewody olejowe od silnika na dole. Przy okazji można wtedy przepłukać chłodnicę.
			
						Ghost, trzeba i tak odkręcić przewody olejowe od silnika na dole. Przy okazji można wtedy przepłukać chłodnicę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						- docent
- Posty: 104
- Rejestracja: niedziela, 11 września 2016, 20:51
- Model i rocznik moto.: cb1300 k1300 xjr1300 gts1000
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Szpilki kolektora-problem
JAREK pisze:Ile taki silnior waży?
Jest w serwisówce jak go wyjąć?
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
Daj znać w razie co to wpadnę z browarkiem siła i godnością wesprzeć

- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Szpilki kolektora-problem
kurde ale Wy macie wycacane te motungi - aż wstyd moim obdrapańcem na zlot jechać 
			
									
									
						
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5765
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Szpilki kolektora-problem
Docent@ dzieki, dam znac w razie co.
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
			
									
									
						Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
- UkaszS2
- Posty: 158
- Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
- Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wleń
- Kontaktowanie:
Re: Szpilki kolektora-problem
Martinez pisze:kurde ale Wy macie wycacane te motungi - aż wstyd moim obdrapańcem na zlot jechać
Blizny zdobią wojownika.
nr tel. 516 75432 osiem
						- dawfil
- Posty: 349
- Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
- Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
- Województwo: G-pomorskie
Re: Szpilki kolektora-problem
Martinez pisze:kurde ale Wy macie wycacane te motungi - aż wstyd moim obdrapańcem na zlot jechać
No mój w sprawach czystości pobiją wszelkie granice.
 Ale ten tekst jest naprawdę niezły: blizny zdobią wojownika !
 Ale ten tekst jest naprawdę niezły: blizny zdobią wojownika !- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: Szpilki kolektora-problem
Ale Łysy pojechałeś z tymi 40 kg, WSK 125 waży 22 kg więc daje do myślenia, też jest aluminiowy. 7 dych jak nic. Podnośnik na bank potrzebny, widać to dobrze na filmie u Shishqa.
			
									
									
						- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Szpilki kolektora-problem
wstyd mi  
  
  
 
to że potrzebny to wiem dokładnie bo wyjmowałem silnik na podnośniku a najcięższe co podnosiłem rekami to keg z piwem 30L więc tak sobie porównałem.
  więc tak sobie porównałem.
Gdy opuszczałem silnik na podnośniku nie wydawał mi się że waży 60-70kg ... w swojej obronie dodam jeszcze raz że dla mnie 40,60 czy 80 jeden ch... i tak bym na rękach nie podniósł.
			
									
									
						 
   
 to że potrzebny to wiem dokładnie bo wyjmowałem silnik na podnośniku a najcięższe co podnosiłem rekami to keg z piwem 30L
 więc tak sobie porównałem.
  więc tak sobie porównałem.Gdy opuszczałem silnik na podnośniku nie wydawał mi się że waży 60-70kg ... w swojej obronie dodam jeszcze raz że dla mnie 40,60 czy 80 jeden ch... i tak bym na rękach nie podniósł.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: Szpilki kolektora-problem
Spoko, bez emocji.  
  
			
									
									
						 
  
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości













