Ksenon do XJR
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Ksenon do XJR
Zastanawiam się co będę robił w zimowe wieczory. Tak sobie wydukałem, że może pójdę w ślad Pawła i montne ksenon. Jeśli ktoś ma doświadczenie w temacie to proszę o opinię. Na taką lampę prawdopodobnie homologacji nie dostanę, czy uważacie, że jest to bezpieczne (czy w razie kraksy ubezpieczyciel będzie miał prawo nie wypłacić forsy?).
Jakie są koszty?
Ewentualne problemy przy montażu??
Jakie są koszty?
Ewentualne problemy przy montażu??
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
...ja osobiście jestem za ksenonami w motocyklu...
1) bardziej rzucasz się w oczy
2) sam w nocy lepiej widzisz
...ale pod warunkiem, że sama konstrukcja lampy da nam gwarancję, że linia światło cień będzie idealna...
w 100% rozumiem czemu te homolagcje, kodeks itp tak restrykcyjnie podchodzi do tego tematu... ano żeby nie było przypadkowości, bo nawet jak 99% użytkowników tak sobie zamontuje ksenony, że będą spełniały parametry to zawsze jest ryzyko, że właśnie ten 1% będzię nam utrudniał życie na drodze (czyt: "prześwietlał czaszkę na wylot")
...moim zdaniem obostrzenia w stosunku do motocykli z niefabrycznymi ksenonami powinny ograniczać się nie do tego,czy jest na daną lampę homologacja, czy nie (bo to bardziej biurokratyczna droga,a nie merytoryczna) tylko, aby stacje wykonujące przeglądy mogły zdefiniować, czy dopuścić czy nie... ale znając nasze realia...za parę dodatkowych PLN-ów stacje te zatwierdziłyby przegląd nawet jakbyś do lampy sztuczne ognie zapodał
...więc póki, zamknięte koło...czyli droga do nieskończoności...
1) bardziej rzucasz się w oczy
2) sam w nocy lepiej widzisz
...ale pod warunkiem, że sama konstrukcja lampy da nam gwarancję, że linia światło cień będzie idealna...
w 100% rozumiem czemu te homolagcje, kodeks itp tak restrykcyjnie podchodzi do tego tematu... ano żeby nie było przypadkowości, bo nawet jak 99% użytkowników tak sobie zamontuje ksenony, że będą spełniały parametry to zawsze jest ryzyko, że właśnie ten 1% będzię nam utrudniał życie na drodze (czyt: "prześwietlał czaszkę na wylot")
...moim zdaniem obostrzenia w stosunku do motocykli z niefabrycznymi ksenonami powinny ograniczać się nie do tego,czy jest na daną lampę homologacja, czy nie (bo to bardziej biurokratyczna droga,a nie merytoryczna) tylko, aby stacje wykonujące przeglądy mogły zdefiniować, czy dopuścić czy nie... ale znając nasze realia...za parę dodatkowych PLN-ów stacje te zatwierdziłyby przegląd nawet jakbyś do lampy sztuczne ognie zapodał
...więc póki, zamknięte koło...czyli droga do nieskończoności...
- balth
- Posty: 3220
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
danski, nie potrzeba zakładać xenona aby byćlepiej widoczym. szczerze mówiąc, mnóstwo ludzi naduzywa tego argumentu dla swoich pokracznych celów. vide nałogowe jeźdżenie na długich. stojąc w słoneczny dzień na skrzyżowaniu koleś z naprzeciwka tak mi dał po gałach długimi, że jeszcze dłuższa chwilę miałem mroczki przed oczami. no wcale sie nie dziwię, dlaczego puszkarzy to wkurza. mnie też.
bye
balth
balth
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Mnie tam światło Pawła nie raziło jak za mną naginał, a widać Go było naprawdę z daleka Wiadomo, że celem jest poprawienie widoczności a nie wkurzanie innych użytkowników. Do tematu podchodzę na razie laitowo, wrzuciłem by poznać opinie. Buko mi mówił niedawno, że problem może być w razie wypadku. Bez homologacji lampy ubezpieczyciel ma furtkę do ataku. To też jest temat
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Z mojej obserwacji: ksenony są lepiej widoczne w dzień tylko wtedy gdy są źle ustawione. A zakłada się je głównie dla taniego blichtru i tyle. O ile mi wiadomo to do tych żarówek trzeba mieć odpowiednią lampę, czyli odbłyśnik i soczewkę.
Jak mnie ktoś oślepia jadąc za mną to rewanżuję się mu przeciwmgłowką. Jak nie pomaga to 3 światła stop...
Jak mnie ktoś oślepia jadąc za mną to rewanżuję się mu przeciwmgłowką. Jak nie pomaga to 3 światła stop...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
balth pisze:qrde, co to znaczy: poprawienie widoczności?
Baltho nosz kurnia. Poprawienie widoczności rozumiem tak, że mnie lepiej widać, ale również ja drogę lepiej widzę bo jest lepiej oświetlona. Tego ksenona nie traktuję jako wabik na galerianki tylko z przyczyn praktycznych się nad nim zastanawiam.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
To ja uważam, że bez zmiany całego reflektora to przyda Ci się praktycznie tylko na galeriankimariuszdg pisze:z przyczyn praktycznych się nad nim zastanawiam
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
http://www.youtube.com/watch?v=ErPRzhFx ... _embedded#!
Ciekawy patent.
Ciekawy patent.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Żeś się uparł...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
...no nie zgodzę się ...mając ksenony (niekoniecznie źle ustawione) jesteś lepiej widoczny... a wiecie dlaczego... nie dlatego, że świecą jaśniej lub też wyżej (te zazwyczaj źle ustawione ) ...tylko dlatego, że stanowią zdecydowaną mniejszość na drodze wśród motocykli (zresztą nie tylko wśród nich)... a co za tym idzie są bardziej zauważalne... nie oszukujmy się, ludzie zwracają uwagę bardziej na to, co jest mniej powszechne i tu tkwi sedno... jak będę jechał 40km/h Lamborgini to inni będą zwalniać i mnie przepuszczać.... a jadąc W124, zajadą mi drogę, a jeśli nie to napewno nie zjadą mi z lewego pasa (bo pewnie 200D ).. nieco przekoloryzowałem, ale takie schematy na drodze niestety funkcjonują...
- balth
- Posty: 3220
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Danski pisze:[..]...tylko dlatego, że stanowią zdecydowaną mniejszość na drodze wśród motocykli (zresztą nie tylko wśród nich)... a co za tym idzie są bardziej zauważalne...
przeważnie zauważam najpierw światła a dopiero później pojazd. więc rybi mnie to czy to moto czy nie. imho nie jest to wyróźnik.
nie oszukujmy się, ludzie zwracają uwagę bardziej na to, co jest mniej powszechne i tu tkwi sedno...
nie zgodzę się w 100% ale trochę racji jest. ale z tego powodu nie potrzebujesz xenonów. znacznie łatwiej jest po prostu wymienić żarówę na taką "bardziej zwracającą uwagę". cezar+me zrobiliśmy takiego switch'a na philips motovision. wieczorem nie jest gorzej ale barwa odbłysku jest intrygująca - lekko czerwonawa. sprawdzaliśmy temat w czasie jazdy skądeś-gdzieś-tam pytając ludzi czy zauważają różnicę: odpowiedź była twierdząca.
[..]
bye
balth
balth
Balth no niestety nie wierzę w to, co piszą o tych żarówkach.
Zwłaszcza ze stwierdzeniem "10-20 metrów dłuższy strumień". Ostatnio miałem okazję zmieniać ksenony w aucie i zgadałem się z elektrykiem na temat żarówek do moto (sam jest motocyklistą i tak jakoś samo wyszło ) . Powiedział, że bardziej widoczne - owszem, jaśniej świecące - owszem, ale jak mówią, że świecą dalej - to już bujda. Nie zależy to od żarówki, a od ustawienia reflektora.
Jak ustawiał mi światła to powiedział, że mają być ustawione tak, a nie inaczej. W związku z tym jakiej bym nie założył żarówki, to i tak dobrze ustawiony reflektor ma świecić do tego samego punktu - może tylko odrobinę jaśniej, albo "inaczej", ale nie dalej
Zwłaszcza ze stwierdzeniem "10-20 metrów dłuższy strumień". Ostatnio miałem okazję zmieniać ksenony w aucie i zgadałem się z elektrykiem na temat żarówek do moto (sam jest motocyklistą i tak jakoś samo wyszło ) . Powiedział, że bardziej widoczne - owszem, jaśniej świecące - owszem, ale jak mówią, że świecą dalej - to już bujda. Nie zależy to od żarówki, a od ustawienia reflektora.
Jak ustawiał mi światła to powiedział, że mają być ustawione tak, a nie inaczej. W związku z tym jakiej bym nie założył żarówki, to i tak dobrze ustawiony reflektor ma świecić do tego samego punktu - może tylko odrobinę jaśniej, albo "inaczej", ale nie dalej
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Dlatego pytałem kiedy Cezar to założył??? Jakoś na objeździjcie świętokrzyskiego nie kapnąłem się, że ma inną barwę. Ale może uwagi nie zwracałem. Nie lubię też porównywać różnych modeli moto i ich świateł. Najlepiej jakby postawić, albo lepiej pojeździć z 2 XJR, w której jedna ma philpsa a druga ksenon.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
hubertm, zdradź cenę i czy mógłbyś przywieźć mi taką na łykend?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- donCezarre
- Posty: 2155
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Bardzo bym Cię poprosił bo ja pewnie u siebie nie znajdę a czas na wymianę żarówki już dawno nadszedł. Wybieram wersję II generacja i rozliczymy się w Wilkasach chyba, że wolisz przelew (dowolny ).cezaRYton pisze:29 lub II generacja 39 PLN
kupić ci piontek?
Mam nadzieję, że od razu ją zmienię bo może się stać kolejną niezbędną rzeczą do mojego motocykla leżącą na półce obok szyby, motooilera i podgrzewanych manetek...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości