Witam
Panowie, uciekła mi farba z napisu na dekielek. Jak to teraz odwrócić ?
Czym najlepiej bezinwazyjnie zetrzeć farbę z dekielka, tak aby wyglądał jak nowy bo ten zaadaptowany jak widać z czarnej bestii.
Oraz kosmetycznie, jak przywrócić czarność "Yamasze", w ogóle nie mam pojęcia jak się za to zabrać, a strasznie mnie razi w oczy
[center]
To:
[/center]
[center]W to:[/center]
[center][/center]
Ścieranie farby, malowanie napisów dekla.
ścierać farby do zera nie polecam ponieważ potem jest problem z malowaniem a mianowicie zwykła farba niechętnie się trzyma aluminium i znowu może uciec. Proponuje ją zmatowić ze spokojem we wszystkich zakamarkach papierem ok. 300 i prysnąć sprejem ognioodpornym, takim na drzwi od pieca kaflowego ze śnieżki. Ja takim malowałem kawałek bloku silnika za owym deklem po wywrotce (urwał się dekiel i kawałek bloku co zaszpachlowałem, kupiłem dekiel w serwisie za 170 zł, zamalowałem blok zamontowałem dekiel i śladu nie ma a już rok bądź co bądź minął. Kolor pasuje idealnie z tym że nie ma połysku ale silnik od XJR tez się szczególnie nie świeci. A co do napisu to czarna farba w puszce, mały pędzelek, szmata i dużo cierpliwości.
- Tomson
- Posty: 1935
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Witia masz rację, choć nie upierałbym się przy tej farbie żaroodpornej, ale może być. Odnośnie zrywania farmy to silnik i jego elementy są malowane proszkowo tak więc jakość tej powłoki jest inna. W popszednim motorku pomalowałem niektóre elementy silnika zwykłym lakierem samochodowym (złoty metalik) i nie było najmniejszego problemu z powłoką. Najważniejsze żeby element, który chcesz pomalować był dokładnie zmatowany i odtłuszczony, a będzie się trzymać. Co do napisu to trudniejsza sprawa, która jak Witia pisze wymaga cierpliwości i powinieneś ją robić przy zdjętym deklu na płasko to farba się ładnie rozleje.
- artur
- Posty: 4215
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
witia78 pisze:prysnąć sprejem ognioodpornym, takim na drzwi od pieca kaflowego ze śnieżki.
Może wyglada dobrze ale farby żaroodporne nie są do malowania silnika.
Do malowania silnika służy lakier do malowania silnika. Rózni sie tym od żaroodpornych że jest odporny na benzynę oleje itp. No i ma połysk. Można go kupić w norauto na dziale tuning.
a ha ! Nie jest odporny na płyn hamulcowy, ale chyba rzadko co jest .
Ostatnio zmieniony czwartek, 7 października 2010, 12:42 przez artur, łącznie zmieniany 1 raz.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Piotr_MC_85
- Posty: 1577
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
witia78 pisze:prysnąć sprejem ognioodpornym, takim na drzwi od pieca
Ja tam cały silnik w XJ 650 pomalowałem sprayem wysokiej jakości, ale na normalne temperatury i nic się nie dzieje i nie pali , jedynie na cylindrach i głowicy go nie ma bo chciałem zostawić gołe aluminium
Silnik ma ładny połysk i przez to jest łatwy w utrzymaniu czystości i kolor się nie zmienia po czasie
- Wadi
- Posty: 353
- Rejestracja: środa, 13 sierpnia 2008, 12:57
- Lokalizacja: Pakosc,Aleks.Kuj
- Kontaktowanie:
Qba wyczysc cały napis w rowkach do czystego aluminium lekko papierem wodnym 2000 w srodku napisu,wymyj benzyna ekstrakcyjna i psikaj 2-3 razy cienka warstwe na napis,sprey nie musi byc na temperature bez oklejania dekla jak wyschnie to wilgotna szmatka nasączona w benzynie ekst wyczysc farbe poza napisem a w rowkach zostanie czarny napis.ten mały dekielek najlepiej skansolem do lakieru po którym farba sie złuszczy no i polerka i wszystko.
Wróć do „Rama i części obudowy.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości