WojtaS pisze:maras954 pisze:wojtaspisales ze olej wspomagea chlodzenie powietrzem. mi sie wydaje ze to powietrze pomaga chlodzic olejaka. gdzies czytalem ze funkcja oleju to w ponad 60% chlodzenie..
A co chłodzi w takim razie olej?
chłodnica

WojtaS pisze:a jak ma chłodzić chlodnica bez wentylatora ten olej w bezruchu gdy nie ma opływu wokół niej powietrza?

Bigos pisze:Inna sprawa to odpalanie silnika zimowanego motocykla: jest to podstawowy błąd. Jeżeli motocykl jest prawidłowo przygotowany do zimy to nie ma sensu odpalać silnika tylko trzeba spokojnie czekać do wiosny. Przy niskiej temperaturze zewnętrznej po rozgrzaniu silnika w jego wnętrzu skrapla się para, która robi tylko szkody wewnątrz silnika. Jeżeli już ktoś tak na prawdę chce sobie posłuchać pracy silnika w zimie to niech przynajmniej po tym odkręci korek wlewu oleju i poczeka aż silnik ostygnie i cała para uleci na zewnątrz.
...bo jest to substytut eksploatacji silnika...a wiadomo, co się dzieje z narządami nieużywanymi 
Danski pisze:a wiadomo, co się dzieje z narządami nieużywanymi

...ale zawsze odpalałem motocykle zimą (a było ich trochę) i podam przykład jak jednak chyba dobrze robi taka czynność
...na indyjskim Bajaju Chetak 150 (miałem go od nowości) zrobiłem 85 000 km i sprzedając trzymał fabryczną kompresję... prawdą jest, że wlewałem mu podwójną dawkę oliwy (2T) jak wyjeżdżałem nim w podróż...co skutkowało czyszczeniem kolektora wydechowego... ale silnik był jak nówka mimo, że producent przewiduje max. przebieg międzyremontowy w granicach 50 000 km.Bigos pisze:sprzedawałem pierwszą moją FJ-e z przebiegiem ponad 180 tys mil
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości