usuwanie klaru z aluminiowych części

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
GhostDog
Posty: 2889
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

usuwanie klaru z aluminiowych części

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 12:52

Jako, że tematu nie znalazłem (proszę Admina o przesunięcie w odpowiednie miejsce) więc pytam:
- czym najlepiej zmyć klar (bezbarwny lakier lub farba w kolorze szarym) z aluminiowych części moto? Chodzi o to aby się nie narobić jak głupek i nie porysować szczotką lub papierem a skutek był szybki i przyjemny?

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 13:12

Użyłem do tego celu papieru wodnego 1000 a później polerki, może nie było szybko ale efekt jest ok.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 13:22

Ghost musiał byś poszukać jakiejś chemii do usuwania starych powłok lakierniczych.
J....ć stare baby :)

GhostDog
Posty: 2889
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 13:41

Holender, właśnie tego chcę uniknąć, Ivo próbowałem płynem do mycia szyb kominkowych z kwasem, nie działa :mrgreen: Będę w lakierni w przyszłym tygodniu to zapytam, myślałem, że jest jakaś starożytna metoda :mrgreen:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 13:45

Ciekawe jaki to lakier,ale musi być dobry bo odporny na temperaturę,olej i inne badziewia.W lakierni na pewno coś wymyślą ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3567
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 14:35

Wypróbuj Scansol . Na Jawie i jej czeskiej czarnej farbie działało :-D .

GhostDog
Posty: 2889
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 14:39

Czeska myśl lakiernicza pewnie była inna niż japońska, na jawach trenowałem, schodziło rozpuszczalnikiem :-P

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2650
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 15:22

Ja oddaję do kwasiarza (trawienia) jak da radę zdemontować

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1347
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: Motorynka
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Postautor: rkluczyk » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 16:05

Przed polerowaniem pokrywy zaworów używałem zmywacza do lakieru AutoMaxx. Dawał radę.

animavilis83

Postautor: animavilis83 » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 16:58

Ja uzywalem tego: http://allegro.pl/boll-zmywacz-lakieru- ... 87410.html za pierwszym razem nie zeszlo wszystko ale po drugim bylo juz ok . Czyscilem tym pokrywe zaworów nie robi krzywdy aluminiowym elementom :)

bukigliwice

Postautor: bukigliwice » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 22:12

Dobry. Widzę, że jest kilka sposobów na pozbycie się claru z pokrywy zaworów : spraye, żele - ogólnie chemia, lub papier i browar ;) polerka itp a co poźniej ??

wypolerować ją i zostawić?
ponownie polakierować bezbarwnym?
czy może dać do chromowania?

pewnie już ktoś z Was ten temat przerabiał - jaki efekt to przyniosło?

pozdr.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3567
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 22:25

W Virówce polerowałem przód- golenie. Robota ręczna, bardzooo męcząca :-? . Efetk ogiń- prawie lustro ale po jakimś czasie trzeba przepolerować pastą, częściej trzeba to robić jak dużo pada i jeździmy wtedy..... robi się nalot- alu się utlenia i śniedzieje.
Jeżeli wypolerujesz część na lustro to lakier raczej nie przyjmie się- musi być powierzchnia chropowata i robi się kolor szarawy.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2650
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 22:57

bukigliwice, polerowane alu przecierasz pastą raz na jakiś czas i jest błysk
co do lakierowania to poleru nie bardzo chce się trzymać lakier
jest lakier poliuretanowy z przeznaczeniem do felg jednak poler polakierowany tym lakierem traci sporo na błysku a jak już odpryśnie to wygląda fatalnie
generalnie miękka szmatka i autosol lub sonax raz na jakiś czas i jest bajka ;-)

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 23:06

Jest jeszcze chromowanie, nigdy nie oddawałem nic ze stopów alu do chromu i sam jestem ciekawy jaki byłby efekt tego zabiegu, przede wszystkim jak z trwałością ? Może ktoś już chromował i się wypowie ?
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2650
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 23:20

tomson chromował prawie całe alu w moto z tego co wiem usługa ta do tanich nie należy :-( i trzeba naprawdę porządny zakład znaleźć

Janek1200

Postautor: Janek1200 » wtorek, 17 stycznia 2012, 08:19

u mnie tarcza filcowa i zielona pasta polerska daje radę

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3567
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 17 stycznia 2012, 14:41

W robocie mam rozpuszczalnik nazywa się.. no właśnie zapomniałem :P, końcówka jest "JET".... rozpuszcza nawet "plastik". Kumpel mówił, że stosował do do usuwania farby, lakieru, pozostałości klejów do nalepek- gdzie inne rozpuszczalniki siadały. Mówił, że powinien bez problemu usunąć lakier z kap itp. Jutro cyknę fotkę bańce w której toto się znajduje.

GhostDog
Posty: 2889
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » wtorek, 17 stycznia 2012, 14:43

tak, tak

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3567
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 17 stycznia 2012, 14:55

ERA :?: :evil: Obrazek

Awatar użytkownika
cleaner
Posty: 346
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: cleaner » wtorek, 17 stycznia 2012, 20:49

Tak w ogóle to o jakim elemencie silnika gadamy? Bo ja chce wyczyścić prawy dekiel silnika - ten z napisem Yamaha. O ile zdarcie lakieru wydaje mi sie proste - drobny papier ścierny to nie bardzo wiem czym go później pomalować...

Doradzi ktoś?
I'd rather be riding my motorcycle thinking about God than sitting in church thinking about my motorcycle.

Obrazek

GhostDog
Posty: 2889
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » wtorek, 17 stycznia 2012, 20:54

nie maluj, zostaw potem tylko odświeżaj polerkę.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » wtorek, 17 stycznia 2012, 22:12

Właśnie od 3 dni walczę z lewym deklem i lagami, u mnie po kolei idzie papier 1000 później wodny 2000 i poźniej pasta polerska tempo. Efekt ok ( tym bardziej ,że za bardzo się nie przykładam do tego) ale i tak roboty w ch... z tymi goleniami. ( Chyba nigdy więcej).Oczywiście co jakiś czas bedzie trzeba poprawić pewnie bo będzie śniedzieć i matowieć.

Pozdro

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2650
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 17 stycznia 2012, 22:16

Do tych prac ludzie wymyślili narzędzia :-)

Awatar użytkownika
cleaner
Posty: 346
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: cleaner » wtorek, 17 stycznia 2012, 22:51

Tak przy okazji - można nic nie polerwac tylko kupic dekielek w Polo :-)

http://www.polo-motorrad.de/pl_sm/kurbe ... xjr-5.html



Obrazek
I'd rather be riding my motorcycle thinking about God than sitting in church thinking about my motorcycle.

Obrazek

GhostDog
Posty: 2889
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 18 stycznia 2012, 06:55

Polerowałem osłonę łańcucha, uchwyt pasażera, uchwyty lampy, dekle i coś tam jeszcze. Zamierzam również zająć się lagami. Tradycyjnie papierem potem mechanicznie ale właśnie ta farba ( :) ) jest bardzo mocna i pomimo użycia na końcu papieru 2000 jakieś ryski zostają. Gdyby ktoś chciał polerkę pomalować to najpierw należy położyć specjalny podkład następnie klar. Ale : jakieś pół roku temu byłem w mieszalni farb i pogadałem sobie z gościem o tym , odradzał gdyż taki klar będzie się utleniał szybciej niż fabryczny i po jakimś roku będzie to do poprawki. Zwyczajnie nie warto. Łatwiej odświeżyć gołą polerkę.
Myślałem o kwasie solnym lub siarkowym ale jest obawa czy nie reaguje z alu i nie powstaną wżery. Może ktoś jest chemikiem i rozjaśni tę kwestię. Się kuźwa rozpisałem aż nie podobne do mnie :mrgreen:

Mawet

Postautor: Mawet » środa, 18 stycznia 2012, 11:08

Nie ma co się obawiać szybkiego utleniania, ja swego czasu zdarłem cały lakier z ramy roweru zjazdowego i ją wypolerowałem. Scansol, papier ścierny, pasta polerska - 2 dni roboty, ale wyszło super. Rama była używana cały sezon (a w DH, sprzęt nie ma lekko, kurz, piach, ziemia, błoto, deszcz, kamienie, krzaki, drzewa - upadki w tym sporcie są dość częste i rower ma okazję solidnie się poobijać).
Wiadomo po takim czasie przybyło zadrapań, ale efekt polerki nie stracił tak dużo na "jakości", mimo, że nie polerowałem tego przez cały sezon.
I zupełnie odradzam malowanie takiej powierzchni - lakier można palcem zdzierać. I traci się 80% efektu.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3567
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 18 stycznia 2012, 14:45

No więc rozpuszczalnik o którym pisałem wcześniej to:

CL-TKD 090
REA-JET
www.rea.de

GhostDog
Posty: 2889
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 18 stycznia 2012, 16:14

Zdzichu, rea-jet to drukarki :mrgreen:
http://www.google.pl/#sclient=psy-ab&hl ... 66&bih=677

a ten cl- coś tam to w PL jest dostępny?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3567
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 18 stycznia 2012, 17:33

To jest cała nazwa a nie osobne produkty :) .
A że do drukarki... u nas był w bańce 5 litrowej i nie jest napewno używany do drukarek ;) .
Skoro na bańce jest Polska etykieta to gdzieś musi być dostępne.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1582
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 18 stycznia 2012, 20:20

Jakieś 6 lat temu malowałem całe felgi do puszki z odnowiona polerką rantu i pomalowałem pistoletem lakierem bezbarwnym CYNKAL. Ogólnie jak na klar daje radę, ale od kamyczków i innego badziewia robią się odpryski, lakier ten o tyle jest dobry, że od odpryśniętego punktu nie powstają postępujące wżery jak ma to miejsce przy oryginalnych powłokach lakierniczych.
Co ciekawe CYNKAL nie matowieje po (6) latach, więc jak ktoś nie chce polerować co jakiś czas, a miejsca jego nanoszenia nie są szczególnie narażone na uszkodzenia mechaniczne to spokojnie mogę polecić.


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości