tryb pompy oleju
tryb pompy oleju
czesc, zabralem sie zasprawdzenie sprzegla ze wzgledu na dziwne odglosy dochodzace zza pokrywy sprzegla. wychodzi na to ze musze wymienic kosz bo sprezyny ktore sie znajduja z tylu kosza sa bardzo luzne. po zdjeciu kosza zlapalem za kolo zebate pompy oleju i zauwazylem luz miedzy kolem a walkiem napedowym pompy. wiem ze kilku forumowiczow wykonywalo kompletny remont silnika i musieli miec stycznosc z poma oleju. czy ten luz jest normaly czy powinienem sprawdzic czy kolo jest zurzyte i walek moze walniety. oto video:
https://www.youtube.com/watch?v=pdfNtKm_tsw
https://www.youtube.com/watch?v=pdfNtKm_tsw
- alum
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
- Województwo: S-śląskie
Re: tryb pompy oleju
mam taką pompe z trybem w domu, sprawdze ci jaki u mnie ma luz, bankowo ma miec luz i nie jest ciasno pasowane, ale wydaje mi sie ze nie był az tak duzy, sprawdze i ci odpisze,
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....
- alum
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
- Województwo: S-śląskie
Re: tryb pompy oleju
sprawdzielm . na mojej pompie jest dokladnei taki sam luz, wiec tak ma być! szukaj dalej
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....
- farba
- Posty: 2651
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: tryb pompy oleju
Luz na kole to standard aby przy awarii łożyska kosza nie uwaliło wałka pompy ,
Luźne sprężyny mogą trochę hałasować ale to nie powód żeby od razu wymieniać kosz.
Jeśl kosz nie ma jeszcze wyciętych rowków od tarcz to naucz się z tym żyć.
Luźne sprężyny mogą trochę hałasować ale to nie powód żeby od razu wymieniać kosz.
Jeśl kosz nie ma jeszcze wyciętych rowków od tarcz to naucz się z tym żyć.
Re: tryb pompy oleju
Dzieki Panowie za odpowiedzi.
Kosz mam do wymiany lub naprawy wlasnie ze wzgledu na sprezyny. Zaczely sie wyrabiac same sprezyny i trá jeszcze o czesc aluminiowa w koszu.
Rowniez lozysko igielkowe pod koszem jest do wymianki-posiada lekki luz.
Dzieki jeszcze raz za odp.
Jak wroce do domu to rozwine jeszcze temat i wrzuce filmik
Kosz mam do wymiany lub naprawy wlasnie ze wzgledu na sprezyny. Zaczely sie wyrabiac same sprezyny i trá jeszcze o czesc aluminiowa w koszu.
Rowniez lozysko igielkowe pod koszem jest do wymianki-posiada lekki luz.
Dzieki jeszcze raz za odp.
Jak wroce do domu to rozwine jeszcze temat i wrzuce filmik
- Zdzislaw
- Posty: 3585
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: tryb pompy oleju
Ile masz przebiegu? Łoryginalny jest?
Re: tryb pompy oleju
Orginalne niecale 32k km
Nie zrozumcie mnie zle. Da sie z tym jezdzic bo objawy sa podobne do halasujacego kosza np w xj600.
Ale ostatnio zauwazylem glosniejsze odglosy z slnika znikajace po wcisnieciu sprzegla. Podczas jazdy pojawila sie wibracja w okolicach 3k-4k rpm.
Wrzuce film i zdjecia we wtorek
Nie zrozumcie mnie zle. Da sie z tym jezdzic bo objawy sa podobne do halasujacego kosza np w xj600.
Ale ostatnio zauwazylem glosniejsze odglosy z slnika znikajace po wcisnieciu sprzegla. Podczas jazdy pojawila sie wibracja w okolicach 3k-4k rpm.
Wrzuce film i zdjecia we wtorek
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: tryb pompy oleju
Wszystko co piszesz jest typowe i normalne dla tego silnika. Wymiana samego łożyska igiełkowego nic nie da, tylko wymiana kpl. czyli kosz, łożysko i bieżnia wewnętrzna (coś ok. 3tyś zł) lub regeneracja bieżni którą będę robił w zimie.
Skoro silnik ma 32kkm to dlaczego sprzęgło jest w takim stanie?
Ogólnie to te silniki wydają tyle ciekawych dzwięków że szkoda kasy aby walczyć.
Dzwięk klekotania przy puszczonym sprzęgle jest typowy i aby się tego pozbyć trzeba kompleksowo podejść do tematu - szkoda kasy, dużo wydasz/mało zyskasz.
Wysłane z mojego 6055P przy użyciu Tapatalka
Skoro silnik ma 32kkm to dlaczego sprzęgło jest w takim stanie?
Ogólnie to te silniki wydają tyle ciekawych dzwięków że szkoda kasy aby walczyć.
Dzwięk klekotania przy puszczonym sprzęgle jest typowy i aby się tego pozbyć trzeba kompleksowo podejść do tematu - szkoda kasy, dużo wydasz/mało zyskasz.
Wysłane z mojego 6055P przy użyciu Tapatalka
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: tryb pompy oleju
Łysy pisze:Wymiana samego łożyska igiełkowego nic nie da, tylko wymiana kpl. czyli kosz, łożysko i bieżnia wewnętrzna (coś ok. 3tyś zł) lub regeneracja bieżni którą będę robił w zimie.
Koszt kosza to 3620 zł.
Łysy - czytałem ostatnio na innym forum opinie nt regeneracji bieżni w naszych koszach, w renomowanej firmie. Działa max 6000 km a średnio 500 km.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Re: tryb pompy oleju
niestety cos musze zrobic bo luz na lozysku mam taki:
https://www.youtube.com/watch?v=mgQtwD968k0
kosz jest wyj***** ze wzgledu na dawne przezwyczajenia- wysokie biegi, niskie obroty i mocne przyspieszenia
a srezyny przez luz zaczynaja mocno sie wycierac, zjadajac powoli aluminiowa czesc kosza:
https://www.youtube.com/watch?v=mgQtwD968k0
kosz jest wyj***** ze wzgledu na dawne przezwyczajenia- wysokie biegi, niskie obroty i mocne przyspieszenia
a srezyny przez luz zaczynaja mocno sie wycierac, zjadajac powoli aluminiowa czesc kosza:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: tryb pompy oleju
najpierw sprobuje to zregenerowac, jak to nie wypali to bede musial znalezc inne rozwiazanie.
tu znalazlem wzmocniony kosz ze stanow uzywany w ich serii wyscigowej. cena mniejsza niz orginal yamahy
http://andrewsmotorsports.mybigcommerce ... n-504-402/
tu znalazlem wzmocniony kosz ze stanow uzywany w ich serii wyscigowej. cena mniejsza niz orginal yamahy
http://andrewsmotorsports.mybigcommerce ... n-504-402/
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: tryb pompy oleju
artur pisze:Łysy pisze:Wymiana samego łożyska igiełkowego nic nie da, tylko wymiana kpl. czyli kosz, łożysko i bieżnia wewnętrzna (coś ok. 3tyś zł) lub regeneracja bieżni którą będę robił w zimie.
Koszt kosza to 3620 zł.
Łysy - czytałem ostatnio na innym forum opinie nt regeneracji bieżni w naszych koszach, w renomowanej firmie. Działa max 6000 km a średnio 500 km.
Rzuciłem z marszu te 3tysie
Podeślij link do tego forum/wątku
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: tryb pompy oleju
maras954 pisze:najpierw sprobuje to zregenerowac, jak to nie wypali to bede musial znalezc inne rozwiazanie.
tu znalazlem wzmocniony kosz ze stanow uzywany w ich serii wyscigowej. cena mniejsza niz orginal yamahy
http://andrewsmotorsports.mybigcommerce ... n-504-402/
''Send us your clutch basket/primary gear assembly. We remove the primary gear and perform a Magnaflux inspection to check for cracks and flaws. We install our billet clutch basket with oversize rivets, replace worn/broken components, assemble and perform a dynamic balance. In some cases we add a steel backing plate and/or heavy duty springs if required.''
O ile dobrze rozumiem to jest usługa regeneracji
Bieżnie wew. i ł.igiełkowe i tak trzeba nowe
Podobne usługi robią w PL (Allegro) ale bez wymiany kosza alu.
Re: tryb pompy oleju
Mały update:
Sciàgam orginalny kosz ze stanow, moze sie uda bez cła..
https://www.rpmracingca.com/proddetail. ... -01&cat=39
Łysy, kontaktowalem sie z kolesiami od tego wzmacnianego kosza. Nie musisz wysylac starego. Otrzymasz wzmocniony kosz przerobiony z nowego.
Cena tylko wysoka
Sciàgam orginalny kosz ze stanow, moze sie uda bez cła..
https://www.rpmracingca.com/proddetail. ... -01&cat=39
Łysy, kontaktowalem sie z kolesiami od tego wzmacnianego kosza. Nie musisz wysylac starego. Otrzymasz wzmocniony kosz przerobiony z nowego.
Cena tylko wysoka
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: tryb pompy oleju
maras954 pisze:Mały update:
Sciàgam orginalny kosz ze stanow, moze sie uda bez cła..
https://www.rpmracingca.com/proddetail. ... -01&cat=39
Łysy, kontaktowalem sie z kolesiami od tego wzmacnianego kosza. Nie musisz wysylac starego. Otrzymasz wzmocniony kosz przerobiony z nowego.
Cena tylko wysoka
Z RPM też chciałem kupić kilka gratów bo ceny dobre ale po doliczeniu cła i kosztów dostawy (chyba ok. 300zł ?) wyszło tyle co z Polski.
W sklepie internetowym nie mieli Polski jako miejsca dostawy a Ukrainę i Rumunię mieli (poprosiłem - już jest )
Powinieneś wymienić jeszcze koszyk z igiełkami i bieżnię.... chyba
Jeszcze na wiosnę zrobilibyśmy wspólne zakupy ale teraz to już wszystko mam
Re: tryb pompy oleju
Łysy pisze:maras954 pisze:Mały update:
Sciàgam orginalny kosz ze stanow, moze sie uda bez cła..
https://www.rpmracingca.com/proddetail. ... -01&cat=39
Łysy, kontaktowalem sie z kolesiami od tego wzmacnianego kosza. Nie musisz wysylac starego. Otrzymasz wzmocniony kosz przerobiony z nowego.
Cena tylko wysoka
Z RPM też chciałem kupić kilka gratów bo ceny dobre ale po doliczeniu cła i kosztów dostawy (chyba ok. 300zł ?) wyszło tyle co z Polski.
W sklepie internetowym nie mieli Polski jako miejsca dostawy a Ukrainę i Rumunię mieli (poprosiłem - już jest )
Powinieneś wymienić jeszcze koszyk z igiełkami i bieżnię.... chyba
Jeszcze na wiosnę zrobilibyśmy wspólne zakupy ale teraz to już wszystko mam
Czesc gratow juz zamowionych.
Łysy, czy zewnetrzna czesc biezni i łozysko igielkowe jest smarowane cisnieniowo czy rozbryzgiem?
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: tryb pompy oleju
To co wpłynie to smaruje , to łożysko pracuje tylko gdy wciśniesz sprzęgło.
Przy montażu pamiętaj aby nasmarować - w biblii jest podane że ma być smar molibdenowy ale chyba wystarczy olej
Ogólnie łożysko igiełkowe jest odporne na brak smarowania w przeciwieństwie do łożysk ślizgowych np. panewek dlatego brak smarowania ciśnieniowego powstrzymuje mnie przed przerobieniem tego łożyska na ślizgowe.
Przy montażu pamiętaj aby nasmarować - w biblii jest podane że ma być smar molibdenowy ale chyba wystarczy olej
Ogólnie łożysko igiełkowe jest odporne na brak smarowania w przeciwieństwie do łożysk ślizgowych np. panewek dlatego brak smarowania ciśnieniowego powstrzymuje mnie przed przerobieniem tego łożyska na ślizgowe.
Re: tryb pompy oleju
Maly update po roku dla zainteresowanych.
Lozysko jest jednak smarowane cisnieniowo wiec Lysy smialo mozesz przerabiac na slizgowe. We walku jest otwor i po przekreceniu trybu pompy ladnie sika.
Robilem to na wiosne i narazie nakrecilem tylko 2k, odglosy jeszcze nie powrocily, przy wymianie oleju nie ma juz syfu z kosza. Przy okazji wrzucilem docisk barnetta i nowe tarcze. Przekladki i kosz wewnetrzny pozostaly stare, brak bylo sladow zuzycia, pomiary w normie
Lozysko jest jednak smarowane cisnieniowo wiec Lysy smialo mozesz przerabiac na slizgowe. We walku jest otwor i po przekreceniu trybu pompy ladnie sika.
Robilem to na wiosne i narazie nakrecilem tylko 2k, odglosy jeszcze nie powrocily, przy wymianie oleju nie ma juz syfu z kosza. Przy okazji wrzucilem docisk barnetta i nowe tarcze. Przekladki i kosz wewnetrzny pozostaly stare, brak bylo sladow zuzycia, pomiary w normie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości